Sony Bravia, pc geeft geen full screen. zwarte balkjes

Pagina: 1
Acties:

• Eddy001
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb net mn pc opnieuw geinstalleerd omdat er een virus op zat, toen zag ik dat voordat ik drivers installeerden mijn tv scherm volledig gebruikt werd.

Toen ging ik drivers installeren voor mijn MSI R6850-PM2D1GD5/OC videokaart.

Toen ik rebootte, had ik opeens zwarte lijnen boven onder links en rechts , elk van 1 cm dik zo ongeveer.
Niet dat dit een hele ramp is maar vind het toch wel jammer dat niet het hele beeld benut word.

Met resoluties kloten kom ik ook niet veel verder, blijf ongeveer hetzelfde scherm gebruiken welke ik ook kies.

Ik vroeg me af of hier iemand een oplossing voor heeft om het hele scherm te gebruiken?
Met de afstandbediening kan ik ook niet inzoomen via de tv ofzo.

alvast bedankt

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
In de ATI ccc tool dien je de over/underscan op 0% te zetten:

http://superuser.com/ques...n-catalyst-control-center

• Eddy001
Ik kan die optie niet vinden ook is mijn CCC anders dan die van die site..

En dan nog iets, mijn graphics rating staat op 1,0 en gaming graphics ook op 1,0 ... ben nu aan het refreshen kijken wat het doet..

Ok nu staan mijn scores allemaal op 5,9
Processor, Memory, Graphics, GAming graphics, Primary hard disk...

Terwijl het een paar uur geleden voor de herinstallatie nog allemaal op 7,9 stond.. :S

Hoe kan ik dit verhelpen?

[ Voor 72% gewijzigd door Eddy001 op 17-09-2011 16:35 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De 6850 is toch ook een ATI Radeon, dus dat is toch niet een 'wtf'?

• Nielson
Eddy001 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:29:
Ik kan die optie niet vinden ook is mijn CCC anders dan die van die site..
Dan heb je mogelijk nog een oudere driver versie, gebruik dan deze guide, maar beter download je de laatste drivers: http://support.amd.com/us/Pages/AMDSupportHub.aspx
En dan nog iets, hij denkt dat ik een ATI radeon kaart erin heb steken, mijn graphic performance staat opeens op 1,0..
Je hebt toch ook een ATI Radeon 6850? En na installatie van een nieuwe kaart of (soms) andere drivers dien je de performance test opnieuw uit te voeren.

• Eddy001
Ja ik zag later dat dit een radeon is lol.. op de doos staat MSI r6850 dus dacht dat dat de naam was :P

Ok nu staat mn score op 5,9
Volgens mij stond het voor de install op 7,9.. any ideas?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, niet op die domme performance index letten, maar gewoon een echte benchmark draaien :)

• Eddy001
Ok thanks, ik ben nu die nieuwe drivers aan et installeren overigens die url die je stuurde, dat was precies de CCC die ik heb. dus ik ga dat nu proberen.

Overigens heb ik de drivers voor de rest van mn pc hiervandaan http://h10025.www1.hp.com...l&os=2093&product=3550091
Ik heb ook de HP Pavillion m9520nl , alleen mijn videokaart vervangen voor een betere.
Zijn die drivers allemaal up to date ? o_O

• Nielson
Eddy001 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:41:
Zijn die drivers allemaal up to date ? o_O
Nee, vast niet, maar de overige drivers hebben verder niet zo heel veel invloed op de algehele prestaties, tevens komt er via Windows Update ook het e.e.a. aan drivers updates binnen.

• Eddy001
Ok ik zit nu hier:

Ik ben de update aan het downloaden, die ga ik zo proberen.

De underscan overscan optie heb ik gevonden.. maar die kan ik niet verschuiven !
Hij is licht gemaakt je weet wel, dat het niet in gebruik is zeg maar.

• Eddy001
Ok update uitgevoerd, underscan moest ik GPU scaling voor aanzetten, heb nu perfect vol beeld :D

Heel erg bedankt ;)

• Eddy001
TRouwens ik heb zo'n afterburner programma erbij gehad, weet iemand of daar nog opties in te veranderen zijn om betere prestaties te krijgen?

• Eddy001
Ok 2nd problem.. in windows heb ik wel fullscreen en met VLC player etc.

Maar in games gaat hij weer terug naar die balkjes !! :S

Hoe fix ik dit nou weer? :(

• Nielson
Welke tv heb je exact en welke resoluties gebruik je normaal en in een game?

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-02 18:01
Eddy001 schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:30:
Maar in games gaat hij weer terug naar die balkjes !! :S
Bekend probleem. Ligt niet aan je TV of videokaart, maar aan het pruts-team wat de AMD drivers inelkaar schroeft.

Ik quote mezelf even gezien AMD die onzin blijkbaar nog steeds niet heeft opgelost.
SirNobax schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:45:
Hetzelfde gezeik heb ik met m'n HD2900XT gehad, wat er gebeurd is dat AMD's CCC in de EDID van je scherm ziet dat het om een HDTV (of een pc monitor die zich als HDTV voordoet zodra hij op HDMI word aangesloten) gaat, en dan knalt hij underscan-compensation aan.

Dat er al 10 jaar HDTV's worden verkocht die gewoon 1:1 pixelmapping ondersteunen, is AMD blijkbaar niet van op de hoogte.

Het "leukste" is inderdaad, dat zodra er 1 instelling (resolutie, refreshrate, etc) anders is, hij weer de default-settings van het scherm pak, en dus weer vrolijk underscan-compensation inschakeld.

[..] ik heb het opgelost door een GTX460 voor m'n desktop te kopen, en wat HDTV-meuk betreft is dat een hele opluchting. Geen gezeik wat betreft overscan of andere onzin uit het analoge tijdperk, en ook audio-over-dvi werkt gewoon in 1 keer, iets wat ik bij m'n 2900XT onder windows niet voorelkaar kreeg (terwijl het wel werkte onder Linux :') ).

Onder Linux was het nog leuker met de officiele AMD drivers (in ieder geval, destijds), daar zit niet eens een optie in CCC om underscan-compenstation uit te zetten, ... stelletje prutsers. :F
Het gaat hier om de derde alinea. Het spel wat je speelt heeft dus een andere resolutie of refreshrate gepakt (spellen willen nog wel een 59hz pakken ipv 60hz) dan je in Windows draai.

In Windows hem op die resolutie/refreshrate zetten en dan underscan-compensation uitzetten kan het oplossen, maar het blijft een hoop onnodig gepruts.

[ Voor 18% gewijzigd door SirNobax op 18-09-2011 14:02 ]

Pentaxiaan

• Eddy001
Resolutie in desktop 1290x nog iets (als het preciezer moet check ik het zo wel, zit nu op laptop)
Resolutie in games, probeer ik toch 1920x nog iets meestal.

TV: Sony Bravia
Pagina: 1