Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows 7 64bit] Server Service kan niet worden gestart

Pagina: 1
Acties:

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Bij het delen van bestanden kreeg ik de melding dat de Server service niet was gestart. Toen ik deze wilde aanzetten kreeg ik de melding: "Kan de Server service op Lokale computer niet starten. Fout 1053: De service heeft de start- of stuuropdracht niet op de juiste wijze beantwoord."
Een speurtocht op Google leverde niets relevants op, d.w.z. geen Server service in combinatie met 1053 error. Ik heb de computer gescand op spyware met MBAM, maar niets gevonden.
Bij afhankelijkheden staat RPC en Stuurprogramma SMB 1xx. RPC draait normaal.
Iemand enig idee?

[ Voor 7% gewijzigd door SamPatterson op 18-09-2011 01:14 ]

• SamPatterson
Dank voor je reactie. Helaas kreeg ik een foutmelding toen ik SP1 van .NET 1.1 wilde installeren. Iets met verkeerde versie, of het programma voor de upgradepatch bestaat niet. Deze melding krijg ik ook als ik dit probeer te installeren op mijn laptop, waar alles wel naar behoren functioneert. Na enig speurwerk op Google kwam ik erachter dat er bij de 64 bits Windows geen .NET 1.1 is geinstalleerd. Iemand verder nog suggesties?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

.NET Framework 1.1 is unsupported op Windows 7, en al helemaal op x64 varianten.

Waarom je dat wil installeren is mij onduidelijk, aangezien het artikel in 'steps to reproduce' ook aangeeft voor welk scenario (het creeren van een VB.NET service) dit geldt.
Aangezien dat bij native Windows Services als de LANMANSERVER niet het geval is moet je het toch echt ergens anders in zoeken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SamPatterson
Nee ik keek alleen bij oplossing. Eerlijk gezegd is mijn kennis niet toereikend om de rest van dat verhaal te begrijpen. En in de Nederlandse vertaling blijft er al helemaal niets van over.
Kun je me iets meer vertellen over dat steps to reproduce?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Probeer eens start>uitvoeren>sfc /scannow
en dan OK.
Dit gaat een tijdje lopen, zodra hij klaar is probeer je nog eens de Server service te starten

Computer says no

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SamPatterson schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:05:
Nee ik keek alleen bij oplossing. Eerlijk gezegd is mijn kennis niet toereikend om de rest van dat verhaal te begrijpen.
Dat moet eigenlijk al een hint zijn dat het dan niet de oplossing is voor jouw probleem.

maar om het even in Henk en Ingrid-compatible taal te doen:

Om het probleem na te bootsen: maak (softwareontwikkeling dus) een Windows Service applicatie in VB.NET (dat is Managed Code) en probeer deze te installeren/stoppen/starten.
Bij het beheren van die VB.NET Service applicatie krijg je die fout.
Om in dat scenario die fout te verhelpen moet je deze fix toepassen, maar dus niet voor andere scenarios, want daar is die oplossing niet voor geschreven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SamPatterson
alt-92 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:59:
[...]

Dat moet eigenlijk al een hint zijn dat het dan niet de oplossing is voor jouw probleem.

maar om het even in Henk en Ingrid-compatible taal te doen:
Dank je, Geert. Aangezien ik geen .NET 1.1 kan installeren ga ik ervan uit dat dit niet de oorzaak van mijn probleem is.
Verder heb ik de raad van Meekoh opgevolgd en sfc /scannow gedraaid. Er waren geen schendingen gevonden. Ik heb toen ook geprobeerd de server service opnieuw te starten, maar helaas zonder resultaat.
Heeft iemand nog ideeen of is een complete reinstall onvermijdelijk?
Pagina: 1