Hoe krijg ik dit zo stil mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-01 14:44
Ik wil graag wat ideeen van jullie, om de volgende setup qua cooling zo stil mogelijk te houden. Ik heb al wat gekeken naar watercooling, maar dat blijkt helemaal niet zo stil als ik dacht. Qua fan is de Scythe Mugen 2 volgens mij al vrij stil, omdat hij zelden op top speed draait.

Case: Xigmatek Elysium
CPU: i7 2600k (wil ik in de toekomst wellicht gaan OC'en)
MB: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
GPU: XFX HD 6870 dual fan

1. Wat zijn jullie tips qua voeding, CPU fan/watercooling, GPU fan/watercooling?
2. Als ik de casefans eruit haal, vormt dat een probleem?

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Scythe Mugen2 Rev B is stille koeler, en ik zou geen casefans verwijderen, maar er een fancontroller tussen zetten. Dan kun je ze stiller laten lopen wanneer dat kan, maar blijf je wel een goede airflow houden.
Mocht je dan tijdens gamen of OC meer koeling nodig hebben, dan geef je ze via de fancontroller meer rpm.

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

• Muldert
Schopje.

Hoe krijg ik de XFX HD 6870 zo stil mogelijk? De i7 met Scythe Mugen 2 Rev B maakt nauwelijks geluid, maar de videokaart helaas wel, zeker onder load.

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Onder load maakt elke kaart meer herrie als idle, heb je al gekeken of je de laatste drivers van xfx hebt en de laatste cathalist controle centre versie (CCC)

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09
En is je airflow langs je videokaart ook goed? Als die wat frisse lucht krijgt, gaat hij als het goed is ook minder hard koelen onder load.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
per fan even kort uitzetten dan weet je tenminste wat de grote herie maker is, dan kun je die vervangen/langzamer laten draaien.

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-01 15:28
Muldert schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:05:
Ik wil graag wat ideeen van jullie, om de volgende setup qua cooling zo stil mogelijk te houden. Ik heb al wat gekeken naar watercooling, maar dat blijkt helemaal niet zo stil als ik dacht. Qua fan is de Scythe Mugen 2 volgens mij al vrij stil, omdat hij zelden op top speed draait.

Case: Xigmatek Elysium
CPU: i7 2600k (wil ik in de toekomst wellicht gaan OC'en)
MB: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
GPU: XFX HD 6870 dual fan

1. Wat zijn jullie tips qua voeding, CPU fan/watercooling, GPU fan/watercooling?
2. Als ik de casefans eruit haal, vormt dat een probleem?
Ik weet niet wie je het idee heeft aangepraat dat watercooling niet zo stil is. Maar ik heb hier een X6 1090T en ook een XFX 6870. Beide overgeklokt en beide watergekoeld, met 1 240 radiator en 1 120 radiator, 3 Scythe Slipstreams op de fancontroller, altijd op laag: Tijdens gamen niet hoger dan CPU: 30 en GPU: 45 (

EDIT: En met altijd op laag, hoor je in principe alleen de lucht zelf, mits je je hoofd er tegen gaat houden enzo :P

Dus als je het geld er voor hebt / wilt betalen, kan je best gaan waterkoelen. Vooral gezien die kast van jou best wel groot is zover ik hem heb kunnen zien op internet :P

Als je dan alles intern houdt kan je in principe zelfs de casefans verwijderen. Mits dit niet een goede airflow verhindert ( Voor onder naar boven achter meestal )

Nu zal je voor een 2600K wel een flinke radiator nodig hebben, maar hoe groot weet ik zelf ook niet. Maar het kan zeker weten heel stil.

Maar goed, je kan inderdaad ook gewoon eerst gaan voor het switchen van de fans in je eigen kast. Het verwijderen kan alleen als je wel een goede airflow in je kast behoudt.

Ook met fans zelf kan je nog allemaal kanten op: Rubberen mounts, rubbers tussen de fan en de kast, etc.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door ingmaronline op 21-09-2011 13:19 ]

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Loer ook eens op silentpcreview (.net, .com, weet ik niet meer).
Daar hebben ze zeer uitgebreide tips en reviews van ERG veel onderdelen (met de focus op hoeveel herrie ze maken natuurlijk).

Verwijderd

Vorige week zat ik met dezelfde vraag, ik heb uiteindelijk 4 be quiet silent wings fans gekocht en gemonteerd, de voeding kan je ook zelf doen

Check mijn laatste post

Ben ik verplicht om een fan te monteren aan de heatsink?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 10:20 ]

Verwijderd

Ik zweer bij de Zalman Reserator Plus. Voor de highend onderdelen heb ik er wel 2 in serie maar zo zijn alle luidruchtige onderdelen ineens 0Db onderdelen geworden en zonder fan ook nog met zeer redelijke temps.... tis maar een idee!

Afbeeldingslocatie: http://static.salland.eu/newfiles/product/62/93/629394.jpg

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-01 08:04
wel een groot ding :D lijkt me gewone watercooling handiger, of je neemt een ander megarad die passief gekoeld kan worden. Als ruimte geen gebrek is neem je 2 black ice rads met fans op 400rpm, die hoor je niet.

mixing a drink and music

• Muldert
Maar wat haal je met die Reserator? Of met een andere passieve koeling...
Ik wil uiteraard het liefst passief, maar wat zou ik aan passief nodig hebben als ik:
i7 2600K + HD6870 wil koelen? Dan heb je zeker 4x de Zalman Reserator nodig dacht ik zo..

Een passief alternatief?

Verwijderd

Nee, Kijk in mijn voetnote en je ziet dat ik ook een watergekoelde voeding heb, semi highend CPU en highend videokaart. De temps komen niet boven de 60 graden onder load voor de GPU en met 2 gaat dit echt super echter zijn ze vrij duur tenzei je ze 2e hands haald ;)

• Muldert
Dus jij koelt het hele systeem met 2? Is 1 Reserator voldoende voor een HD6870? Want mijn processor maakt al nauwelijks geluid, dus ik wil beginnen met eentje ;)

Verwijderd

als aanvulling op je opmerking dat de scythe mugen fan toch niet op topsnelheid draait en dus niet zoveel herrie maakt:

- ik zie dat je een gigabyte moederbord hebt, ze bieden een programmaatje aan; EasyTune waarmee je echt supersimpel je cpu fanspeed kan beheersen, op welke temp hij hoeveel procent moet draaien enzo.

dus inderdaad, de scythe mugen is erg stil.

(ik draai dezelfde cpu fan meestal op 80-90% en zelfs dan komen andere ondelen als een dvd speler of harde schijven er nog overheen)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2011 12:56 ]

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-01 08:04
Muldert schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 00:15:
Maar wat haal je met die Reserator? Of met een andere passieve koeling...
Ik wil uiteraard het liefst passief, maar wat zou ik aan passief nodig hebben als ik:
i7 2600K + HD6870 wil koelen? Dan heb je zeker 4x de Zalman Reserator nodig dacht ik zo..

Een passief alternatief?
als je ruimt ehebt en je kunt bijvoorbeeld 2x black ice sr-480 nemen, met fans in push pull die je op 400rpm zet, hoor je ook niks hoor... daarmee kun je jouw set meer dan ruimschoots mee koelen. ik koel een gtx580 en een overclocked 2500k met 1 480 en een 140 rad, als ik enkel de 480 fans aanzet (laag) gaat het eigenlijk al prima.

mixing a drink and music

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-01 16:21

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-01 01:16
Ik heb op mn 6850 de accelero rev 2 geschroefd, hier heb ik 2x 120mm aan vast ge-tie-(w)rapt (spelling ;p?)

een op 1000rpm die altijd draait ( en geruisloos is ) en een 2000rpm fan die ik open gooi als ik ga gamen, hoeft niet ( temps zijn ook goed zonder, en met alleen de 1000rpm fan) echter heb ik nu ook een leuke OC kunnen halen op mn gfx kaart zonder waterkoeling.
Pagina: 1