Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Random Freezes en BSOD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds enige tijd heeft mijn computer last van willekeurige vastlopers en Blue screen of Death's. De oorzaak van de BSOD's is niet altijd bekent, en is meestal van willekeurige oorzaak. Soms krijg ik na het handmatig opnieuw aanzetten van die Computer ook een Overclock-warning tijdens de POST, echter is het Systeem totaal niet overgeklokt.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:

- Batterij van de BIOS vervangen voor een nieuwe.
- Windows compleet opnieuw installeren.
- Het draaien van Memtest86 ( draait op dit moment nog steeds )

Helaas hebben de bovenstaande actie's nog steeds geen oplossing geboden, daarom is mijn vraag of jullie mij hier misschien verder bij kunnen helpen.

UPDATE:

Memtest86 heeft net uit het niks 185 errors naar buiten gegooit, het aantal blijft nog steeds oplopen :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 10:46 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 16:00
BSOD's wijzen vaak op problemen met het geheugen. Memtest 12uur draaien en kijken wat de resultaten zijn.

Edit: Dan is het nu zaak om te weten welk reepje geheugen defect is. Stuk oor stuk in je systeem stoppen en dan memtest draaien. Degene waar memtest over zijn nek gaat, zijn defect.

[ Voor 46% gewijzigd door Lumics op 18-09-2011 10:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het was inderdaad niet nodig om Memtest 12 uur te laten draaien, want vrijwel meteen begonnen er errors op te duiken. En ik zal ze zoals je al zei 1 voor 1 gaan testen om erachter te komen welke defect is, als Memtest errors weergeeft is het geheuegen dan ook letterlijk defect? En welke oorzaak is het meestal dat voor zo'n defect zorgt?