Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win8] Geen mogelijkheid om xp te booten na dualboot

Pagina: 1
Acties:

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11 07:41
De eerste dag dat win8 dev preview te downloaden was, heb ik 'm gelijk naast xp met wubi, op een 2e partitie gezet. Als ik echter m'n computer opstart, boot hij gelijk in windows 8. Als ik door op f8 te drukken bij het opstarten naar het boot menu ga, is er alleen de mogelijkheid om windows 8 te booten, en staat xp/ubuntu er gewoon niet tussen.
Als ik win8 in de command prompt modus opstart, en bootcfg doe krijg ik de melding dat er geen boot.ini is gevonden.
Als ik echter naar de partitie waar xp/ubuntu op staat ga, staat wubi.MBR er nog gewoon tussen. Als ik in windows 8 een command prompt doe (binnen windows 8, als hij al opgestart is), kan ik alleen maar in de C:\ schijf komen, waar xp op staat. Als ik daar bootcfg doe, staan xp & ubuntu er gewoon netjes tussen, maar win8 niet.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd o.a. system repair in win8, refresh, maar niks mocht baten.
Kan ik in het ergste geval gewoon een image maken van de partitie met xp, en die helemaal terugplaatsen?

Verwijderd

Probeer eens met het Programma: EasyBCD je bootloader aan te passen.
Ik heb gisteren naast xp en w7 ook windows 8 geinstalleerd. En zat daarna met het probleem dat ik de w8 bootloader kreeg met daarin alleen de keuze voor w7 en w8.
Heb daarna met EasyBCD windows 7 als primary startup ingesteld. En ik krijg de windows 7 bootloader met daarin de keuze voor xp,w7 en w8.

• Lorem_Ipsum
Ik zal er 'ns naar gaan kijken. Zag jij echter xp en 7 er nog wel tussen staan?
Ik zie alleen maar win8 in het lijstje.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11 20:56

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Tip voor de volgende keer als je een OS test dat nog niet officieel uit is, zet het op een aparte hardeschijf of test het in een VM ;)

Ik hoop in ieder geval dat EasyBCD de boel voor je kan oplossen!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Lorem_Ipsum
Ik weet het, maar de computer waar ik nu op werk heeft daar simpelweg te weinig ram voor. Wordt binnenkort gelukkig geupgrade, dus hoop dat dit de laatste keer is dat ik een dual/triple boot moet maken.

• Lorem_Ipsum
Dankzij EasyBCD kon ik dit bericht weer vanuit xp typen.
Wat ik wel vreemd vind is dat XP niet tussen het het boot-lijstje stond, maar nadat ik de timer had af laten lopen (XP stond als default), hij een keer rebootte, en vervolgens xp startte.
Weet iemand hier nog eventueel een oplossing voor?
Ben iig wel blij dat 'k XP weer werkt.

EDIT: Nu zie ik ze alle drie weer :D

[ Voor 14% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 17-09-2011 15:22 ]

Pagina: 1