Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Informatie van website 1 gebruiken op website 2

Pagina: 1
Acties:

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:52

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Inleidend verhaaltje: Ik ben een student elektrotechniek en we hebben een opdracht gekregen van school om een aantal segways (OSPV van elektor) te gaan modificeren. Deze segways gaan we zo verbouwen dat deze informatie over hun status gaan verzenden naar een centraal punt. Deze informatie is onder andere batterijduur, aantal gereden kilometers. Welke zijn op pad? Etc.

Nou is het plan om deze informatie op een lokaal servertje op te slaan en deze informatie het web op te sturen door middel van een website (website1). Deze lokale server heeft natuurlijk niet veel bandbreedte tot zijn beschikking en daarom wordt dit een mega simpele website.

Daarnaast hebben we een hoofdwebsite die dan de informatie van website 2 moet afhalen. Echter ben ik opzoek gegaan op google hoe je dit kan realiseren. Volgens mij zoek ik fout want ik denk dat het wel bestaat.

Ik heb een aantal vraagjes:
- Is dit een realistisch idee, of moet ik een verbinding naar de host van website 2 maken die daar een database vol gooit met de informatie (heb ik eigenlijk liever maar ik weet niet of dat mogelijk is.)
- Kan een website een andere website soort van crawlen en de informatie opslaan in een database om dat later te verwerken?
- Hebben jullie misschien alternatieven. Het hosten van de hoofdwebsite kan echt niet lokaal en moet extern gebeuren vanwege geplande bezoekers aantallen.

Dit is geen huiswerk opdracht aangezien we geen huiswerk meer hebben ;) .

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als ik het zo lees ben je op zoek naar een "reverse proxy"
A reverse proxy can reduce load on its origin servers by caching static content, as well as dynamic content. Proxy caches of this sort can often satisfy a considerable amount of website requests, greatly reducing the load on the origin server(s). Another term for this is web accelerator. This technique is also used for the Wikipedia servers.

[ Voor 58% gewijzigd door Fish op 17-09-2011 21:06 ]

Iperf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is toch vrij makkelijk te realiseren, zelfs zonder een database kun je dit al prima doen. Laat je webserver een bestandje uploaden (gewoon XML filetje bijv) en laat de andere server die open. Parse het XML ding zodat je de data kan gebruiken op de manier waarop jij wilt bijv.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11

Acid_Burn

uhuh

Ik zou zeggen zet de info die je wil uitwisselen in een xml/rss feed. website2 kan die dan ophalen bij website 1.

edit: naja.. terw was me net voor :P

[ Voor 15% gewijzigd door Acid_Burn op 17-09-2011 21:08 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:48
Of eventueel via JSON? Als je via JSON je meuk doorstuurt naar server 1 hoef je zelfs een stuk minder informatie door te sturen dan bij XML (ja ja, in de meeste gevallen :P) en kost het uiteindelijk dus ook minder bandbreedte. Daarnaast is het qua programmeren ook makkelijker op te maken en uit elkaar te trekken IMHO.

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Wow dat zijn aardig wat reply's in zo'n korte tijd!

De XML oplossing van terwndan lijkt me het gemakkelijkste om te doen. Om de x aantal seconden nieuw bestandje op de server gooien met een timestamp of iets dergelijks dan.

JSON ga ik nog even wat informatie over opzoeken voordat ik dat uitsluit (nog niet van gehoord :o ! )

Edit: Net even de eerste pagina van google gescand en dit artikel kwam naar boven (Ik heb op school een beetje java en c gehad en ben zelf redelijk wat bezig met C#) waarin staat dat JSON wat beter op zijn plaatst is dan XML in een PHP omgeving.

Mijn website (voor de geïnteresseerden klikje) is volledig gebaseerd op php door middel van een CMS systeem (soholaunch) ik heb namelijk niet de tijd om op zo'n korte tijd het resultaat als wat ik nu heb gekregen te evenaren zonder enige voorkennis van php.

Gelukkig heeft soholaunch modules waarin ik eigen script of code kan plaatsen om het totaal plaatje toch te realiseren.

[ Voor 49% gewijzigd door Stekeltje op 17-09-2011 21:27 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat jij zoekt is een webservice; niks uploaden van XML en rommelen met FTP ofzo. Gewoon een POST doen op x interval en be done with it. Dit kun je heel sjiek met SOAP, WCF en whatnot doen of gewoon een url a-la /updatestatus.php aantrappen en alles daar tussenin. De "service" update een DB oid die dan door de gebruiker geraadpleegd kan worden.
Ja, SOAP (bijv) gebruikt onderliggend dan wel XML maar op dat niveau moet jij je helemaal niet (willen) bezighouden.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 17-09-2011 21:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Is het niet nog makkelijker om op server 1 een master mysql database te draaien en op server 2 een read-only slave. Dan wordt de data automatisch één kant op gesynchroniseerd en voer je je queries uit op Server 2.

Voordeel hiervan is dat je niet zelf aan de slag hoeft met programmeren. Nadeel is dat je wel toegang nodig hebt tot het my.cnf configuratiebestand op beide servers.

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
RobIII schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 21:42:
Wat jij zoekt is een webservice; niks uploaden van XML en rommelen met FTP ofzo. Gewoon een POST doen op x interval en be done with it. Dit kun je heel sjiek met SOAP, WCF en whatnot doen of gewoon een url a-la /updatestatus.php aantrappen en alles daar tussenin. De "service" update een DB oid die dan door de gebruiker geraadpleegd kan worden.
Ja, SOAP (bijv) gebruikt onderliggend dan wel XML maar op dat niveau moet jij je helemaal niet (willen) bezighouden.
Ik ga beide mogelijkheden even uitzoeken. Dit is gemakkelijker dan JSON neem ik aan. Heb net SOAP wiki doorgelezen en dit ziet er relatief gemakkelijk uit. WCF weet ik niet of dat mogelijk is. De server (website1) gaat waarschijnlijk apache draaien.
Joolee schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 21:46:
Is het niet nog makkelijker om op server 1 een master mysql database te draaien en op server 2 een read-only slave. Dan wordt de data automatisch één kant op gesynchroniseerd en voer je je queries uit op Server 2.

Voordeel hiervan is dat je niet zelf aan de slag hoeft met programmeren. Nadeel is dat je wel toegang nodig hebt tot het my.cnf configuratiebestand op beide servers.
Ik kan dit volgens mij niet realiseren, dan zou ik even met mijn host aan de telefoon moeten hangen of dit mogelijk is :).

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Stekeltje schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 21:53:
[...]

Ik ga beide mogelijkheden even uitzoeken. Dit is gemakkelijker dan JSON neem ik aan. Heb net SOAP wiki doorgelezen en dit ziet er relatief gemakkelijk uit. WCF weet ik niet of dat mogelijk is. De server (website1) gaat waarschijnlijk apache draaien.

[...]

Ik kan dit volgens mij niet realiseren, dan zou ik even met mijn host aan de telefoon moeten hangen of dit mogelijk is :).
In de nieuwste PHPMyAdmin kun je heel envoudig de nodige configuratie genereren. (zijn maar een paar regeltjes) dan kun je je hostingbedrijf precies aanleveren wat ze moeten toevoegen.
Pagina: 1