• MPGalien
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-08 16:51
Hallo,

Ik ben momenteel een beetje aan het kijken voor een nieuwe smartphone. Ik heb wat reviews gelezen en bekeken, en nu zijn er twee telefoons overgebleven. De Sony Ericsson Xperia Arc en de LG Optimus 2x Speed.
De LG is natuurlijk sneller vanwege zijn dualcore processor, maar ik vind de uitstraling van de Xperia Arc veel mooier.
Nu wilde ik graag weten of de Xperia Arc wel 'toekomstbestendig' is, en of ik dan niet beter de LG kan kopen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
MPGalien

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
De LG Optimus 2x lijkt me een beter altenatief, ondanks de betere looks van de Arc ben je met de 2x meer future proof.
De support van LG laat te wensen over maar het toestel krijgt binnenkort echt wel de update naar android 2.3.4 en dan zal deze dual core smartphone een stuk beter presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat support betreft ben je bij de Arc sowieso meer future proof evenals met de looks.

Je kan evt. ook wachten op de Arc S welke geclocked is op 1.5 ghz.

Voor de rest is het is denk ik vooral wat je zelf het mooiste vind en waar je het fijnste bij voelt. De Arc is met een single core 1 ghz ook megasnel wat een hoop mensen nog wel eens willen vergeten met de dual core telefoons.

De LG ziet er ook wel leuk uit maar heb alleen maar slechte ervaringen met het merk en hoor er ook weinig goed over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 01:50:
Wat support betreft ben je bij de Arc sowieso meer future proof evenals met de looks.

Je kan evt. ook wachten op de Arc S welke geclocked is op 1.5 ghz.

Voor de rest is het is denk ik vooral wat je zelf het mooiste vind en waar je het fijnste bij voelt. De Arc is met een single core 1 ghz ook megasnel wat een hoop mensen nog wel eens willen vergeten met de dual core telefoons.

De LG ziet er ook wel leuk uit maar heb alleen maar slechte ervaringen met het merk en hoor er ook weinig goed over.
De support van Sony is echt niet altijd beter als die van LG.
Eigenlijk is de support van vrijwel alle telefoonfabrikanten vrij matig.

Firmware wordt vaak ook alleen goed bijgehouden als een telefoon nog goed verkocht wordt zoals bijvoorbeeld een Samsung Galaxy S.
Als een fabrikant geen toekomst meer ziet in een telefoon zijn de mensen die deze hebben gekocht vaak qua firmware de sjaak.

Simpel gezegd is geen enkele telefoon gegarandeerd futureproof.

Zelf heb ik een LG optimus 2x en ik ben er tevreden over.
Firmware werkte bij mij "out of the box" al gewoon prettig en met custom firmware CM127 werkt mijn 2x al helemaal top.
Ik vind het zelf wel leuk dat er een dual core in zit, maar in principe is het tegenwoordig nog niet echt nuttig.
De camera is wel iets aan de matige kant en ik verwacht wel dat die in de Sony beter zal zijn.
Ik heb geen ervaring met dat type maar over het algemeen beschikken telefoons van Sony wel over goede camera's, vooral dit soort type's.

Ik denk dat beide telefoons wel een goede keuze zijn opzich dus gewoon degene kiezen die jou het meest aanspreekt, succes :)

Btw hier nog de plussen en minnen die in de tweakers review stonden over beide telefoons :

Xperia Arc :

Pluspunten:
+ Licht en dun
+ Goed beeldscherm
+ Goede camera

Minpunten:
- Ligt niet heel goed in de hand
- Matige accuduur
- Cameraknop lastig in te drukken

Optimus 2x Speed :

Pluspunten:
+ Dualcore-processor
+ Snel in gebruik
+ Complete featureset

Minpunten:
- Tegra 2 lijkt nog niet optimaal benut
- Software nog niet helemaal stabiel

[ Voor 13% gewijzigd door drijfhout op 18-09-2011 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:26
drijfhout schreef op zondag 18 september 2011 @ 02:44:
[...]

Xperia Arc :

Pluspunten:
+ Licht en dun
+ Goed beeldscherm
+ Goede camera

Minpunten:
- Ligt niet heel goed in de hand
- Matige accuduur
- Cameraknop lastig in te drukken
Ben het niet eens met de handligging van de Arc, ik vind dit zelf echt heerlijk. ook de camera knop kan ik prima indrukken met mijn kolenschoppen.

Future proof, tja het blijft een mobiel. Over 2 jaar kun je ook nog smsen en bellen ;) echter qua games die uitkomen zul je snel achteropraken met de Arc.
Ook is inderdaad de batterij niet geweldig, ik moet hem elke avond opladen. Als het echter moet kun je het verbruik aardig verlengen, naar zo'n 2.5 dag.

na bijna 4 maanden ben ik nog steeds blij met mijn Arc, het is weliswaar niet de snelste, maar een hele fijne degelijke mobiel. Het grootste pluspunt is het scherm, heb in de volle zon op kreta heerlijk filmpjes kunnen kijken en prima foto's kunnen schieten.

wat betreft de LG, geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

Je hebt het naar twee telefoons terug gebracht en zelfs dan plaats je nog niet een overzichts lijstje waar je ze mee kunt vergelijken en pro en cons van elke telefoon in je mening?

Welkom op GOT, we verwachten toch echt dat je zelf inzet doet en dat dus ook laat zien, je kunt niet verwachten dat andere mensen de specs van beiden telefoons gaan opzoeken en vergelijken.

/Te weinig inzet.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.