Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meteen na het installeren van windows 7 heb ik de bijgeleverde drivers van Sitecom geïnstalleerd zonder foutmeldingen, maar de drivers herkennen het apparaat niet (het programma zegt dat de adapter niet is aangesloten). In device manager wordt het apparaat wel herkend. Automatische updates via device manager werken niet.

Wanneer windows na het installeren van de drivers een stuurprogramma wilt installeren zegt het: “Windows found driver software for your device but encountered an error while attempting to install it.”

Als ik bij netwerkbeheer ga kijken staat er Disabled bij. Wanneer ik klik op Enable gebeurt er weinig en blijft alles uigeschakeld.

Wanneer de wireless adapter ingeplugged is, werkt alles trager. Computer wordt moeilijk/niet afgesloten, computer wordt niet opgestart (wel nadien met een reset + repair door windows), nieuwe apparaten worden ook niet herkend (na het unpluggen van de adapter wel). Windows troubleshooter zegt: "There might be a problem with the driver for the Wireless Network Connection adapter".

Ik heb de bijgeleverde drivers van Sitecom in eerste instantie gebruikt, maar heb ook al de nieuwste drivers van hun site gehaald, andere drivers van Ralink geprobeerd… Allemaal zonder resultaat. Heb ook al meerdere keren geformatteerd en BIOS-instellingen gecontroleerd. Weet er iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:32
Werkt die adapter op een ander OS wel?

Zo niet, dan kan het aan je adapter zelf liggen. Als de adapter wel functioneert op een ander OS dan is misschien de driver corrupt. Heb je 'm nieuw aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieknikey schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:12:
Werkt die adapter op een ander OS wel?

Zo niet, dan kan het aan je adapter zelf liggen. Als de adapter wel functioneert op een ander OS dan is misschien de driver corrupt. Heb je 'm nieuw aangeschaft?
Bedankt voor je reactie! Ik heb mij enkele dagen geleden een andere computer aangeschaft en ik heb de adapter hiermee nog niet aan de praat kunnen krijgen. De adapter werkte wel op mijn vorige computer, ook met windows 7. Gisteren heb ik het apparaat nog getest op een andere computer met windows xp, ook zonder problemen.

Ik heb ook al verschillende USB-poorten gebruikt en dat blijkt ook niet te helpen. Ik heb me al gek gezocht op internet, maar tot op heden geen oplossing gevonden.