Videokaart blu reay streamen

Pagina: 1
Acties:

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:45
Beste medetweakers,

Ik heb voor bij de TV nu een simpel pctje van HP voor het streamen van mijn blu ray films vanaf de server, nu heb ik regelmatig problemen met haperig beeld en het niet goed kunnen renderen van de film, ik heb al in de price watch gekeken maar ik zie door de bomen het bos niet meer kan iemand mij helpen met het vinden van een goede videokaart waarmee ik blu ray films kan streamen en deze goed kan renderen naar mijn TV (FULL HD) (HDMI) het OS wat ik gebruik is XBMC en de PC is een small form factor van HP met een pentium D erin.

Bedankt voor de hulp alvast!

Verwijderd

sebasmac schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:49:
Beste medetweakers,

Ik heb voor bij de TV nu een simpel pctje van HP voor het streamen van mijn blu ray films vanaf de server, nu heb ik regelmatig problemen met haperig beeld en het niet goed kunnen renderen van de film, ik heb al in de price watch gekeken maar ik zie door de bomen het bos niet meer kan iemand mij helpen met het vinden van een goede videokaart waarmee ik blu ray films kan streamen en deze goed kan renderen naar mijn TV (FULL HD) (HDMI) het OS wat ik gebruik is XBMC en de PC is een small form factor van HP met een pentium D erin.

Bedankt voor de hulp alvast!
Het is de pentium D die het probleem is ben ik bang. Die heeft gewoonweg niet voldoende power voor HD. Je kan weliswaar een DXVA/CUDA video-kaarten gebruiken, maar voor een deel komt het werk toch op de CPU neer.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:44
Als hij af en toe wel vloeiend afspeelt kan het ook je netwerk zijn...

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Kijk eens in reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2011
Daarin zit een prima HTPC-kaartje. De CPU kan daarmee lekker achterover leunen.

PSN: djmurcielago

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

Welk GPU heeft het PC'tje? De Pentium D kan het wel aan, mits er een videokaart aanwezig is die hardwarematig alles voor je kan decoden. Bijv een HD6450.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• sebasmac
Murcielago schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:56:
Kijk eens in reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2011
Daarin zit een prima HTPC-kaartje. De CPU kan daarmee lekker achterover leunen.
Kan die 6450 ook in een small form factor? zit der zegmaar zoon ombouw kitje bij? als deze alles kan redden zou dat top zijn!
kfaessen schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:54:
Als hij af en toe wel vloeiend afspeelt kan het ook je netwerk zijn...
Dat dacht ik in eerste instantie ook maar op andere pc's in het huis bijv. mijn all in one van HP met I5 en goede videokaart speelt het wel helemaal vloeiend af dus mijn eerste gedachte was de videokaart er zit nu een hele simpele kaart in met 1x DVI en 1x VGA en dan heb ik er een verloopje op gedaan DVI -> HDMI maar als ik die 6450 koop dan zit daar waarschijnlijk al gewoon HDMI op toch?

Hoe groot is de kans als ik die 6450 koop dat het probleem dan is opgelost? en weet iemand of die 6450 werkt onder XBMC?

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:11
Wordt een videokaart dan gebruikt bij streamen ?

Sorry, iets beter lezen, gaat natuurlijk om de kaart van de pc bij de tv

[ Voor 48% gewijzigd door rinkel op 18-09-2011 16:04 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De pricewatch: Sapphire HD 6450 512MB DDR3 is lowprofile ja (Zit een bracket bijgeleverd)
Afbeeldingslocatie: http://media.sapphiretech.com//images/prods/1167/11190-01_HD6450_512MBDDR3_HDMI_DVI_VGA_PCIE_C02_634408059125881486_600_600.JPG

De HD6450 zou gewoon moeten werken onder XBMC ja.

@ Rinkel, de content word van de fileserver naar de HP PC gestreamed, deze HP PC heeft echter niet genoeg processing power om de film vloeiend af te spelen..

Even uitgaand dat zijn netwerk minimaal 100Mbit is heb je ruim voldoende snelheid, aangezien BR content maar tot 50Mbit gaat. (En dit doet het trouwens zelden)

• sebasmac
D4NG3R schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:04:
De pricewatch: Sapphire HD 6450 512MB DDR3 is lowprofile ja (Zit een bracket bijgeleverd)
[afbeelding]

De HD6450 zou gewoon moeten werken onder XBMC ja.

@ Rinkel, de content word van de fileserver naar de HP PC gestreamed, deze HP PC heeft echter niet genoeg processing power om de film vloeiend af te spelen..

Even uitgaand dat zijn netwerk minimaal 100Mbit is heb je ruim voldoende snelheid, aangezien BR content maar tot 50Mbit gaat. (En dit doet het trouwens zelden)
TOP! dan ga ik die kaart meteen bestellen, ik heb thuis GB netwerk. Even een andere vraag ik weet dat ik dan wel in het verkeerde topic zit maar is het mogelijk om in een HP DC7600 Pentium D socket 775 een Dual core of zelfs Quad core te plaatsen met dezelfde socket? dan heb ik alles gelijk opgelost toch?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik zou geen geld meer steken in het upgraden van je CPU op dat moederbord. Spaar dan door voor een AM3+ of 1155 setje. Het LGA775 platform is veel te outdated om nog te gaan upgraden.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

sebasmac schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:06:
[...]

TOP! dan ga ik die kaart meteen bestellen, ik heb thuis GB netwerk. Even een andere vraag ik weet dat ik dan wel in het verkeerde topic zit maar is het mogelijk om in een HP DC7600 Pentium D socket 775 een Dual core of zelfs Quad core te plaatsen met dezelfde socket? dan heb ik alles gelijk opgelost toch?
Met die Radeon kan je PC 1080p met de vingers in de neus decoderen. Als zelfs een Atom + Ion combo het kan, waarom zou je dan hier je CPU gaan upgraden? Gooi er geen geld tegenaan, dat zijn kosten op het sterfhuis.

Gigabit heb je trouwens niet nodig om Full HD te streamen. Fast Ethernet is voldoende. Weinig kans dat het daaraan ligt, tenzij je netwerk helemaal verzadigd is.

[ Voor 11% gewijzigd door Borromini op 18-09-2011 16:11 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• sebasmac
Borromini schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:10:
[...]

Met die Radeon kan je PC 1080p met de vingers in de neus decoderen. Als zelfs een Atom + Ion combo het kan, waarom zou je dan hier je CPU gaan upgraden? Gooi er geen geld tegenaan, dat zijn kosten op het sterfhuis.
D4NG3R schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:08:
Ik zou geen geld meer steken in het upgraden van je CPU op dat moederbord. Spaar dan door voor een AM3+ of 1155 setje. Het LGA775 platform is veel te outdated om nog te gaan upgraden.
Okee is goed dan zal ik me die kosten besparen, niet duur trouwens die kaart 27 euro ;) als daardoor het probleem is opgelost :) allemaal bedankt voor de reacties! ik ga hem bestellen met de hoop hem dan dinsdag in huis te hebben. BEDANKT allemaal weer!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Xbmc is trouwens geen OS, als je Xbmc Live geïnstalleerd hebt dan gebruik je Linux, en dan kan je beter een kaart als de nVidia GT520 nemen. Vdpau wordt een stuk beter ondersteund dan ATi's oplossing onder Linux tot nader order, en ik vermoed dat je niet in de ingewanden van het beest wil gaan graven om dat toch gefikst te krijgen ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het maakt vrij weinig uit Borromini, performance van XBMC is onder linux zo goed als gelijk op AMD kaarten. Echter is een HD6450 wel een stukkie goedkoper als een GT520.

Onder windows maakt het al helemaal niks meer uit.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb het over hardwareversnelling. Da's toch echt wel andere koek onder Linux :). nVidia's VDPAU is daarin een heel stuk stabieler dan ATi's oplossing. Ik heb al een stapel topics de revue zien passeren daarover met de E-350 enzo...

[ Voor 67% gewijzigd door Borromini op 18-09-2011 18:29 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Pentium D ... het eerste wat ik me dan afvraag, heeft jouw moederbord al pci-ex sloten? Of is dat nog een AGP bordje?

De Pentium D was juist in/na de overgangsperiode/introductie van pci-ex als ik me niet vergis.

• sebasmac
kluyze schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:17:
Pentium D ... het eerste wat ik me dan afvraag, heeft jouw moederbord al pci-ex sloten? Of is dat nog een AGP bordje?

De Pentium D was juist in/na de overgangsperiode/introductie van pci-ex als ik me niet vergis.
Ten eerste even iedereen bedankt voor zijn reacties, de pentium D heeft wel PCI-Express sloten zelfs de Pentium 4 van HP heeft PCI express sloten dus dat is het punt niet, vanmiddag even 2 kaarten besteld 2 van de HD6450. Ik update gelijk even mijn andere XBMC HP ;) die heeft dezelfde problemen

Iedereen bedankt en ik hoop dat ik de kaarten dinsdag binnen heb, ik houd jullie wel even op de hoogte van hoe en wat als ik ze geplaatst hebt

Verwijderd

En, hoe bevalt de kaart?
Ben wel benieuwd aangezien ik deze ook wil aanschaffen.
Pagina: 1