Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding raar geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Sinds een week geleden is mijn voeding een raar geluid gaan maken. Eerst dacht ik dat het de videokaart was, maar dat bleek niet zo te zijn.

De voeding maakt een soort huil geluid/stroom geluid. Maar hij maakt dat geluid alleen als ik een game speel. Maakt niet uit hoe zwaar dat spel is, maar als het spel aan het laden is, hoor ik niks.

Het geluid uit de voeding van het volgende filmpje beschrijft mijn geluid het beste:
http://www.youtube.com/watch?v=C4d23F2jehQ
http://www.youtube.com/wa...Bu05u4kgA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=up_axOyd1Z8

Mijn fans draaien trouwens wel flink, ik heb 2 led-fans van 200mm en 1 normale van 120mm
Ik heb de volgende setup:
Processor: Intel Core i5 2500k 3.3 ghz
Geheugen: Corsair XMS3 8gb 1333mhz
HDD: 500gb, met 1tb extern
Moederbord: gigabyte ga-pa65-ud3-b3
Voeding: Antec TruePower 650w modulair
Videokaart: ASUS ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 07:31
Dat is gewoon coil whine , veroorzaakt door hoge-spannings onderdelen in je voeding. in principe niets om je zorgen over te maken , als je nog garantie hebt kun je 'm daarvoor wel omruilen denk ik. maar hoeft geen probleem te zijn.

Als je pc een spel laadt is je grafische kaart weinig tot niks aan het doen , en die vraagt in 3D mode veel meer stroom van je voeding , dat verklaart waarom je niets hoort als een game aan het laden is.

[ Voor 31% gewijzigd door Visgek82 op 18-09-2011 20:09 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik heb mijn pc sinds mei, met 60 maanden garantie.. dus ja dat is geen probleem :P

Hoelang duurt zoiets dan? Dat je een nieuwe opgestuurt krijgt

• Visgek82
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:15:
Ah, ik heb mijn pc sinds mei, met 60 maanden garantie.. dus ja dat is geen probleem :P

Hoelang duurt zoiets dan? Dat je een nieuwe opgestuurt krijgt
Ligt aan de shop, maar een goede week moet je toch wel op rekenen, mischien meer.

Kan ook zijn dat ze moeilijk gaan doen en daar geen garantie op geven omdat het technisch gezien geen defect is , maar je kunt het altijd proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles bij Azerty.nl besteld

• Visgek82
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:18:
Ik heb alles bij Azerty.nl besteld
Goede shop , maar ik weet niet hoe hun RMA/garantie afdeling is , probeer het zou ik zeggen :)

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-11 17:16

hostler

Yeahhh dude!

Azerty ziet het geloof ik wel als defect. Eens een videokaart gehad met coil whine en ik kreeg gewoon een nieuwe.

Let wel op dat het kan zijn dat je een nieuwe voeding krijgt die ook last heeft van coil whine...

[ Voor 6% gewijzigd door hostler op 18-09-2011 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Retourprocedure

Azerty Hardware onderscheidt zich van andere leveranciers door de snelle omruilservice.
Wanneer u een defect produkt heeft, dient u een RMA aan te vragen via de website.

RMA staat voor Return Material Authorization
Dit is Engels begrip dat tevens veel wordt gebruikt in Nederlandse bedrijven. Het begrip refereert naar de produkten, die een klant wil terugsturen met een bepaalde reden. Met dit rma nummer kan het bedrijf de produkten identificeren en ook bij welke klant de produkten horen.

U kunt uw rma aanvragen door in te loggen via onze website. Vervolgens kunt u onder "mijn gegevens" een rma aanvragen. Wanneer u op de juiste manier rma heeft aangevraagd, dan krijgt u een rma nummer.

Indien u een rma nummer ontvangt, betekent het niet dat u ook recht heeft op omruil of creditering. Dat wordt bepaald door Azerty Hareware.
De technische dienst van Azerty Hardware zal nakijken of u ingeleverde produkt (of produkten) inderdaad defect is (zijn). Wanneer dit het geval is, krijgt u een vervangend produkt.

Wanneer er werkelijk een defect bestaat, zal Azerty Hardware in veel gevallen het produkt direct omruilen voor een vervangend exemplaar.
Let op: u krijgt ten alle tijden hetzelfde produkt weer.

In bepaalde gevallen zal Azerty Hardware uw produkt speciaal opsturen naar de leverancier, namelijk:

* wanneer uw produkt niet meer leverbaar is via de website van Azerty Hardware.
* wanneer uw produkt defect is door een gebruikersfout.
* wanneer uw produkt zichtschade is opgelopen, zoals afgebroken onderdelen, doorgebrande onderdelen, beschadigde onderdelen.
* wanneer het defect niet is te constateren door Azerty

Indien er geen defect te vinden is, dient u testkosten te betalen. Afhankelijk van het soort produkt dat u inlevert, dient u bepaalde testkosten te betalen.

* Het testen van hardware van een hele pc kost 49 euro.
* Het testen van software van een hele pc kost 49 euro.
* Het testen van hardware en software van een hele pc kost 85 euro.
* Het testen van 1 van de volgende onderdelen kost 10 euro:
HD, Geheugen, Processor, Voeding, DVD speler, DVD brander, Geluidskaart, Modem, ISDN adapter.
* Het testen van 1 van de volgende onderdelen kost 15 euro:
Moederbord, Videokaart, Netwerkapparatuur, Printers, Monitoren, Digitale fotografie
* Het testen van 2 van de volgende onderdelen kost 17,50 euro:
HD, Geheugen, Processor, Voeding, DVD speler, DVD brander, Geluidskaart, Modem, ISDN adapter.
* Het testen van 3 van de volgende onderdelen kost 25 euro:
HD, Geheugen, Processor, Voeding, DVD speler, DVD brander, Geluidskaart, Modem, ISDN adapter

Azerty heeft de stelling: "beter duidelijkheid vooraf dan discussie achteraf". Vandaar dat we hieronder ons beoordelingsproces vermeld hebben ten aanzien van defecten binnen de normale garantieperiode en defecten/ compatabiliteitsproblemen binnen 8 dagen.

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-11 17:16

hostler

Yeahhh dude!

Je kan natuurlijk ook vooraf mailen zodat je zeker weet dat ze het als defect zien en je geen test kosten krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door hostler op 18-09-2011 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
hostler schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:26:
Je kan natuurlijk ook vooraf mailen zodat je zeker weet dat ze het als defect zien en je geen test kosten krijgt.
ja ik doe dat eerst wel even, anders moet ik ervoor betalen :P

Thx allemaal, voor de snelle reacties

EDIT: Azerty een e-mail gestuurd, nu wachten op een reactie terug

EDIT2: Azerty stuurt e-mail terug met daarin het bericht: Dat Coil Whine onder de garantie valt en dat ik de voeding kan opsturen :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 16:39 ]

Pagina: 1