Hoe garantie claimen bij FNAC.com?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mijn vraag in het kort: Hoe claim ik garantie bij de Franse (web)shop FNAC.com? Ik spreek vrijwel geen Frans.
Hieronder uitleg van mijn probleem, gevolgd door wat ik al geprobeerd heb om garantie te claimen. Gezien het grote aantal Touchpad-bestellingen gaan er in de toekomst vast meer mensen garantie willen claimen, wat het verzamelen van informatie daarover ook voor hen nuttig maakt.

Technisch mankement
Na de HP Touchpad "hunt" kreeg ik bij FNAC.com i.p.v. een Touchpad 100 euro korting op een andere tablet. Het werd de Archos Arnova 8. Afgelopen dinsdag is deze bezorgd, alleen bleek al snel dat het scherm flikkert en strepen vertoond, reproduceerbaar afhankelijk van wat er op het display staat.
Zo flikkert-ie:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2lw3i0y.jpg

Zo is er niets aan de hand:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/25ukzki.jpg

Pogingen om garantie te claimen
Na meerdere emails (wat telkens lang duurt voor ik een reactie krijg) met FNAC, ben ik niets verder. Ze zeggen:
1- Prendre d'abord contact avec notre hotline technique au 0810.004.057 (prix d'une communication locale à partir d'un poste fixe) afin de diagnostiquer la panne et si possible de la résoudre ou à défaut d'obtenir les renseignements relatifs à un retour par notre biais.
Samengevat: Optie 1: bel de hotline die daarna zal bevestigen dat het een hardware-probleem is. Alleen is dit nummer hiervandaan niet te bellen (uiteraard met 0033 ervoor zonder 0 erachter): Skype hangt meteen op, op m'n GSM krijg ik een Franstalig "bandje" en wordt er daarna opgehangen.
2- Vous rendre en magasin Fnac muni de votre facture afin de solliciter la réparation. Vous trouverez les coordonnées de nos magasins en cliquant sur le lien suivant
Samengevat: stap een FNAC-winkel binnen. Niet erg praktisch vanuit Nederland.

Omdat dit niet help, ben ik verder gaan mailen:
You can also call us at the 0033.1.53.56.28.80 (cost of an international call) from monday ti saturday, 9.00 to 19.30.
Dit nummer blijkt een fax te zijn. Navraag per email:
The 0033.1.53.56.28.80 (cost of an international call) from monday ti saturday, 9.00 to 19.30 is the only number available .
FNAC lijkt dus totaal niet te willen meewerken om het probleem op te lossen. Per email geven ze geen reactie op mijn vraag ("Google Translate" en Engels) hoe ik een RMA kan aanvragen, ik heb tot nog toe geen enkel werkend telefoonnummer gevonden, en zelfs als ik dat zou hebben, is het de vraag of ze Engels spreken.

Alternatieven (?)
Archos zelf bevestigt dat de tablet reparatie nodig heeft, maar verwijst hiervoor naar de leverancier, ook als ik het nummer bel op het "NEED HELP" kaartje wat in de doos zit.
Ik wil hem ook niet zo naar FNAC terugsturen zonder bevestiging daarvan, omdat ik dan geen idee heb of ik er ooit nog iets van terugzie...
In het beste geval zit er een displaykabeltje los, en is even aanduwen voldoende. Dit heb ik echter niet geprobeerd: op het moment dat het display goed beeld geeft, blijft dat ook zo als ik er mee schud. Om die reden acht ik het niet waarschijnlijk dat het slechts een kabeltje is, en zelf openmaken kost me zeker de garantie.
Laatste optie: ik ben er nu 6 dagen zonder resultaat mee bezig, het is een leuk ding, maar dit (topic) is mijn laatste poging... Ik doe het niet graag, maar als het nu niet lukt gaat-ie op Marktplaats voor de hoogste bieder en eindigt mijn tablet-avontuur hier :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:26

knakworst

Get more sats!

Ik weet niet waar je woont, maar er is ook een Fnac winkel in Antwerpen, waar je terecht kunt. Je kan ook Fnac Antwerpen proberen te bellen, daar is de hoofdtaal Nederlands. Misschien zijn zij bereid om het op te lossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
knakworst schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:42:
Ik weet niet waar je woont, maar er is ook een Fnac winkel in Antwerpen, waar je terecht kunt. Je kan ook Fnac Antwerpen proberen te bellen, daar is de hoofdtaal Nederlands. Misschien zijn zij bereid om het op te lossen!
Dank je voor de tip, ik heb ze een mailtje gestuurd:
Ik heb bij FNAC Frankrijk een Archos Arnova 8 besteld, welke vanaf het moment van uitpakken niet goed werkt (het scherm trilt en geeft strepen, Archos zelf bevestigd dat deze tablet reparatie nodig heeft, maar verwijst me naar mijn leverancier). Ik kan met FNAC Frankrijk geen contact krijgen: de telefoonnummers werken niet vanuit Nederland, per email zeggen ze dat ik een nummer moet bellen, maar dat blijkt een fax te zijn. M.a.w. ik krijg het niet voor elkaar om een RMA aan te vragen.
Via het forum van de website Tweakers.net kreeg ik het advies om FNAC Antwerpen te proberen, zodoende kwam ik bij uw website uit. Kunt u mij helpen voor het verkrijgen van garantie/RMA/reparatie/omruilen van mijn tablet?
Ik woon 200 km noord van Antwerpen, dus langsgaan zit er niet in. Ik wacht af!

*Edit*: timeout-error bij het verzenden van het Contact Center formulier bij fnac.be...
Poging 2: http://www.fnac.be/nl/Institutional/trocasdevolucoes.aspx geeft retour-informatie, met een mailadres. Zoiets staat wellicht ook bij de Fransen online, maar zelfs met Chrome Translate (die met name menuutjes niet vertaalt) vond ik daar niets. Anyway, mail verstuurd.

[ Voor 13% gewijzigd door RemcoDelft op 19-09-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-08 05:29
Als jij belt naar fnac belgie, zijn ze daar wellicht zelfs zo aardig om namens jou naar fnac frankrijk te bellen om het voor je op te lossen. Mailen is moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Onverwachts alsnog een reactie van de Franse luitjes:
Im sorry for the late response .
I understand that you received a product who doesn't work properly , so i forward your order to our customer service .
Our customer service will contact you by mail and organized the return by DHL of your product and the refund of the price because we can't provide you another product , the refund is the only solution for this kind of problem .
You just have to wait for more details on your order .
M.a.w. ik krijg straks m'n aankoopbedrag terug omdat ze hem zelf niet meer leveren... En ik vermoed dat m'n 100 euro korting (toch de reden dat ik dat ding wou hebben) dan ook weg is. Niet echt een bevredigende oplossing, juist omdat-ie zelfs in deze staat wel meer waard is... Ik wacht af tot Customer Service iets laat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naad
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 10:53
Het is allemaal lastig ja om contact te krijgen met fnac.
Ik heb zelf een defecte touchpad 32gb, auto rotatie werkt niet.
Heb met custumer service contact opgenomen via formulier, kreeg een mailtje dat ik zelf moet bellen.. Dat doe ik morgen maar eens..
HP Nederland zegt ook dat ik bij Fnac moet wezen..
Juist voor jouw oplossing ben ik bang.. weg touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
(Mss een beetje 'vervelende' vraag, maar: waarom bestel je bij een buitenlandse (web)shop waar je de taal niet van spreekt? Ik bedoel, dat maken basale dingen als de algemene voorwaarden begrijpen en zoals nu dus het claimen van garantie toch haast onmogelijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:47
ebia schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:39:
(Mss een beetje 'vervelende' vraag, maar: waarom bestel je bij een buitenlandse (web)shop waar je de taal niet van spreekt? Ik bedoel, dat maken basale dingen als de algemene voorwaarden begrijpen en zoals nu dus het claimen van garantie toch haast onmogelijk?)
Bij de HP Touchpad was het of bij fnac bestellen of proberen te importeren. Er was een rush op de Touchpad voor €99/$99 en fnac verzond gewoon naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
ebia schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:39:
Zoals in de OP staat: 100 euro korting maakte de tablet erg aantrekkelijk! En die 100 euro korting was weer te danken aan de zeer goedkope maar nooit geleverde HP Touchpad.

Ik heb het ding ondertussen verkocht via Marktplaats (uiteraard met vermelding van het mankement), dus ik ben er vanaf. Gezien de lage prijs die ik er voor betaald had heeft het me afgezien van een hoop werk niets gekost.
Einde tablet-verhaal voor nu voor mij. Conclusie: 't zijn leuke speeltjes, ik had hem ook voor films e.d. onderweg willen gebruiken, maar om te browsen is het 3 keer niks... Misschien als je niet kan typen, maar nu gaat m'n typesnelheid zeker een factor 10 (!) omlaag, en dat maakt alles erg moeizaam. Email/IM heb ik daarom maar niet eens geprobeerd.
Pagina: 1