Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mast3rsign
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-02-2024
Hallo mensen,

Ik denk er over na om een mobiel in Amerika te kopen, aangezien dat vele malen goedkoper is.
Ik vraag me nou dus af of er nadelen aan zitten, of ik het misschien niet moet doen.
Kan het zo zijn dat ik hem in Nederland niet helemaal goed kan gebruiken? Zoals bijvoorbeeld niet de mogelijkheid hebben voor 3G en Nederlandse providers.

Alvast bedenkt :)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als je gewoon hetzelfde type koopt wat hier ook verkocht wordt kan er weinig mis gaan denk je niet?

Maar het lijkt er op alsof je er nog totaal niet over nagedacht hebt wat er allemaal voorn kosten bijkomen. Misschien is het verstandig dat eens te doen.

[ Voor 44% gewijzigd door fsfikke op 17-09-2011 19:47 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• mast3rsign
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-02-2024
Ja ik weet dus niet het dat zit, de mobiels verschillen soms in naam, maar lijken verder het zelfde, ik heb er geen verstand van, en misschien iemand anders wel :P want het zal een grote aankoop zijn o,O mobieltje van 500 dollar of zo, is dan 350 euro.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:55

Cyphax

Moderator LNX
Wil je 'm IN Amerika kopen of importeren? Ik zou importeren niet doen. Misschien ben je na aftrek van de invoerkosten en de verzendkosten een paar tientjes goedkoper uit, maar als ie kapot is moet ie weer terug naar de winkel waar je 'm gekocht hebt, dus weer opsturen... nouja, dat is een hoop gedoe. Ik kan me niet goed voorstellen dat je daar echt winst mee kan pakken eigenlijk.
Enige waar je volgens mij echt op moet letten is dat je telefoon de frequenties die we hier gebruiken ondersteunt. Dat is met elke smartphone tegenwoordig volgens mij wel redelijk vanzelfsprekend maar kijk het even na
mast3rsign schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 19:50:
Ja ik weet dus niet het dat zit, de mobiels verschillen soms in naam, maar lijken verder het zelfde, ik heb er geen verstand van, en misschien iemand anders wel :P want het zal een grote aankoop zijn o,O mobieltje van 500 dollar of zo, is dan 350 euro.
Het verschepen kost vaak ook enkele tientjes, als je al de mazzel hebt dat ze naar NL verschepen.

[ Voor 28% gewijzigd door Cyphax op 17-09-2011 19:52 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-11 21:54
Ik geloof dat ze in Amerika vaak CDMA gebruiken, waardoor je toestel in Nederland helemaal onbruikbaar zou zijn. Even goed inlezen dus, voordat je tot aanschaf overgaat.

Felix :w

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Er zijn honderden topics over 'product xy kopen in Amerika'
Kijk die eens door om een beeld te krijgen van alle belastingen waar je nog mee te maken krijgt. Het prijsje waar de winkel mee adverteert is lang niet de uiteindelijke prijs.
Maar het kan zeker. Ik heb m'n iPhones ook altijd in de VS gekocht en dat heeft uiteindelijk een paar honderd Euro gescheeld. Maar als je van tevoren niet weet wat er bij komt kan dat nog eens een verrassing worden.

offtopic:
Stephen! :W

[ Voor 33% gewijzigd door fsfikke op 17-09-2011 19:55 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:43
Je moet een toestel kopen wat geschikt is voor GSM als je een CDMA toestel koopt heb je niks aan.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:37
Als je toevallig in Amerika komt, en er dan eentje kunt halen zou ik het doen.
Als je gaat importeren zou ik het niet doen, de winst die je haalt weegt lang niet op tegen de lasten die je krijgt als hij stuk is of iets anders waarvoor je je garantie wilt aanspreken.

Zorg dat hij de 3G frequenties ondersteund die hier in Nederland zijn. Dat is dus GSM, maar weet zo even niet welke freqs precies.
CDMA kun je volgens mij nog geen eens je simkaart instoppen, want deze zit er namelijk al in?!

Zucht...

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Reken ook mee dat garantie een probleem gaat worden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mr.Qips schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 19:52:
Ik geloof dat ze in Amerika vaak CDMA gebruiken, waardoor je toestel in Nederland helemaal onbruikbaar zou zijn. Even goed inlezen dus, voordat je tot aanschaf overgaat.
En dat gaat ook op voor modellen die in Europa te koop zijn. Mijn HTC Desire is in de VS/Canada alleen op 2G (EDGE/GPRS) te gebruiken en incompatible met bepaalde netwerken, en dat zal andersom zo zijn.

Het is maar de vraag of het zinvol is om die koop te doen. In ieder geval: TS, zorg dat je je goed inleest in de specificaties.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Omdat dit topic niet voldoet aan Het algemeen beleid gaat hier een slot op. De vragen die je stelt zijn vrij eenvoudig zelf te vinden hier op Got (zoekvakje rechtsboven) en op Google. Als je dan nog een vraag hebt en je kunt het antwoord niet vinden dan kun je gerust een topic openen. Probeer altijd eerst zelf je antwoord te vinden en open dan pas een topic.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.