ASUS EAH4890 catalyst driver installatie geeft zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Topicstarter
Ik heb vandaag een SSD in mijn systeem gehangen. Windows 7 x64 geïnstalleerd en vervolgens chipset driver voor moederbord (Gigabyte P55-UD3) geïnstalleerd. Hierna de meest recente Catalyst drivers van de ASUS site binnengehaald. Installatie van die drivers verliep zonder problemen, alleen na een reboot krijg ik na het Windows bootlogo een zwart verlicht scherm te zien. Ik zie mijn muisaanwijzer, maar that's it. Ik heb zeker 10 minuten gewacht, omdat ik wat HDD activiteit zag, maar hij startte niet op.

In veilige modus start hij wel door en via die modus heb ik de drivers weer verwijderd. Hierna start de PC wel weer op en geeft ie dus ook beeld. Alleen...tja... ik moet er toch op de een of andere manier drivers op zien te krijgen.

De driver installatie opnieuw uitvoeren heeft helaas ook niet geholpen.

De driver die je via Windows update binnenkrijgt, geeft exact hetzelfde probleem...
Moet ik nu denken aan een defecte grafische kaart?

Wat er overigens wel is voorgevallen....

Ik zag een kleine vonk toen ik een kabel wat naar binnen drukte. De vonk ontstond bij de videokaart powerconnector. Maar ja... als ie stuk is, dan moet ie toch helemaal geen beeld meer geven?

Iemand ideeën?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Aaargh.... wat ontzettend stom zeg. Ik had mijn HDMI kabel naar mijn TV ook al aangesloten. Primaire beeldscherm was dus mijn TV.... vandaar dus zwart beeld.. 8)7

Slotje mag er op! :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Dus je bent langer bezig geweest met het typen van je TS dan het fixen van het probleem? _/-\o_

-_-

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-02 11:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En alles wat er nodig was is 7 minuten reflectie...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Ow ja, en de vonk is het spanningsverschil tussen je scherm en de videokaart. Als beide geaard zijn aangesloten zou je geen vonk mogen zien. Bovendien is een (VGA?) connector geen plug&play. Je mag 'm er eigenlijk niet uitrekken als een van beide apparaten nog van stroom voorzien is.

Evenals keyboards op PS2 bijvoorbeeld.

-_-

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
M2M schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 21:28:
Dus je bent langer bezig geweest met het typen van je TS dan het fixen van het probleem? _/-\o_
Tja... gewoon vrij dom ;)

Excuses voor dit ietwat overbodige topic. Hoewel, misschien komt het een ander die dezelfde fout maakt nog wel van pas. :)

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
M2M schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 21:32:
Ow ja, en de vonk is het spanningsverschil tussen je scherm en de videokaart. Als beide geaard zijn aangesloten zou je geen vonk mogen zien. Bovendien is een (VGA?) connector geen plug&play. Je mag 'm er eigenlijk niet uitrekken als een van beide apparaten nog van stroom voorzien is.

Evenals keyboards op PS2 bijvoorbeeld.
Die vonk ontstond tussen de voedingskabel van de videokaart en de kaart zelf (in de kast zelf dus). Had niets met scherm te maken. En ik trok geen kabel los. Ik duwde een kabel wat naar binnen zodat deur van behuizing dicht kon.

[ Voor 7% gewijzigd door jagermeister op 17-09-2011 21:35 ]

Pagina: 1