Mac OSX 10.7 icm met een Homeplug of dLan

Pagina: 1
Acties:

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Beste Tweakers,

Situatie:
Ik heb op de tweede verdieping een iMac staan en sinds enkele weken valt het singaal echt weg, vroeger was het wel redelijk maar sinds m'n broertje een iMac op de eerste verdieping heeft staan is het singaal zo goed als dood. Als ik mijn iMac naar de gang verplaats heb ik wel een constante verbinding, ik heb dus een doodpunt in mijn kamer (het ligt ook deels aan de bekasting van de iMac natuurlijk, want m'n laptop heeft wel redelijk bereik in mijn kamer).

Oplossing:
Nu heb ik even op internet gekeken en ik kan dus een kabel aanleggen naar boven maar dat gaat in ons huis niet echt makkelijk. Een versterker kan denk ik niet omdat ik gebruik maar van een Zyxel P-2602HWL-D Series. Ik wil dus aan de slag met Homepluggen. Maar ik ben opzoek naar iemand die ervaring heeft hiermee in combinatie met een Macintosh.

Alvast bedankt,

Robbert

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-10 23:44
Werkt perfect hier met een Macbook Pro. Ik zelf heb deze setje

http://www.paradigit.nl/p...el/DHP_307AV/default.aspx

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-10 16:09
Waarom zou dit niet werken? Het is eigenlijk een wired verbinding, enkel gaat het over de netspanning-bedrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Oké bedankt. Je hebt voor het instellen van een wachtwoord dan zeker wel eerst een Windows nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 03:03
Robberto schreef op zondag 18 september 2011 @ 10:43:
Oké bedankt. Je hebt voor het instellen van een wachtwoord dan zeker wel eerst een Windows nodig?
Wachtwoorden zijn volgens mij alleen maar van toepassing op een draadloos netwerk, of het moet zijn dat je server toegang of iets dergelijks wil hebben. Volgens mij dien je ze gewoon aan te sluiten, eventueel zeggen welke set je bent (voor moest je meerdere setjes in huis halen), maar dat zal gewoon een klein schakelaartje op het toestel zijn.

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:25
Denk er wel aan dat je doorvoersnelheden ver afwijken van wat je normaal over een kabel pompt.
Heb hier thuis 120 mbit liggen via een netwerkkabel netjes de volle snelheid via een homeplug max 15mbit

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik heb er hier ook 3 insteken en ja het werkt erg mooi, maar de snelheid gaat zeker achteruit.
Deze soort van netwerken heeft trouwens niets met het OS te maken, er komt uit die powerplug gewoon een netwerkkabel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Oke, maar in heb internet bedraad wat snel genoeg is, dan voor mij is 1MB/s al genoeg. ;) Want draadloos heb ik nu 50KB/s :(

[ Voor 3% gewijzigd door Vitruvius op 19-09-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Oke, heb het net aangeschaft (Dlink 307AV) en aangesloten, gaat erg snel. Ben tevreden, bedankt! *slotje*

[ Voor 7% gewijzigd door Vitruvius op 19-09-2011 14:06 ]

Pagina: 1