Onkyo TS-sr578

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views

• adam1411
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10-2024
Hallo Tweakers,

Ik heb een Onkyo TS-SR578 samen met een Harmom Kardon HKTS7.
Maar ik weet niet hoe ik deze moet afstellen in het menu van de versterker!!!
Ik weet niet hoeveel HZ (toonhoogte) de speakers moeten staan.
Ik lees alles over crossover en HZ maar ik ben de kluts kwijt!!!

Ik hoop dat iemand me kan helpen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Hallo Adam1411 en welkom op GoT,

GoT is geen vraag-en-krijg-antwoord-forum, maar een discussieforum. Alleen een vraag posten en op antwoord wachten gaat hier dus niet op. Dit zoals ook beschreven staat in AUD beleid en in Het algemeen beleid.

Overigens heeft GoT ook een zoekfunctie en daarmee kom ik redelijk veel topics en vragen tegen met dezelfde insteek. Lees voor de grap de posts vanaf FeaR in "Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2" eens door. Daar staat een heel stuk geschreven over hoe je kan "berekenen" welke waarde je ongeveer moet hebben. Ongeveer inderdaad, want alles qua afstelling is persoonlijk en smaakgebonden. Waar de één het fijn vindt om de subwoofer op 80 Hz te hebben staan vind de ander bijvoorbeeld 60 Hz fijner. Al zal je met een Harman Kardon HKTS7 veel hoger moeten zitten aangezien de melkpakjes niet zo laag gaan. He tos overigens alleen de crossover van de subwoofer welke je in moet vullen, meer is het niet.

Tevens zit er bij de Onkyo TX-SR578 een microfoon welke de kamer meet en op die manier alle speakers zo goed mogelijk af zal stellen. Op die manier heb je ook een goede basis om vanuit te werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.