Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is eindelijk zover, het moment dat mijn computer te verouderd is. Op dit moment heb ik te weinig geld om een heel nieuwe systeem aan te schaffen dus ik dacht, laat ik maar beginnen met alleen ram en de videokaart up te graden. Dus nu de vraag voor jullie, welk merk en type zouden jullie aanraden? Ik denk dat 4 gig voor mij genoeg is en voor videokaart verras me maar.
Pc specs:

Processor: Inter(R) Core(TM)2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz (2 CPU), ~2.7GHz -->ga ik nog overclocken
Ram: 2 gig (weet niet welk merk maar ik kan de kast openmaken als het moet)
Gfxcard: Ati HD 2600 XT (ga ik binnenkort ook upgraden)
Moederboard:MSI p35/g33 neo
Voeding:RS-430-PCAP
Windos 7 ultimate 64 bit

Voor het ram zou ik het liefst willen dat de prijs maximaal rond de 40 euro is, maar als dat niet mogelijk is dan zijn hogere prijzen ook nog wel mogelijk.
Dan zou ik ook nog willen vragen welke videokaart zouden jullie aanraden? Prijs maakt niet heel veel uit, als het maar goed bij deze computer past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
Welkom op Tweakers! :)

Heb je al eens op de www.tweakers.net/pricewatch gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKaliber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-09 22:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Pricewatch staat vol met geheugen onder de 40 euro, gewoon kijken naar wat je systeem aankan zou ik zeggen.

Misschien beter om gewoon te zien voor een nieuw moederbord met AMD cpu en integrated gpu voorlopig?
Als je dan meer geld hebt kan je een nieuwe gfx kopen die ook nog eens samenwerkt met je integrated.

Zo zou ik het toch doen in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst heel erg bedankt voor de reacties/help. Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen de totale upgrade / alleen ram en misschien videokaart. Hoe het er nu nu voor mij uitziet is dat er twee mogelijkheden.
1: alleen ram upgraden, maar mijn probleem is hoe kan ik weten of mijn moederboard dat aankan. Ik zat te kijken naar
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4GKingston
(pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G)
En voor videokaart:
Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5
(pricewatch: Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5)
Alles bij elkaar euro 110,75

2: doen wat Graviton12 zei:
Asus M5A78L-M/USB3
pricewatch: Asus M5A78L-M/USB3
+ram (zie boven)
AMD Athlon II X3 455 Boxed
(pricewatch: AMD Athlon II X3 455 Boxed)
Alles bij elkaar zonder videokaart 137,31 euro
+videokaart 227,21 euro

Reageer en zeg aub welke jullie zouden aanbevelen en waarom. En mijn andere vraag is dus, hoe kan ik erachter komen welk ram mijn moederboard aankan?

ps: kijk niet alleen naar wat het beste is want dat is niet heel moeilijk, maar kijk naar wat eht beste is voor prijs-->qualiteit verhouding

Alvast bedankt voor jullie help

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Je kan in principe hoger RAM nemen welk je later kan hergebruiken in een nieuw systeem, als je bv 1600Mhz neemt en je mobo kan maar 1333 aan gaat ie automatisch onderklokken naar 1333.

Als je de specs van je mobo erbij haalt, daar staat normaal gezien een lijst van certified geheugens bij, dan ben je zeker dat ze gaan samenwerken zonder issues.
Meestal brengt de mobo fabrikant ook BIOS updates uit om nieuwere cpu's en dergelijke te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Ik zou persoonlijk kiezen voor een volledige upgrade, dus 'nieuw' Mobo, CPU, Geheugen en eventueel een videokaart.
Maar dat moet natuurlijk je budget wel toelaten :)
Je kunt eventueel je 'huidige' setje gaan verkopen bij V&A, scheelt ook weer.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Weet je wel zeker dat je moederbord DDR3 ondersteund? Volgens mij zitten de Core2Duo's nog aan de DDR2 (die van mij in ieder geval wel), dus dan moet je naar DDR2 kijken. :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Als dit em is http://www.msi.com/product/mb/P35-Neo.html#/?div=Detail dan zit je vast aan DDR2 geheugen, geen DDR3, dan zou ik zeker voor nieuw mobo gaan, als je voor de nieuwere AMD's gaat, die dingen hebben integrated gfx die redelijk meekunnen qua performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ik heb die, ga even kijken hoe het met mijn financien staat en daarop maak ik mijn beslissing, bedankt voor al jullie help. Maar wat ik zei qua upgrade:

Asus M5A78L-M/USB3
pricewatch: Asus M5A78L-M/USB3
+ram (zie boven)
AMD Athlon II X3 455 Boxed
(pricewatch: AMD Athlon II X3 455 Boxed)
Alles bij elkaar zonder videokaart 137,31 euro
+videokaart 227,21 euro

zou je dan met of zonder videokaart doen?
En kan dat moederboard in alle kasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Uiteraard met videokaart.

Wat voor kast heb je?
Meestal past het wel maar als je bijvoorbeeld een M-ATX kast hebt, dan past daar geen ATX moederbord in.

Ah laat maar, jij kiest hier voor een M-ATX moederbord, dus die past meestal wel in de meeste kasten!

[ Voor 25% gewijzigd door jasiccama op 18-09-2011 21:22 ]

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Houd er rekening mee dat de upgrade die je nu bekijkt de oudere series zijn van AMD, niet de AMD Fusion reeks die net uit is ... http://tweakers.net/pricewatch/cat/835/amd-fusion.html

pricewatch: AMD A8-3800 Boxed
pricewatch: Asrock 970 Extreme4

Wel ff checken of deze samengaan, AM3+ is F1 socket guys???

Dan ben je gelijk gereed voor een hele tijd, is een quad core, je kan ook voor een paar tientjes besparen en een triple core nemen bv maar dan is de integrated ook een stuk trager.

[ Voor 56% gewijzigd door Graviton12 op 18-09-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qua kast moet het wel lukken, maar nu over de oudere serie van AMD. Als ik er zo met mijn oog naar kijk dan ziet de oudere serie er toch prijs/wat je krijgt er toch wel beter uit. Zeg als ik ongelijk heb, heb er namelijk geen/bijna geen verstand van. Dit systeem moet ongeveer nog anderhalf jaar meegaan en dan begin ik met studeren, dan stap ik over op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Misschien ook vermelden wat je juist wil doen met het systeem, gewoon surfen, af en toe een game of ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 02:30

dusty

Celebrate Life!

Welkom op GOT, hier verwachten we toch dat je eigen inzet toont, en dus zelf wat meer moeite doet. ( Zie ook de links die verschillende tweakers hierboven hebben genoemd.)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.