Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Powerpoint] Welke resolutie voor groot scherm? *

Pagina: 1
Acties:

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:31
Hallo,

Binnenkort ga ik een powerpoint maken voor een persoon. De powerpoint zal worden geprojecteerd op een scherm van 6m hoog en 10m breed. Nu is mijn vraag, welke resolutie kan ik het beste nemen in powerpoint voor deze presentatie? Kan ik dit zo weten, of moet ik hiervoor de resolutie van de beamer weten?

Alvast bedankt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon zorgen dat je geen plaatjes opneemt, en alleen tekst. Probleem opgelost.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Dat laatste.

Als de beamer 1920 x 1080 projecteert dan moet je zorgen dat je presentatie er in die resolutie goed uitziet, hoe groot het scherm is maakt niet uit.

Het beste kan je je afbeeldingen in Photoshop (of iets dergelijks) de juiste maat (in pixels) en resolutie (72 dpi)geven, en dan niet schalen in Powerpoint.

Houdoe

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En bedenk dat men bij een dergelijk scherm vast niet op een meter afstand van het scherm gaat zitten. Dus geen 4pt tekst ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)