• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb een aantal vraagjes over een nog te bestellen (en miischien aan te passen) systeem. Allereerst zal ik even posten wat ongeveer het plan was om te gaan kopen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic C300Ri€ 13,92€ 13,92
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 41,-€ 41,-
1Sony Optiarc AD-7261S Zwart€ 19,-€ 19,-
1Aerocool Vx-e Pro LE€ 70,90€ 70,90
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 172,05€ 172,05
1Corsair Builder CX600 V2€ 58,50€ 58,50
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 85,89€ 85,89
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 43,99€ 43,99
1Eminent EM1059€ 9,08€ 9,08
2MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC€ 129,90€ 259,80
1Asrock P67 Extreme4 Gen3€ 135,-€ 135,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 909,13

De eerste vraag is of dit een handige set-up is. Ik kan ook nog voor een enkele 6950 gaan. Deze gaat waarschijnlijk minder presteren, omdat de crossfire drivers al redelijk goed zijn.. De dingen die ik wil gaan uitvoeren met dit systeem zijn 3D-tekenen (met Sketchup, dus dat valt wel mee), gamen (wil ik de komende paar jaar nog wel vloeiend kunnen doen, zolang ik de resolutie maar op full-hd kan houden en het er allemaal maar een beetje uitziet. Denk hierbij aan games als BF3 en free2play rpgs e.d.), schoolwerk, beetje bitcoin minen (dit is een mooie bijkomstigheid, minder belangrijk voor mijn keuze), etc. Overklokken doe ik nu nog niet aan, maar ik weet niet hoe ik er over een jaar tegenaan kijk. (Ik zou namelijk nu wensen dat ik kon overklokken op mijn huidige desktop. Die trekt het qua prestaties gewoon echt niet meer.) Ik kan het hele systeem nog omgooien en een AMD proc. nemen mocht iedereen aangeven dat dat een slimmere keuze is. Moeten jullie wel met redelijke argumenten komen, want het zou me misschien 30 euro besparen.

Zoals te zien is in het lijstje wil ik hierbij dus een mobo waar tussen de twee PCI-slots voor de videokaarten twee andere pci-lanes zitten. Nu is bij het mobo alleen een SLI bridge geleverd. (http://www.asrock.com/mb/...20Gen3&cat=Specifications) Bij de twee videokaarten zit allebei een Crossfire-bridge (http://eu.msi.com/product...ion-OC.html#?div=Overview), maar mijn vraag is of deze lang genoeg is? Het is natuurlijk de moeite niet om een langere te kopen, maar dit is toch wel handig om te weten voor de bestelling. Het netwerkkaartje wat er tussen moet vormt geen probleem, dat is een stuk lager (heb em wel eens in mijn handen gehad).

Mvg,
Liveshort

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Verwijderd

Ik zou voor 2 tientjes per stuk, dus 4 tientjes in totaal verschil voor 2x 6870 gaan. Op dit moment beste bang for buck en is sneller dan een GTX580. Daarmee wordt het komende jaar op hoge resolutie/settings gamen geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, maar dat beantwoord nog steeds de vraag niet over de crossfire bridge. Ik heb tot nu toe nog geen mobo's gezien die minder dan 2 plaatsen tussen de videokaarten hebben zitten, dus ik neem aan dat die bridges gewoon standaard 2 sloten overbruggen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Liveshort schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:32:
Bedankt voor de reactie, maar dat beantwoord nog steeds de vraag niet over de crossfire bridge. Ik heb tot nu toe nog geen mobo's gezien die minder dan 2 plaatsen tussen de videokaarten hebben zitten, dus ik neem aan dat die bridges gewoon standaard 2 sloten overbruggen.
Bij mijn Sapphire 6870 zit een CFX bridge en die overbrugt nu 1 GPU 2 slot en dan nog eens 2 open PCI slots en dan de andere GPU dus ja bij je mobo/GPu zitten bridges die lang genoeg zijn

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III