Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Analog op Creative SoundBlaster X-Fi Titanium HD

Pagina: 1
Acties:

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-11 13:12

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Even een vraag, ik heb bovenstaande kaart gekocht, omdat ie op dit moment een van de allerbeste geluids-kaarten is die kunt krijgen, maar zo blijkt, sommige uitgangen zijn digitaal en volgens mij heb ik nog een analoge 5.1 Headset. Dat is mij tijdens het bekijken van de reviews niet opgevallen(nog heb ik er echt op gelet) dus nu moet ik dat wel opgelost hebben.

Deze headset heb ik nu:
Medusa NX 5.1 Gaming Headset
Link Fabrikant
Tweakers PW-link
Deze kan ik er volgens mij dus niet meer zo op aansluiten, daar heb ik of een adapter voor nodig(wat voor een in dat geval??) of een nieuwe headset(en welke kan ik dan het beste kopen om toch 5.1 te hebben met deze geluidskaart, of in elk geval het beste geluid???)

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Bartjezz
  • Laatst online: 16-06-2024
Dat digitaal op je geluidskaart slaat op de manier hoe dat het geluid gevormd wordt. Alles in je pc is digitaal. En dat analoog van je headset slaat op de aansluiting. Als je jack gewoon in de geluidskaart past, lijkt het mij dat je geen probleem hebt...

• Swordlord
  • Laatst online: 23-11 02:03

Swordlord

Act first, think never

Misschien toch je research van te voren beter doen over wat je gaat kopen.

De X-FI Titanium HD heeft inderdaad
2 mini jackplugs - Stereo en Microfoon.
4 Tulpstekkers - 2 hiervan zijn Stereo en andere 2 zijn een optical link (digitaal)/ stereo Line in

Dus nee, het gaat niet werken. Want je headset heeft werkelijk 4 connectors voor 5.1, die zul je dus nooit kunnen aansluiten.

Dus ik zeg, andere geluidskaart, als je zo graag 5.1 headsets gebruikt...
Want ik denk dat het lastig gaat worden om een headset te vinden met digitale connector.

Daarbij zit je dan ook het hele nut van je fancy dure geluidskaart te overbruggen als je een converter of "digitaal" headset gebruikt.
Want de pracht van zo'n geluidskaart zit hem juist erin dat een analoog signaal zo zuiver mogelijk is.
Uiteindelijk in de keten kom je een Digitaal naar Analoog converter aan het gebruiken, zit je dus vast aan de specificaties van de converter, is het een crap converter dan heb je ook crap geluid.

Deze zou wel werken en is ook nog een "befaamde" Creative X-Fi, ook een optie een X-FI Fatality.
pricewatch: Creative X-Fi Titanium

Of overweeg 1 van de geluidskaarten uit de Asus Xonar serie, deze zijn ook zeer goed.

Wat je ook pakt:
Let in elk geval erop dat ze 5.1 Geluid kunnen uitsturen middels mini jack-plugs.

[ Voor 69% gewijzigd door Swordlord op 18-09-2011 16:21 ]