Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2008 R2: Hoe Unallocated space aanmaken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De C: drive zit helemaal vol, maar door een ongekende reden kan ik de hardeschijf niet groter maken dan de voorbestemde 40Gb.

Ik zou graag de 118,88Gb Free space bij de C: 40,00Gb plaatsen. Momenteen kan enkel DATAPART1 (D:) profiteren van de Free space. (Extend volume) Bij de C: drive kan ik enkel Schrink volume aanklikken.

Als ik 'schrink volume' aanklik op de D:schijf krijg ik enkel Free space en geen Unallocated space.
Ik vermoed dat de freespace die nu bij de D: schijf hoort moet omvormen tot Unallocated space. zodat mogelijk de C:schijf over deze ruimte kan beschikken. Maar hoe?

Voor alle duidelijkheid, alles speelt zich af op 1 fysieke disk. = Disk 0.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2062924/unallocated.png

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 19:30 ]

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-11 17:42
Ik weet niet of Easeus Partition Master op de server editie van Windows werkt maar je zou dit programma kunnen gebruiken om de partities samen te voegen. Mocht Easeus niet werken dan kan je GParted gebruiken.

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 14:41
Met het tooltje windirstat kun je snel zien waardoor je schijf vol zit. Schonen is veruit de makkelijkste oplossing.

Als disk0 geen raid set is, kun je het best die schijf in een andere machine hangen.
als het raid is of je hebt geen andere machine tot je beschikking

Alle data van D: verhuizen, zodat D leeg is.
Dan D partitie verwijderen. C partitie groter maken.
vervolgens D weer aanmaken en alle data weer terugverhuizen.

succes

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:39

_Arthur

blub

Je moet je extended partitie nu met die 118.88GB verkleinen en daarna moven naar het eind de disk. Dan kan je je C: uitbreiden met die 118.88GB.