Nederlandse bank met API?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDirk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-07-2021
Ik ben bezig met de ontwikkeling van een online dienst. Hierbij zou het zeer van pas komen (lees: tijd besparen) als ik een zakelijke bankrekening rechtstreeks kon aanspreken door middel van een Application Programming Interface (API). Wat ik in ieder geval zou willen is het opvragen van recente transacties en het direct doen van betalingen die in mijn systeem gegenereerd worden.

Weet iemand een Nederlandse bank die een dergelijke service biedt? De zakelijke websites van de 'bekende' banken gaven geen uitkomst.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 5% gewijzigd door TheDirk op 18-09-2011 04:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:17
offtopic:
waarom kies je niet voor iDEAL o.i.d.? Dan kun je terecht bij Ogone of Docdata die een API beschikbaar stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDirk
mrFoce schreef op zondag 18 september 2011 @ 04:41:
offtopic:
waarom kies je niet voor iDEAL o.i.d.? Dan kun je terecht bij Ogone of Docdata die een API beschikbaar stellen
iDEAL is voor het ontvangen van betalingen. In mijn geval gaat het voornamelijk om het doen van betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08
Ik weet dat zowel de ABN AMRO als de Rabobank zoiets hebben. Het is volgens mij echter niet real-time. Bij de ABN Amro wordt er om de zoveel tijd een transactieoverzicht gepushed/gepulled.

Ik zou even aankloppen bij je account manager (als je die hebt) of bellen met de zakelijke helpdesk. Het is namelijk volgens mij alleen voor de grotere klanten, die veel transacties doen.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cariolive23
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Postbank, ING, Rabo, ABN, Fortis, etc. , ze hebben dit allemaal en ook al vele (tientallen?) jaren. Bedrijven gaan echt geen tienduizenden betalingen per dag met het handje importeren of exporteren.

Ga eens met je bank praten, die hebben vast wel een passende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Er is een bepaalde standaard voor het berichten verkeer. Ik dacht o.à. SWIFT en EDIFACT. Misschien dat je hiermee verder komt.

Geen idee wanneer je in aanmerking komt voor zoiets.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDirk
Bedankt voor alle reacties. Ik ga dinsdag bij een bank langs om de mogelijkheden te bespreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 11:47
Je kunt gewoon betalingsbestanden aanmaken die je bijvoorbeeld in kunt lezen:

http://www.abnamro.nl/nl/...en/productinformatie.html
http://www.rabobank.nl/be...nsten/import/toelichting/

De google term is betalingsbestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
@djluc, volgens mij gaat het TheDirk vooral om de omgekeerde richting

Bij de vereniging waar ik ooit penningmeester was gebruikten we een boekhoudprogramma (Exact) om de boel te administreren en van daar uit te exporteren dan de opdrachten in batches naar de bank te sturen. Alle banken hebben dergelijke mogelijkheden (het beste gewoon langsgaan) de betaalopdrachten aan te leveren. (CSV, Clieop03 ... vast nog wel meer). Een echt gestandaardiseerde interface zoals FinTS of EBICS in Duitsland is in Nederland volgens mij doorgaans niet voor normale (rechts)personen beschikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 19-09-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170251

Kun je de gegevens niet verzamelen en met een CLIEOP bestand bij de bank importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Normaalgesproken wel, van de mogelijke bestandsformaten die ik bedoelde is clieop de gangbaarste voor zover ik weet. Als je zelf wil klussen is dit misschien wel een aardige pagina

Als je veel betaalopdrachten naar rekeningen in het buitenland stuurt voldoet clieop trouwens niet

[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 19-09-2011 09:35 ]

Pagina: 1