Muldert schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:05:
Ik wil graag wat ideeen van jullie, om de volgende setup qua cooling zo stil mogelijk te houden. Ik heb al wat gekeken naar watercooling, maar dat blijkt helemaal niet zo stil als ik dacht. Qua fan is de Scythe Mugen 2 volgens mij al vrij stil, omdat hij zelden op top speed draait.
Case: Xigmatek Elysium
CPU: i7 2600k (wil ik in de toekomst wellicht gaan OC'en)
MB: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
GPU: XFX HD 6870 dual fan
1. Wat zijn jullie tips qua voeding, CPU fan/watercooling, GPU fan/watercooling?
2. Als ik de casefans eruit haal, vormt dat een probleem?
Ik weet niet wie je het idee heeft aangepraat dat watercooling niet zo stil is. Maar ik heb hier een X6 1090T en ook een XFX 6870. Beide overgeklokt en beide watergekoeld, met 1 240 radiator en 1 120 radiator, 3 Scythe Slipstreams op de fancontroller, altijd op laag: Tijdens gamen niet hoger dan CPU: 30 en GPU: 45 (
EDIT: En met altijd op laag, hoor je in principe alleen de lucht zelf, mits je je hoofd er tegen gaat houden enzo
Dus als je het geld er voor hebt / wilt betalen, kan je best gaan waterkoelen. Vooral gezien die kast van jou best wel groot is zover ik hem heb kunnen zien op internet
Als je dan alles intern houdt kan je in principe zelfs de casefans verwijderen. Mits dit niet een goede airflow verhindert ( Voor onder naar boven achter meestal )
Nu zal je voor een 2600K wel een flinke radiator nodig hebben, maar hoe groot weet ik zelf ook niet. Maar het kan zeker weten heel stil.
Maar goed, je kan inderdaad ook gewoon eerst gaan voor het switchen van de fans in je eigen kast. Het verwijderen kan alleen als je wel een goede airflow in je kast behoudt.
Ook met fans zelf kan je nog allemaal kanten op: Rubberen mounts, rubbers tussen de fan en de kast, etc.
Succes!
[
Voor 4% gewijzigd door
ingmaronline op 21-09-2011 13:19
]
''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox