• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Topicstarter
Hallo tweakers,

Zoals de meeste nieuwelingen die altijd snel verward raken met zo een beetje alles, kom ik ook met 1 van de meest gevraagde onderwerpen, namelijk hulp met mijn airflow, want mijn H100 komt nog vandaag binnen :D

Ik bezit nu een Corsair H50 die rustig zit op een i7-2600k @ stock met 2 Cooler Master Excalibur fans als intake. 2 Noctua P14FLX fans als exhaust on top. Een kleine 120 m red led fan van Cooler master als bottom intake, de standaard 140 mm blue led aan de voorkant als intake en een intake op de side panel.

In een tekening..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bRNlw.png

En nu waar ik aan dacht met de H100 is om alles hetzelfde te laten behalve waar de H50 zat, daar stop ik de red led fan die als bottom intake zat en prop hem daar als exhaust en mount the H100 waar de noctua fans nu zitten.

Weer hetzelfde leuke ding

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m07yN.png

En nu is mijn vraag natuurlijk of dit wel een goeie set up is want ik wil wel nu overklokken omdat ik zeker weet dat de h100 het beter kan dan de h50. Dus graag hulp/suggesties.

EDIT: Rood=Exhaust Blauw=Intake.

[ Voor 29% gewijzigd door Phntm op 17-09-2011 12:48 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:49

Fordox

00101010

de cpu/achterste fan moet naar buiten blazen voor een betere airflow.
dan heb je 2 intake en 3 out. heb je een onderdruk dat ik zelf persoonlijk gezien fijner vind. het koelt beter, hangen geen warme plekken nin je kast maar moet je het stof wel bijhouden. maar dat is 1x per maand ff blazen met je compressor.
of haal wat stoffilters :)

edit: ik zie nu dat je ook een intake aan je zijkant hebt. dat betekend dus dat je alleen die fan aan de achterkant moet omdraaien en je hebt em optimaal ;) overklokken werkt dan wel goed :)

edit2: de 2e foto is zo goed als je het kan hebben. vooral de noctua fan aan je rad

[ Voor 29% gewijzigd door Fordox op 17-09-2011 12:48 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Topicstarter
Fordox schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:45:
de cpu/achterste fan moet naar buiten blazen voor een betere airflow.
dan heb je 2 intake en 3 out. heb je een onderdruk dat ik zelf persoonlijk gezien fijner vind. het koelt beter, hangen geen warme plekken nin je kast maar moet je het stof wel bijhouden. maar dat is 1x per maand ff blazen met je compressor.
of haal wat stoffilters :)

edit: ik zie nu dat je ook een intake aan je zijkant hebt. dat betekend dus dat je alleen die fan aan de achterkant moet omdraaien en je hebt em optimaal ;) overklokken werkt dan wel goed :)
Oh dus alles is eigenlijk zo een beetje goed en sorry dat ik een fout maakte en niet had vermeld dat blauw intake is en rood exhaust is. Zal ik eigenlijk even snel zullen moeten vermelden in mijn post.

EDIT: even een laatste vraag. Zou ik de fans boven de H100 mounten of eronder?

[ Voor 4% gewijzigd door Phntm op 17-09-2011 13:36 ]

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 05:22
De fans moeten eronder gemount worden. Wat ga je trouwens doen met de Noctua fans die nu bovenin zitten? Misschien kan je die ook wel als pull-fans gebruiken, dan heb je een push-pull opstelling bij de H100, dan presteert hij het beste. De meegeleverde fans van de H100 doe je dan eronder en de Noctua's erboven, tenzij je daar al een ander doel voor hebt? :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
MartijnLoarne schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:29:
De fans moeten eronder gemount worden. Wat ga je trouwens doen met de Noctua fans die nu bovenin zitten? Misschien kan je die ook wel als pull-fans gebruiken, dan heb je een push-pull opstelling bij de H100, dan presteert hij het beste. De meegeleverde fans van de H100 doe je dan eronder en de Noctua's erboven, tenzij je daar al een ander doel voor hebt? :)
Je 'moet' de fans er niet onder monteren, als je ze erboven monteert zal dit een minimale impact hebben op de performance, dus eronder is wel optimaal.
Verder dacht ik te hebben gelezen dat 2 verschillende type fans (met verschillende cfm) op 1 rad mounten niet handig is, dit weet ik alleen niet zeker :*)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Topicstarter
Abeltje130 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:39:
[...]

Je 'moet' de fans er niet onder monteren, als je ze erboven monteert zal dit een minimale impact hebben op de performance, dus eronder is wel optimaal.
Verder dacht ik te hebben gelezen dat 2 verschillende type fans (met verschillende cfm) op 1 rad mounten niet handig is, dit weet ik alleen niet zeker :*)
Ja omdat de P14's leuk op 120mm gemount kunnen worden ga ik me daar op richten, en nadat meer spaargeld heb weer 2 kopen (45 euro voor 2nogal prijzig). Dank jullie wel voor jullie advies, kom net terug van werk en ik denk dat ik het of nu ga mounten of morgen. Ik zal standaard een pull zetten en later 2 andere als push om de lucht makkelijker eruit te krijgen als exhaust.

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
Phntm schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:13:
[...]

Ja omdat de P14's leuk op 120mm gemount kunnen worden ga ik me daar op richten, en nadat meer spaargeld heb weer 2 kopen (45 euro voor 2nogal prijzig). Dank jullie wel voor jullie advies, kom net terug van werk en ik denk dat ik het of nu ga mounten of morgen. Ik zal standaard een pull zetten en later 2 andere als push om de lucht makkelijker eruit te krijgen als exhaust.
Die p14's steken toch uit?
Dan ga je waarschijnlijk problemen krijgen deze erop te mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 00:57
zover ik weet is het beter om je je zijfan aan de onderkant te plaatsen..mits dit past uiteraard.
Of bedoel je nu dat je zowel van onder als zijkant hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Topicstarter
Abeltje130 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:19:
[...]

Die p14's steken toch uit?
Dan ga je waarschijnlijk problemen krijgen deze erop te mounten.
Dat is gebeurt, ik heb zoveel moeite gehad met een nieuwe fan volgorde gehad... Ik heb de corsair fans precies onder de filters gezet(dus net buiten de kast) en die ging rustig dicht, alleen ik was vergeten en ging een beetje te wilt en had mijn e-Sata plug die eronder zat geowned. Blijkbaar is het moeilijk om in deze case een push/pull te runnen met de H100. Misschien ga ik wel over een paar maanden een full tower halen, ik heb liever dat alles goed erin past.

Ik heb de Noctua's als bottom intake en side panel intake geplaatst. De fan die op de bodem zat verschoven naar rear als exhaust, mijn H100 werkt als exhaust en koelt goed genoeg. En natuurlijk runt de standaard front blue led fan nog steeds als intake, ik hoor alleen wat meer lawaai maar dat komt natuurlijk door de corsair fans die niet echt bepaald lief zijn.

Edit: is het normaal dat er van de H100 standaard fans/H100 pompje een super snel ratelend geluidje komt dat eigenlijk klinkt als water dat snel heen en weer gaat?

Edit2: Ratelend geluid is eindelijk weg. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Phntm op 21-09-2011 00:52 ]

Pagina: 1