internet valt na een half uur uit

Pagina: 1
Acties:

• Rock95
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-02 13:23
ik heb een probleem met mij internet...telkens als ik me computer op start heb ik gewoon internet als ik er dan een half uur tot uur achter zit valt in een keer me internet weg..als ik me computer weer opnieuw opstart doet die het weer een half uur tot uur

Melding die mij pc aangeeft: De verbinding werd geherinitialiseerd .

de ander computers in mij huis hebben hier geen last van

mij modem is een TP-Link TL-WR1043ND ik zit via een internet kabel aan deze modem vast en mij provider is Ziggo.

specificaties pc
ASUS P8P67
Intel Core i5 2400
Kingston HyperX blu 8GB

als er nog meer specificaties nodig zijn zoek ik ze op

ik hoop dat jullie me kunnen helpen
alvast bedankt

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer eens een ander kabel :) Klinkt als (letterlijk) een kink in de kabel namelijk, zeker als de rest van de PC's er geen last van heeft.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rock95
ik had de kabel al vervangen...dit was ik er vergeten bij te zetten. maar dat werkt ook niet.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat is de lease tijd die je krijgt van je DHCP server? En heb je het probleem ook als je een vast ip adres instelt?

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:36
wouter212 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:13:
ik heb een probleem met mijn internet...telkens als ik meijn computer opstart zonder spatie heb ik gewoon internet. Als ik er dan een half uur tot uur achter zit valt in een keer meijn internet weg..als ik meijn computer weer opnieuw opstart doet die deze het weer een half uur tot een uur

Melding die mijn pc aangeeft: De verbinding werd geherinitialiseerd .

De andere computers in mijn huis hebben hier geen last van

mij modem is een TP-Link TL-WR1043ND en ik zit via een internet UTP kabel aan deze dit modem vast. en Mijn provider is Ziggo.

Specificaties PC
ASUS P8P67
Intel Core i5 2400
Kingston HyperX blu 8GB

Als er nog meer specificaties nodig zijn zoek ik ze op

ik hoop dat jullie me kunnen helpen
alvast bedankt
Convert spreektaal -> schrijftaal 100%

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Rock95
TrailBlazer schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:28:
wat is de lease tijd die je krijgt van je DHCP server? En heb je het probleem ook als je een vast ip adres instelt?
De lease tijd die ik krijg is 2 uur.

hoe stel je een vast ip adres in ? (ben namelijk niet zo handig met netwerken)

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Eerst moet je uitvinden wat je ip adres is:
Start -> CMD intypen en enter
Dan krijg je een dosbox, typ daar: ipconfig /all
Dan zie je alle netwerkapparaten met alle instellingen, daar staat ergens bij Local Area Network/Connection je IP adres en schrijf dit ergens op. Schrijf ook de DNS server, Gateway en subnetmask even op voor de zekerheid
Ga dan naar netwerkinstellingen -> Apparaatinstellingen (ofzoiets), klik daar op je netwerkverbinding en klik dan op Eigenschappen. Dubbelklik in het lijstje op IPv4. Nu krijg je een venstertje te zien waarin staat: IP-adres automatisch toewijzen, verzet dit bolletje naar: Het volgende IP-adres toewijzen.
Vul hier al de gegevens in die je hebt opgeschreven. Verander eventueel de laatste cijfers van je IP-adres in een ander adres. Bijv. 192.168.1.10 naar 192.168.1.49, dan weet je zeker dat je een uniek adres hebt gekozen.

• Rock95
Bartjezz schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:38:
Eerst moet je uitvinden wat je ip adres is:
Start -> CMD intypen en enter
Dan krijg je een dosbox, typ daar: ipconfig /all
Dan zie je alle netwerkapparaten met alle instellingen, daar staat ergens bij Local Area Network/Connection je IP adres en schrijf dit ergens op. Schrijf ook de DNS server, Gateway en subnetmask even op voor de zekerheid
Ga dan naar netwerkinstellingen -> Apparaatinstellingen (ofzoiets), klik daar op je netwerkverbinding en klik dan op Eigenschappen. Dubbelklik in het lijstje op IPv4. Nu krijg je een venstertje te zien waarin staat: IP-adres automatisch toewijzen, verzet dit bolletje naar: Het volgende IP-adres toewijzen.
Vul hier al de gegevens in die je hebt opgeschreven. Verander eventueel de laatste cijfers van je IP-adres in een ander adres. Bijv. 192.168.1.10 naar 192.168.1.49, dan weet je zeker dat je een uniek adres hebt gekozen.
bedankt heb het toegepast nu is het afwachten of die uit valt

• Rock95
het is nog niet opgelost ik krijg nog steeds de zelfde mededeling en hij valt nog steeds uit ???

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-02 07:33
AL geprobeerd om de kabels op je router om te pluggen? Zo weet je zeker dat er geen rotte poorten op dat ding zitten, als al duidelijk is dat je kabel niet rot is. Anders moet je naar de gebruikte netwerkpoort op je pc gaan kijken, of je drivers gaan updaten.

Succes!

• Rock95
Justin013 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:00:
AL geprobeerd om de kabels op je router om te pluggen? Zo weet je zeker dat er geen rotte poorten op dat ding zitten, als al duidelijk is dat je kabel niet rot is. Anders moet je naar de gebruikte netwerkpoort op je pc gaan kijken, of je drivers gaan updaten.

Succes!
driver update gedaan...had de meest recente drivers.

ik heb even een foto gemaakt van de fout melding in Firefox 6.1
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg853/scaled.php?server=853&filename=foutmelding.jpg&res=medium

als ik naar IE9 ga heb ik nog wel gewoon internet. kan dit probleem ook aan Firefox liggen?

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-02 07:33
Geen idee, het verhaal over Firefox kan iemand anders beter antwoord op geven. Maar, lijkt me vreemd dat dit browserspecifiek is. Met andere software die het internet nodig heeft geen problemen dus?

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:36
Probeer eens de google DNS servers in te stellen. Dat kan wel werken. Uit mijn hoofd zijn de adressen 8.8.8.8 en 8.8.4.4

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
wouter212 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 20:23:
[...]

als ik naar IE9 ga heb ik nog wel gewoon internet. kan dit probleem ook aan Firefox liggen?
Lijkt me wel dus. Misschien firefox een keer opnieuw installeren?? Kan zijn dat er een regeltje toegevoegd moet worden aan een firewall ofzo.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je zou ook even kunnen googlen
[google=connection reinitialised]

[ Voor 7% gewijzigd door Joolee op 18-09-2011 11:12 ]

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:29
Doe de test ook eens met een Linux-live-distro?
Zo kan je meteen uitmaken of het hardware (kabels, router, ...) of software (virusscanner, firewall, poorten, ...) is.

> Start op met een linux-live-cd/dvd en zie of je daar ook binnen het uur afgegooid wordt.
(als je maar 1 computer hebtdie online kan, en uw internetsnelheid is niet echt hoog, gebruik dan een downloadmanager of een FTP-programma om de distro te downloaden; anders kan je niet hervatten na de momenteel nog obligate reboot)

• Rock95
ik heb alles geprobeerd deze week...maar geen succes. :'( ik heb ook gekeken of hij het deed met een draadloze stick maar toe werkt die ook maar een kleine 30 min voor dat i uit viel

wat ra is is dat ik als ik Nederland.FM op heb en internet valt weg dat de radio via het internet het wel doet als ik bij taakbeheer kijk staar er bij netwerk gewoon verbonden.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:30

donny007

Try the Nether!

Dit lijkt me een browserspecifiek (Firefox) probleem, probeer het volgende is:
- Zet je firewall uit (ook de Windows Firewall).
- Start Firefox zonder add-ons, er kan een add-on dwarszitten.
- Als bovenstaande niet werkt, herinstalleer Firefox.
- Kijk is of je -zodra het internet "uitgevallen" is- nog DNS-namen kunt oplossen, type in een cmd-venster "nslookup google.com", het resultaat moet een lijst met adressen (66.102.13.x) zijn, en geen time-outs.
- Probeer is een alternatieve DNS-server (zoals Google DNS 8.8.8.8 of 8.8.4.4).
- Kijk is of je -zodra het internet "uitgevallen" is- nog kunt internetten met andere browsers (IE9, Google Chrome etc.).

Ben je toevallig (in de achtergrond) torrents aan het downloaden? De hoeveelheid verbindingen die gemaakt worden door de torrent-client kan een probleem zijn voor de router, meestal crasht de router, sommige routers laten gewoon geen nieuwe verbindingen meer toe (zoals die van je webbrowser).

Hier staan nog veel meer stappen die je kunt doorlopen als Firefox geen pagina's meer kan laden:
http://kb.mozillazine.org/Error_loading_websites

[ Voor 60% gewijzigd door donny007 op 25-09-2011 10:15 ]

/dev/null

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik las Ziggo, is dit mogelijk relevant: Verwijderd in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND"
Daar wordt een geschikte firmware voorgesteld en het aanvinken van Unicast DHCP, waar Ziggo blijkbaar gebruik van maakt(?).

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 25-09-2011 12:11 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1