[Mac OS X Lion] Slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:24
Ik heb sinds 2 weken OSx Lion moeten installeren voor school. Sindsdien merk ik sowieso dat het slomer gaat. Maar het ergste, mijn finder loopt soms helemaal vast. Heel de laptop freezed (muziek speelde gewoon door).
Ook als ik de laptop uit slaapstand wil halen doet ie helemaal niks. Gister drukte ik de aan knop in en hoorde ik volgens mij de harde schijf opspinnen en toen weer *poef* uit. Gebeurde zo'n 5x, daarna ging ie pas weer aan.

Oke hoor ik regelmatig het *tikje* dat ie de harde schijf beveiligd wat in SL veel minder was.

Laptop is van deze zomer en ik begin echt chagrijnig te worden. 8)7
Gaat om 2011 model 15 inch met anti glare.

[ Voor 12% gewijzigd door tiswat op 19-09-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:07

lux

Staat de notebook op een stabiele ondergrond? Ik heb ook al gemerkt dat mijn vroegere systeem (MacBook Air late 2010) ook bevroor toen ik de notebook wat bewoog op mijn schoot ofzo. Wanneer ik hem stil hield ging het weer vooruit. Echt vervelend inderdaad! In ieder geval heb ik daar nu geen last meer van met mijn SSD :*)

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Wat staat er in system.log na zo'n finder freeze?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:24
Misschien probleem gevonden. Ik had XAMPP geinstalleerd. Die heb ik er inmiddels weer afgegooid. En hij is al 3x fatsoenlijk uit de slaapstand gekomen.

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:41
lux schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:15:
Staat de notebook op een stabiele ondergrond? Ik heb ook al gemerkt dat mijn vroegere systeem (MacBook Air late 2010) ook bevroor toen ik de notebook wat bewoog op mijn schoot ofzo. Wanneer ik hem stil hield ging het weer vooruit. Echt vervelend inderdaad! In ieder geval heb ik daar nu geen last meer van met mijn SSD :*)
Dus nu je een SSD hebt, heb je er geen last van, maar met je vroegere systeem (MacBook Air late 2010, die eveneens ook een SSD bevat) wel? Dan lijkt het me dus geen harde schijf issue ..