Mijn vraag in het kort: Hoe claim ik garantie bij de Franse (web)shop FNAC.com? Ik spreek vrijwel geen Frans.
Hieronder uitleg van mijn probleem, gevolgd door wat ik al geprobeerd heb om garantie te claimen. Gezien het grote aantal Touchpad-bestellingen gaan er in de toekomst vast meer mensen garantie willen claimen, wat het verzamelen van informatie daarover ook voor hen nuttig maakt.
Technisch mankement
Na de HP Touchpad "hunt" kreeg ik bij FNAC.com i.p.v. een Touchpad 100 euro korting op een andere tablet. Het werd de Archos Arnova 8. Afgelopen dinsdag is deze bezorgd, alleen bleek al snel dat het scherm flikkert en strepen vertoond, reproduceerbaar afhankelijk van wat er op het display staat.
Zo flikkert-ie:

Zo is er niets aan de hand:

Pogingen om garantie te claimen
Na meerdere emails (wat telkens lang duurt voor ik een reactie krijg) met FNAC, ben ik niets verder. Ze zeggen:
Omdat dit niet help, ben ik verder gaan mailen:
Alternatieven (?)
Archos zelf bevestigt dat de tablet reparatie nodig heeft, maar verwijst hiervoor naar de leverancier, ook als ik het nummer bel op het "NEED HELP" kaartje wat in de doos zit.
Ik wil hem ook niet zo naar FNAC terugsturen zonder bevestiging daarvan, omdat ik dan geen idee heb of ik er ooit nog iets van terugzie...
In het beste geval zit er een displaykabeltje los, en is even aanduwen voldoende. Dit heb ik echter niet geprobeerd: op het moment dat het display goed beeld geeft, blijft dat ook zo als ik er mee schud. Om die reden acht ik het niet waarschijnlijk dat het slechts een kabeltje is, en zelf openmaken kost me zeker de garantie.
Laatste optie: ik ben er nu 6 dagen zonder resultaat mee bezig, het is een leuk ding, maar dit (topic) is mijn laatste poging... Ik doe het niet graag, maar als het nu niet lukt gaat-ie op Marktplaats voor de hoogste bieder en eindigt mijn tablet-avontuur hier
Hieronder uitleg van mijn probleem, gevolgd door wat ik al geprobeerd heb om garantie te claimen. Gezien het grote aantal Touchpad-bestellingen gaan er in de toekomst vast meer mensen garantie willen claimen, wat het verzamelen van informatie daarover ook voor hen nuttig maakt.
Technisch mankement
Na de HP Touchpad "hunt" kreeg ik bij FNAC.com i.p.v. een Touchpad 100 euro korting op een andere tablet. Het werd de Archos Arnova 8. Afgelopen dinsdag is deze bezorgd, alleen bleek al snel dat het scherm flikkert en strepen vertoond, reproduceerbaar afhankelijk van wat er op het display staat.
Zo flikkert-ie:

Zo is er niets aan de hand:

Pogingen om garantie te claimen
Na meerdere emails (wat telkens lang duurt voor ik een reactie krijg) met FNAC, ben ik niets verder. Ze zeggen:
Samengevat: Optie 1: bel de hotline die daarna zal bevestigen dat het een hardware-probleem is. Alleen is dit nummer hiervandaan niet te bellen (uiteraard met 0033 ervoor zonder 0 erachter): Skype hangt meteen op, op m'n GSM krijg ik een Franstalig "bandje" en wordt er daarna opgehangen.1- Prendre d'abord contact avec notre hotline technique au 0810.004.057 (prix d'une communication locale à partir d'un poste fixe) afin de diagnostiquer la panne et si possible de la résoudre ou à défaut d'obtenir les renseignements relatifs à un retour par notre biais.
Samengevat: stap een FNAC-winkel binnen. Niet erg praktisch vanuit Nederland.2- Vous rendre en magasin Fnac muni de votre facture afin de solliciter la réparation. Vous trouverez les coordonnées de nos magasins en cliquant sur le lien suivant
Omdat dit niet help, ben ik verder gaan mailen:
Dit nummer blijkt een fax te zijn. Navraag per email:You can also call us at the 0033.1.53.56.28.80 (cost of an international call) from monday ti saturday, 9.00 to 19.30.
FNAC lijkt dus totaal niet te willen meewerken om het probleem op te lossen. Per email geven ze geen reactie op mijn vraag ("Google Translate" en Engels) hoe ik een RMA kan aanvragen, ik heb tot nog toe geen enkel werkend telefoonnummer gevonden, en zelfs als ik dat zou hebben, is het de vraag of ze Engels spreken.The 0033.1.53.56.28.80 (cost of an international call) from monday ti saturday, 9.00 to 19.30 is the only number available .
Alternatieven (?)
Archos zelf bevestigt dat de tablet reparatie nodig heeft, maar verwijst hiervoor naar de leverancier, ook als ik het nummer bel op het "NEED HELP" kaartje wat in de doos zit.
Ik wil hem ook niet zo naar FNAC terugsturen zonder bevestiging daarvan, omdat ik dan geen idee heb of ik er ooit nog iets van terugzie...
In het beste geval zit er een displaykabeltje los, en is even aanduwen voldoende. Dit heb ik echter niet geprobeerd: op het moment dat het display goed beeld geeft, blijft dat ook zo als ik er mee schud. Om die reden acht ik het niet waarschijnlijk dat het slechts een kabeltje is, en zelf openmaken kost me zeker de garantie.
Laatste optie: ik ben er nu 6 dagen zonder resultaat mee bezig, het is een leuk ding, maar dit (topic) is mijn laatste poging... Ik doe het niet graag, maar als het nu niet lukt gaat-ie op Marktplaats voor de hoogste bieder en eindigt mijn tablet-avontuur hier