adsl modem wordt soms heel traag

Pagina: 1
Acties:

• cbrace
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06-2021
dag allen,

Sinds twee jaar zit ik bij TweakDSL met een 20/Mb ADSL abo. De modem die bijgelverd was een ZyxTel P-2602H-D1A.

Zeer regelmatig wordt de modem heel traag. Als ik die pingen, zie ik een responstijd van soms boven 3000ms. Als ik de modem restart, gaat de responstijd weer omlag tot 3-10ms. Laatste tijd moet ik dit minstens een keer per dag doen.

Ik weet dat Bittorrent kan wel een belasting zijn, maar ik heb azureus geconfigureerd voor max. 120 connecties, dat niet overdreven veel is.

Het lijkt haast onmogelijk maar raakt de modem "versleten"? Andere ideeën?

Alvast bedankt

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Het lijkt haast onmogelijk maar raakt de modem "versleten"?
Nee, je gooit gewoon nog steeds veel te veel connecties open. Het is helemaal niet vreemd dat je zo'n hoge latency hebt, dat heeft niets met verslijten te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-09-2011 16:38 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:29
120 connecties, per torrent :). Als je veel torrents hebt, dan heb je meteen ook heel veel connecties.
Zelf had ik daar ook last van met de standaard firmware van WRT54GL. Met tomato erop was het probleem verholpen. Zijn er firmware updates beschikbaar voor uw modem?

Ik weet niet hoeveel torrents je hebt en hoeveel connecties je dus hebt openstaan. Afhankelijk daarvan is het normaal, of is het toch beter een ander toestel te kopen.

Low-tech oplossing: Zet een schakelklop op je modem zodat ie elke dag even uit ligt ('s nachts ofzo, of 1u voor je opstaat).