kan geen verbinding maken met accespoint in netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep1984
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-11-2020
Hoi Allemaal,

ik heb hier in huis een netwerk liggen maar heb hier een probleem mee en ben dan ook erg beniewd of iemand me kan helpen.
het probleem is als volgt:

hieronder even een korte beschrijving van de aanwezige apparatuur:
ik heb verbinding met het internet via de kabel (UPC) eb dit gebeurt door de door UPC geleverde kabelmodem.
deze modem hangt aan een HP Procurve 2626 24poorts switch.
aan deze switch hangt ook een linksys accespoint (daar zit het probleem ook)

nu zit ik dus met het volgende probleem:

ik heb in mijn switch de instellingen zo gemaakt dat ik in het netwerk mijn IPadresses zelf instel, dit heeft er ook mee te maken dat ik dan weet welk apparaat welk adres heeft en dat ik deze dus makkelijk kan benaderen (bijvoorbeeld mijn alarmsysteem welke ook aan het netwerk hangt)

nou heb ik dus een linksys accespoint aan mijn switch hangen zodat ik ook met een laptop, tablet of smartphone via wifi kan internetten.
in het accespoint heb ik ook een vast IPadres ingesteld dus in principe zou het allemaal moeten werken...

als ik nu met mijn smartphone (Samsung Galaxy SII) verbinding maak met mijn accespoint, blijft deze hangen op het verkrijgen van een IP-adres en dus kan ik niks doen via mijn wifi verbinding.
zodra ik het patchsnoer tussen de switch en het accespoint loskoppel maakt mijn telefoon wel gewoon verbinding met het accespoint maar dan kan ik uiteraard niet via wifi internetten, als ik het accespoint rechtstreeks aansluit op mijn kabelmodem werkt het allemaal ook gewoon, en dan kan ik ook gewoon internetten via wifi.

het probleem zit m dus ergens in mijn switch, maar om heel eerlijk te zijn weet ik het even niet meer..
(ik ben best handig en heb al een hoop informatie opgedaan, maar ik ben bang dat het instellen van deze switch toch wat te hoog gegrepen is voor mij)

wie weet me een beetje op weg te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je hebt echt een ACCESSPOINT? en geen router met wifi achter je switch hangen?

je Telefoon probeert een IP adres te verkrijgen.. echter er is volgens mij geen DHCP service beschikbaar voor je draadloze clients?

of je moet je telefoon ook een VAST ip adres geven ;) of DHCP draaien gaan :)

[ Voor 15% gewijzigd door SMSfreakie op 18-09-2011 19:12 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je moet voor devices als telefoons en tablets gewoon een DHCP server op je netwerk ingeschakeld hebben. Als je apparaten een vast ip-adres wil geven, geef je die een vast ip-adres. Dat boeit niet, een vooraf ingeschakeld ip-adres heeft voorrang op je DHCP adres.
Wat je moet doen: in je switch de DHCP server inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep1984
@SMSfreaky: ja het is echt alleen een accespoint, want ik had hier nog wel ergens een router met wifi liggen, maar wilde juist alleen een losse accespoint hebben omdat ik een losse modem en een switch heb. het is trouwens een Linksys Wireless G accespoint type WAP54G

@Bartjezz:

ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik dat verander, ik moet alleen even een serieel kabeltje opzoeken hier, want de switch is al dusdanig oud dat deze via hyperterminal en een com-poort in te stellen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:17
Ik ken aan vaste systemen in het netwerk (desktop, NAS, netwerkprinter...) een vast IP toe. Maar mobiele toestellen (laptop, ...) niet.
De range op mijn DHCP begint op 192.168.x.100 en de vaste IP's zijn toegewezen tussen 192.168.x.50/99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

Welk IP adres heeft het AccessPoint (deze hoeft uiteraard niet in hetzelfde netwerk segment te zitten, anders dan om de web interface te benaderen)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep1984
Nou schiet mij maar lek hoor!

ik heb net even alles nagekeken, en mijn switch had DHCP al gewoon ingeschakeld staan!

het accesspoint is nergens te vinden in het netwerk en deze heb ik daarom maar even gereset.
na de reset is deze nog niet te vinden in mijn netwerk (ik heb het netwerk gescand mbv look@lan)

als ik het accesspoint rechtstreeks aan mijn pc hamg met een patchsnoer kan ik het accesspoint via mijn browser wel benaderen (het standaard IP was door de reset weer terruggezet)

als ik het accesspoint ook op DHCP zet moet ik de instellingen opslaan en daarna kan ik er dus ook niks meer mee, ik heb dan uiteraard geen IP adres dus kan ook niet meer bij de web based interface komen.
in alle gevallen (netwerkkabel los, statisch IP, dhcp enz. )kan ik mijn telefoon niet verbinden met het accesspoint want deze blijft hangen op het verkrijgen van een IP adres...

raar is het wel, want toen ik hier nog een experiabox had liggen kon ik dar gewoon moeiteloos met mijn telefoon verbinding mee maken en internetten..

wat trouwens ook raar is: ik heb nu mijn IP adres van het accesspoint weer op statisch gezet, en deze keer in hetzelfde netwerk als de rest van de apparatuur (aangezien mijn kabelmodem vastzit aan een vast IP =lang leve de meuk van UPC= zit ik in de reeks IP's: 95.96.18.xx
ondanks dit kan ik nu nog steeds niet via mijn browser in mijn accespoint komen en is deze ook nog steeds niet via look@lan te zien :S

inmiddels ben ik het spoor behoorlijk bijster dus als iemand nog ideeen heeft hoor ik ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Volgens mij mis je nu de stap: Routing :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
Volgens mij krijgt uw AP een IP van UPC?
Ik denk dat je iets moet instellen in uw router/modem: DHCP, NAT, ... zodat alles wat aan uw router gehangen wordt sowieso in hetzelfde netwerk hangt en hetzelfde WAN IP heeft.
Misschien mag je van UPC maar met 1 IP online gaan en kan je daarom óf via de modem óf via de AP online gaan.

Zoek in uw modem van UPC naar een instelling mbt NAT en geef uw AP een IP-adres in de lokale range: 192.168.x.x of 10.x.x.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep1984
Cafe Del Mar schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 07:55:
Volgens mij krijgt uw AP een IP van UPC?
Ik denk dat je iets moet instellen in uw router/modem: DHCP, NAT, ... zodat alles wat aan uw router gehangen wordt sowieso in hetzelfde netwerk hangt en hetzelfde WAN IP heeft.
Misschien mag je van UPC maar met 1 IP online gaan en kan je daarom óf via de modem óf via de AP online gaan.

Zoek in uw modem van UPC naar een instelling mbt NAT en geef uw AP een IP-adres in de lokale range: 192.168.x.x of 10.x.x.x
ik kan in mijn modem van UPC niks veranderen of zien (fijn joh, dat ze alles dusdanig blokkeren en afschermen dat je er niks mee kan) het lijkt me alleen stug dat het accespoint niet op internet kan door UPC, want meerdere pc's aan mijn switch kunnen wel gewoon allemaal verbinding maken...

ik zal zo eerst eens even kijken wat er gebeurt als ik mijn accespoint rechtstreeks aan de kabelmodem hang.

nou is mijn switch (een HP Procurve 2626) best een uitgebreid ding ondanks zijn leeftijd, en je kan er ook VLAN's mee instellen enz. misschien weet iemand hier hoe ik alles het meest optimaal in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
je krijgt van UPC slechts 1 IP hoor..

dus als je modem van UPC niet ook als router functioneert is het al byzonder dat je met meerdere systemen op internet komt..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:28
Als je Modem alleen maar een modem is dan,
Lijk mij dat je een router/switch achter je modem moet hebben, die
ook tevens je DHCP regeld en daar achter je andere meuk.

ip. adressen mogen uiteraard maar éénmaal voorkomen in de netwerk.

Zo'n manage switch is nu niet erg handig voor huistuinkeuken gebruik.
Je kan je apparaten in je netwerk zowziezo voorzien van static ip adres, deel de DHCP ip range bv.
door twee, en gebruik die voor static

• Joep1984
SMSfreakie schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:13:
je krijgt van UPC slechts 1 IP hoor..

dus als je modem van UPC niet ook als router functioneert is het al byzonder dat je met meerdere systemen op internet komt..
nee mijn modem werkt inderdaad niet als router, er zit maar 1 poort op en als ik mijn pc er rechtstreeks aanhang kan ik er ook mee op internet.
maar ik neem toch aan dat ik mijn verbinding met internet wel gewoon moet kunnen delen of niet dan?
ik heb niet voor niets de switch er tussen zitten, want laten we even eerlijk wezen: wie heeft er tegenwoordig maar slechts 1 apparaat in huis welke een verbinding met een netwerk/internet heeft?

(als ik hier in huis alleen al kijk: PS3, TV, Home Cinema set, Alarmsysteem, mijn pc, en als draadloos werkt ook mijn smartphone)
Habana schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:59:
Als je Modem alleen maar een modem is dan,
Lijk mij dat je een router/switch achter je modem moet hebben, die
ook tevens je DHCP regeld en daar achter je andere meuk.

ip. adressen mogen uiteraard maar éénmaal voorkomen in de netwerk.

Zo'n manage switch is nu niet erg handig voor huistuinkeuken gebruik.
Je kan je apparaten in je netwerk zowziezo voorzien van static ip adres, deel de DHCP ip range bv.
door twee, en gebruik die voor static
ik heb dus ook een switch achter mijn modem zitten, en alles staat op dit moment op DHCP.. apparaten die gewoon met een netwerkkabel verbonden worden met de switch kunnen wel online, alleen heb ik een hoop gedoe met mijn accesspoint...

• lier

lier

MikroTik nerd

Ik ken niet veel switches die ook als DHCP server kunnen fungeren. Er bestaat wel zo iets als DHCP relay, maar dat is wat anders.

Verder doen ze volgens mij ook niet echt aan iets van NAT...weet je heel zeker dat er niets tussen je modem en de switch in zit?
Kan je eens aan geven welk modem je exact gebruikt?

Om Internet te delen heb je een router nodig (althans, iets dat NAT doet). Dus ja, de hele wereld deelt zijn Internetverbinding maar allemaal (op de gelukkigen na) via NAT.

• Cafe Del Mar
Joep1984 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:53:
nee mijn modem werkt inderdaad niet als router, er zit maar 1 poort op en als ik mijn pc er rechtstreeks aanhang kan ik er ook mee op internet.
maar ik neem toch aan dat ik mijn verbinding met internet wel gewoon moet kunnen delen of niet dan?
ik heb niet voor niets de switch er tussen zitten, want laten we even eerlijk wezen: wie heeft er tegenwoordig maar slechts 1 apparaat in huis welke een verbinding met een netwerk/internet heeft?
Een switch deelt geen IP-adressen uit, maar zorgt voor meer verbindingspunten. Als je dus een switch aan je UPC modem hangt (aangenomen dat de modem geen router is), dan gaan alle toestellen die op de switch aangesloten worden, een IP vragen bij UPC, want UPC deelt de IP's uit.

Volgens mij heb je een router nodig, die een IP-adres krijgt van UPC en die router zorgt dan dat alle toestellen die aangesloten worden op de switch op internet kunnen met dat éne UPC-IP. Die router zorgt er ook voor dat alle toestellen op uw lokaal netwerk een eigen IP krijgen en elkaar kunnen "zien".

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:28
Quote:Joep1984]

ik heb dus ook een switch achter mijn modem zitten, en alles staat op dit moment op DHCP.. apparaten die gewoon met een netwerkkabel verbonden worden met de switch kunnen wel online, alleen heb ik een hoop gedoe met mijn accesspoint...

Achter je modem zou een Router/Switch moeten hangen die je DHCP/NAT/Routing afhandeld,
daarachter zou je de HP Procurve 2626 Switch kunnen hangen met eventueel het Accesspoint
waarvan de DHCP uit moet zijn, dat regeld de Router die achter je modem hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep1984
nou jongens, hier ben ik weer:

ik heb alle reacties doorgelezen en echteraf klinkt het logisch dat ik een router moet hebben.

Ik heb vanmiddag een nieuwe router gekocht maar helaas lukt het me nog steeds niet om alles voor elkaar te krijgen!

ik heb een Broadband router (4 ports) van het merk icidu gekocht.

de bedoeling is dat ik eerst zou zorgen dat de router geinstalleerd word, en daarna als dat werkt, dat ik dan de switch achter de router erbij zou hangen.

echter loopt bij de eerste stap alles al fout en hoop dat jullie me kunnen helpen.

de bedoeling is in eerste instantie dat ik het aan wil sluiten zoals hieronder:
ik heb een cisco kabelmodem welke door mijn internetprovider geleverd is (UPC), aan de netwerkpoort hangt mijn nieuw aangeschafte router (aan de WAN poort) en aan poort 1 van de LAN aansluitingen hangt mijn pc

nou moet ik in het menu van de router de instellingen van mijn internetprovider invullen zoals het IP adres, Default Gateway, subnetmask en de DNS servers.

als ik mijn pc rechtreeks aan mijn cisco kabelmodem hang en in de opdrachtprompt ipconfig /all invoer krijg ik het volgende lijstje:

IP 95.96.18.57
subnet: 255.255.255.0
default gateway: 95.96.18.1
DNS Servers: 62.179.104.196
213.46.228.196

als ik deze gegevens invul in mijn router (behalve het IP van 95.96.18.57 want dit is toch het IP adres van mijn pc op dit moment? )
zegt de router dat de instellingen goed zijn, echter als ik dan het aantal verzonden bytes en packets ga bekijken zie ik wel dat deze oplopen, alleen wordt er niks terug ontvangen? ook krijg ik dan geen verbindin met het internet.

ik heb 3 opties voor het configureren van de WAN verbinding namelijk Dynamic ip, Static IP en PPPoE

dynamic IP werkt niet, want dan blijven alle velden zoals IP, default gateway enz op 0.0.0.0 staan
het lijstje wat ik hierboven heb ingevuld is als ik de optie Static IP kies en de optie PPPoE is als ik me niet vergis voor een ADSL modem??

kan iemand me vertellen wat ik fout doe? zijn de gegevens die ik van mijn provider heb wel goed?
ik heb ook al gezocht op internet naar de gegevens van UPC, maar kan voor de verandering weereens niets vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
je moet je router voor je lokale netwerk een IP geven in een private range ( 10.x.y.z, 172.16.x.y, 192.168.x.y)

en voor de WAN (UPC) moet je hem op DHCP laten..

je router krijgt zijn IP van UPC! die moet je dus zelf niet invullen.. :)

op je PCs kan je wel statische ips gebruiken.. afhankelijk van de eerder gekozen instellingen voor je netwerk..

bv als je kiest voor een 192.168.x.y netwerk zou je 192.168.10.1 kunnen nemen als het IP van je router.. ( de LAN kant dan hea :-p )

op je clients krijg je dan gewoon zo iets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.10.127
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.10.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.10.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 8.8.8.8
                                    8.8.4.4
                                    208.67.222.222
                                    208.67.220.220

ik draai gewoon een DHCP service maar mn Accesspoints, en printer hebben een adres buiten de DHCP spool.. waardoor ik die toch makkelijk kan vinden.. en de rest is plug n play :Y

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Je zet wel een dikke managed switch neer, maar kan verder geen huis-tuin-en-keuken routertje met een dynamisch ip-adres configureren... ben ik nou de enige die dit vreemd vind?

Laat de router op de standaardinstellingen staan (stel hooguit de wireless-security en het adminpassword in), zet die switch op de 'domme' stand (geen DHCP etc.) en prik deze in een van de 4 lan-poorten van de router, dan komt alles goed ;)

Je apparatuur met een vast-ip geef je een ip-adres buiten de DHCP-range (de standaard range is meestal 192.168.1.100 tot 192.168.1.200, als dit niet uitkomst kun je die altijd aanpassen).

Dus:

code:
1
2
3
UPC modem ---> WAN poort router [*] LAN poort router ---> HP-Switch ---> Systemen en eventueel dat Access Point.
                                / \
                   Router met standaardinstellingen

De ROUTER deelt dan dynamisch IP-adressen uit aan de systemen, de systemen die een vast-ip nodig hebben stel je in buiten de DHCP-range. Overigens zit je achter een router veiliger dan direct aan het net. Die switch kun je dumpen als je (minder dan) 4 bekabelde apparaten hebt, die kunnen dan direct in de router, scheelt weer in het stroomverbruik.

[ Voor 58% gewijzigd door donny007 op 26-09-2011 20:00 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep1984
donny007 schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:49:
Je zet wel een dikke managed switch neer, maar kan verder geen huis-tuin-en-keuken routertje met een dynamisch ip-adres configureren... ben ik nou de enige die dit vreemd vind?
ik weet het, ik snapte het zelf ook niet waarom het niet lukte :$

inmiddels is het wel gelukt, in de router heb ik de verbindin met internet ingesteld op Dynamic IP, en eerst werkte dit niet.

blijkt dus dat het kabelmodem van UPC eerst spanningsloos gemaakt moet worden en dan opnieuw op moet starten, en dat ik daarna de netwerkkabel met de router pas moet verbinden!
(lekker handig ook dat dat zelfs bij de heren van UPC niet op de site te vinden is!)

maargoed, na dit net gedaan te hebben krijg ik wel het IP adres enz van upc te zien in mijn router! :)

dit werkt nu voor zover, nu alleen de switch en het accespoint nog toevoegen en opnieuw confgureren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Meeste kabelaars hebben het zo ingesteld dat je je modem een tijdje (bv half uur) uit moet zetten en daarna weer aan kan doen voordat een nieuw apparaat een IP adres toegewezen krijgt. Is eenvoudig uit te proberen...denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep1984
klopt, deze fout zal ik niet snel weer maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
lier schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:07:
Meeste kabelaars hebben het zo ingesteld dat je je modem een tijdje (bv half uur) uit moet zetten en daarna weer aan kan doen voordat een nieuw apparaat een IP adres toegewezen krijgt. Is eenvoudig uit te proberen...denk ik :)
gelukkig doet Ziggo niet zo moeilijk :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik heb zojuist een accespoint "Linksys WAP 300N" op mijn Cisco router van Ziggo aangesloten.
De installatie CD in mijn PC gestopt om de setup uit te voeren, maar er gaat niets gebeuren, krijg steeds de melding zoeken naar accespoint.
Al diverse keren Accespoint uit en aan gezet, CD eruit erin, maar het gaat niet lukken. Krijg continu de melding zoeken naar accespoint.

Is er iemand die mij kan helpen ?
Pagina: 1