Toon posts:

Thunderbird versus PentiumIII

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje ik ga binnen kort een nieuwe p.c. kopen.
Maar nu zit ik met een probleem toen ik ging informeren naar de beste processor zei de verkoper dat de thunderbird 1,1 langzamer is met video bewerking in vergelijking met de Pentium3 1000MH.
Maar nu hoor ik weer andere berichten wat is hier van waar??? a.u.b. kan iemand me alsjeblieft helpen tnx

:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(

Verwijderd

thunderbirds are go :)

Verwijderd

ach, over 't algemeen is de TB met dezelfde kloksnelheid gewoon sneller, misschien in hele specifieke aplicaties niet, maar bij videobewerking toch echt wel >:)

go for the TB ;)

Verwijderd

Toch zeker Thunderbird hoor. Zorg wel dat je een 266Mhz proc en mobo hebt, ivm de toekomst. Ik zou gaan voor zo'n MSI K7T Turbo RAID.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 21:31
Bij een eerlijke vergelijking zijn athlon en p3 gewoon even goed. De een wat sneller daarin, de ander wat sneller in iets anders.Voordeel van de athlon is gewoon de prijs.
Grotere verschillen ontstaan bij progs met speciale optimalisaties, zoals SSE. Dan is de p3 meer in het voordeel. Bijvoorbeeld bij photoshop. Maar in 3dStudio is de athlon weer snellerl.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Over het algemeen zijn foto en videobewerkings proggies zwaar geoptimaliseerd voor de sse instructies van Intel, daardoor zijn Intel procs over het algemeen wat sneller in zaken als foto en videobewerking. Quake III draait sneller op Intel vanwege dezelfde optimalisaties. Ga je kijken naar de prijs van de systemen in de hogere snelheidsklasse zal je snel tot de conclusie komen dat je voor hetzelfde geld een sneller athlon systeem koopt, waardoor een hoop qua snelheid in de sse geoptimaliseerde proggies goed gemaakt wordt. Verder qua ondersteuning en kwaliteit maakt het eigenlijk geen ene f#ckeduck uit wat voor proc je neemt.
Conclusie: je moet zelf weten wat voor proc je neemt ;)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:55

mvds

Totally awesome!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.