Toon posts:

[OS X Snow Leopard] Traag os, hoe systeem op te schonen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds enige tijd is mijn Mac onwijs traag. In het begin dacht ik dat het kwam omdat mijn hd vol was en mijn laptop een zooi qua losse bestanden, maar intussen is er 25gb vrij (op 160gb) en heb ik veel mappen opgeschoond of samengevoegd, en het blijft onwijs traag.

Door alle mogelijke manieren van je systeem opschonen zie ik eigenlijk het bos niet meer. Ook in de GoT search kom ik er niet uit, er staan links en rechts wat tips, maar nergens een goede maintenance how-to. Kan iemand mij hier aan helpen? Ik word namelijk gek van mijn trage MacBook, en dat kan toch niet de bedoeling zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Clean my Mac kan je gebruiken.

Maar, hoelang heb je je Mac al, dus hoelang heb je deze OS erop staan. Het wil namelijk wel even helpen om de OS te herinstalleren, schoon. Dan doet hij het meestal weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Great HooD schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:58:
Clean my Mac kan je gebruiken.

Maar, hoelang heb je je Mac al, dus hoelang heb je deze OS erop staan. Het wil namelijk wel even helpen om de OS te herinstalleren, schoon. Dan doet hij het meestal weer goed.
Heb de Mac intussen bijna 2 jaar volgens mij, en mijn OS is wel een paar keer geupdate maar nog nooit opnieuw geïnstalleerd. Maar het punt bij een Mac is toch ook juist dat een verse instal niet nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:02:
[...]

Heb de Mac intussen bijna 2 jaar volgens mij, en mijn OS is wel een paar keer geupdate maar nog nooit opnieuw geïnstalleerd. Maar het punt bij een Mac is toch ook juist dat een verse instal niet nodig is?
Tsja, het hoeft ook niet, maar het is 1 van de makkelijkste oplossing. Ik doe het af en toe gewoon weer even om de Mac weer lekker snel te laten lopen. Met Time-Machine kan je je documenten ook weer super makkelijk weer terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 10:15
Even defragmenteren met 100% efficiëntie:
-Download Carbon Copy Cloner
-Kloon je hele hard disk naar een externe HDD
-Boot vanaf de kloon
-Fragmenteer hard drive
-Kloon de externe drive terug naar de gewone