[Win7 x64] USB Audio Driver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Goedenavond!

Ik heb een Zolid Hi-Speed DVD Maker waarmee je analoog beeld van bijv. een camera of videorecorder om kan zetten naar een digitaal bestand via een usb-adapter.
De video werkt perfect, maar met de audio heb ik nog wel wat problemen. De meegeleverde driver voor de audio werkte niet op Windows 7, waarna ik na veel zoekwerk een driver vond die daar wel geschikt voor was.

Echter, ik hoor wel een geluid maar deze wordt elke seconde onderbroken en is erg verstoord en lelijk.
Het schijnt zo te zijn dat wanneer ik de driver (USB EMP Audio Device) verander in de 'standaard' driver van Windows 7 (USB Audio Device), dat dit probleem wordt verholpen. Dit zou ik dan moeten doen via Apparaatbeheer --> besturing voor geluid/video/spelletjes --> USB EMP Audio Device --> stuurprogramma bijwerken --> zelf kiezen uit een lijst.

Daar is meteen ook het probleem: die standaard driver staat niet in deze lijst!
Ik heb dan ook op internet gezocht naar deze driver, maar krijg geen bruikbaar resultaat.

Weet iemand waar ik deze vandaan kan halen en of er misschien andere USB Audio drivers zijn die ik zou kunnen koppelen aan die USB EMP Audio Device? Ik heb de drivers van ASIO al geprobeerd, maar deze krijg ik ook niet toegewezen en daarnaast kost het een behoorlijke klap geld als je het serieus wil gebruiken!

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt blijkbaar zelf al gezocht om dat apparaat in Windows 7 te draaien. Als ik google, dan zie ik een enorme hoeveelheid problemen. Windows 7 32-bit schijnt er al niet goed mee te werken, dus 64-bit zal wel helemaal niet werken.

Kun je er achter komen, wie de oorspronkelijke fabrikant (in china) is?
Misschien heeft die op hun website een nieuwe driver staan.

Daar heb je het al, hier:
http://www.diskidee.be/20...oudig-digitaliseren/8416/
staat dit:
"De fabrikant heeft laten weten dat er géén support is op Windows 7 na mijn expliciete vraag hierom."
Dus vergeet het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Klopt, dat had ik ook al gelezen.
Maar als de fabrikant geen support geeft, kunnen we dat zelf wel maken ;)

De video + audio drivers heb ik al geïnstalleerd en werkend. Video deed het uit zichzelf al goed, Audio heb ik later ergens anders vandaag geplukt. Alleen zoek ik dus nog een Generic USB Audio Driver, zodat ik die als standaard kan instellen voor de EMP USB Audio, hiermee verhelp je het probleem van het krakerige/slechte geluid.

En dat lijkt me niet echt onmogelijk, vandaar ook m'n vraag of iemand weet waar ik die kan krijgen! :)
Evengoed bedankt voor je hulp zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ding lijkt nogal veel op een EzCap of EasyCap. Misschien kun je daar eens op google'n.
Je kunt eens kijken naar het id-nummer van de usb. Dat is dan waarschijnlijk het nummer van de hub die er in zit, maar misschien kun je dan vergelijkbare merken vinden.

http://www.techsupportfor...-audio-device-472910.html
"You need to go into the device manager, sound video and game controllers. Right click on USB EMP Audio Driver. Click on update driver software, then browse my computer for driver software, then let me pick from a list of device drivers. Click next for it to search. When it comes up with the list, choose USB Audio Device, then reboot."

Of is dat wat nu juist wat niet lukte ?

Iets dat nogal vaag is:
http://social.technet.mic...a-4c53-bf4f-deb36b43e47d/
"Go to my eShop "EasycapExpertti" and there to the page of EasyCap DC60+ v3.1B and scroll down that page and You will find Driver Package2 for Windows 7 64bit"

Daar staat een driver "DC60Plus_08202010_Setup.zip" voor Windows 7.
En sommigen zeggen dat het werkt.

Je kunt eventueel de audio rechtstreeks in de line-in pluggen (buiten het capture-ding om). Maar ik vraag me af of het geluid dan nog in sync is met de video.

Ik heb/had ook nog zo'n ding liggen, maar de kwaliteit is vrij slecht. Dus een betere kopen is was voor mij de beste oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:20:

http://www.techsupportfor...-audio-device-472910.html
"You need to go into the device manager, sound video and game controllers. Right click on USB EMP Audio Driver. Click on update driver software, then browse my computer for driver software, then let me pick from a list of device drivers. Click next for it to search. When it comes up with the list, choose USB Audio Device, then reboot."

Of is dat wat nu juist wat niet lukte ?
Dat is nou inderdaad precies wat niet lukte. USB Audio Device staat er niet tussen en daarnaar ben ik op zoek.
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:20:
Iets dat nogal vaag is:
http://social.technet.mic...a-4c53-bf4f-deb36b43e47d/
"Go to my eShop "EasycapExpertti" and there to the page of EasyCap DC60+ v3.1B and scroll down that page and You will find Driver Package2 for Windows 7 64bit"

Daar staat een driver "DC60Plus_08202010_Setup.zip" voor Windows 7.
Daar heb ik dus de werkende audio-driver vandaan :) En het werkt! Alleen omdat deze nu als 'standaard' staat, gaat hij haperen. Dit is dus op te lossen door USB Audio Device als driver toe te wijzen.

Dat idee met de audio apart opnemen is een optie, alleen moet ik dan ergens een rood/wit-naar-jack kabeltje of adaptertje vandaan toveren! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik heb hetzelfde traject afgelegd, dat jij al had gedaan. Meer weet ik ook niet, helaas. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Heb nu een adaptertje gekocht en nu is het geluid wel mooi. Echter heb ik wel last van een kleine vertraging.. :(

edit: blijkt uiteindelijk mee te vallen :)

[ Voor 18% gewijzigd door HwKok op 19-09-2011 20:46 ]

Pagina: 1