beeld trilt, slaat wit uit, herstelt zich (meestal)

Pagina: 1
Acties:

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-02 15:22

bobcom

Dedicated dabbler

Topicstarter
Ben relatief noob, werk op een (wat oudere) computer met een Intel pentium III Xeon en een ATI Radeon 4350 HD grafische kaart. Monitor is een Q.Bell, 22'', 1650 x 1080. Sinds enige tijd gaat het beeld soms trillen, en soms breekt het ook helemaal op in lijntjes; er is dan geen spoor meer van het beeld te herkennen, en het scherm wordt heel licht.Heb het Dell-verhaal elders in dit forum gelezen, lijkt er misschien wat op. Heb ook de indruk dat het vooral gebeurt als het scherm heel helder is (veel wit, b.v. een tekstdocument). Wat morrelen aan de kabel helpt soms. Ik heb de grafische kaart eruit gehad en weer teruggezet, een nieuwe kabel aangesloten en de helderheid lager ingesteld, en voorlopig werkt het weer - tot nader order. Wie is de schuldige? Monitor aan het overlijden (= 3 jaar oud), computer / grafkaart over hun houdbaarheid heen (zijn een jaar of 4) - monitoraansluitingen laten hersolderen oid?

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:25

Sebazzz

3dp

Simpel, gewoon componenten uitsluiten. Testen met ander beeldscherm, testen met andere kabel, en tenslotte beeldscherm op andere computer testen.

*knip* uit de hoogte doen is niet nodig

[ Voor 13% gewijzigd door Edmin op 18-09-2011 10:27 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:52
Als je geen problemen meer hebt met een nieuwe kabel , is het probleem opgelost natuurlijk.
Ik gok gezien de symptomen op een stervende monitor, maar je komt er alleen achter door dingen uit te wisselen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Topicstarter
Probleem is dat ik niet over andere monitor en grafkaart beschik - kabel is vervangen, probleem niet opgelost, hoewel ik totnogtoe (12 u lang) geen last heb gehad nadat ik de helderheid van het scherm had teruggedraaid. Ben ook bang voor monitor op laatste benen, maar hoop(te?) dat het alleen contacten waren - te restaureren zoals ik hier in een out topic las. Bedankt iig voor respons

edit - zonet weer: schakel over naar andere webtab, bij schermverversing begint het beeld te trillen, breekt op in lijntjes, vervaagt vervolgens helemaal. Blijft een tijdje een onleesbaar, sidderend scherm, daarna herstel - zodat ik dit live verslag kan toevoegen.
(zucht) moet vandaag wel een document af hebben, en er is hier geen zondagwinkel open....

[ Voor 31% gewijzigd door bobcom op 18-09-2011 12:38 ]

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:52
De verbinding tussen connector en de print van de monitor kan het ook zijn, openmaken en opnieuw solderen is op het grofstoffelijke gedeelte van een print vaak best te doen. Moet je wel iemand in de buurt hebben die dat kan natuurlijk. Je zit voor mij iets te ver weg.........

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Topicstarter
Bedankt, zal hem dan maar eens langsbrengen bij mijn meet- en soldeermeneer. Zal wel wat tijd gaan kosten (domani, he) maar misschien kan hij dan nog een tijdje mee...

Pagina: 1