Opzetten chat/webcam contact

Pagina: 1
Acties:
  • 453 views

Onderwerpen

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:39
Beste Tweakers!

Een klant, een arts, wil een nieuwe manier van communiceren proberen; videoconsult. Ik hoor graag wat jullie denken dat de beste oplossing is.

Ik citeer vanuit de "aanvraag":
Het zou het mooiste zijn als de patient zijn of haar probleem aangeeft bij de assistente en deze bepaald of een videoconsult een passende oplossing is. Zo ja, dan is het het handigst als de arts op een afgesproken tijdstip, of binnen een bepaalde periode contact opneemt met de patient. Hiervoor moeten bij de arts dus de gegevens bekend zijn hoe er een videoverbinding tot stand gebracht kan worden. Bij skype meende ik dat dat betekent dat skypenaam van de arts bij de patient bekend en ingevoerd moet zijn en de skypenaam van de patient bij de arts. Ik begreep dat jij dacht dat het makkelijker kan. Met skype door bepaalde instellingen te veranderen of door skype niet te gebruiken maar op een andere manier verbinding te maken. Zoals ik vertelde dacht ik aan een stukje software die de skypenaam inbouwt in de betreffende skype-accounts, maar ik sta open voor alle mogelijkheden die een videoconsult mogelijk maken met optimaal gebruiksgemak.

Nogmaals: het is het makkelijkst als het initiatief voor het daadwerkelijke videoconsult bij de arts ligt. Als dat niet kan dan moeten we werken met een vast tijdstip waarop de patient contact zoekt met de arts.

Het zou mooi zijn als de videoconsulten werkplekonafhankelijk kunnen plaatsvinden (zoals bij een skype-account).

Ook zou het mooi zijn als de verbinding met een ipad (of andere tablet) tot stand gebracht zou kunnen worden.

Om het goed werkbaar te hebben moet er tijdens het consult een beeldverbinding zijn, maar er moet ook een beeldscherm zijn met het patientendossier. Er zal dus of gewerkt moeten worden met een losse tablet (draadloos), of met een computer met 2 beeldschermen. De eerste mogelijkheid heeft waarschijnlijk mijn voorkeur.
Hoe denken jullie hierover? Skype inderdaad geschikt hiervoor? Hierdoor krijg je wel dat mensen buiten afspraken om gaan bellen. Mensen moeten Skype hebben en een Skype account aanmaken.

Mijn idee: Email noteren van de patiënt, deze krijgt een email met een datum (wordt telefonisch overlegd), tijdstip (bijv. tussen 13:00 en 14:00) en link erin naar de website om de video sessie te starten. Op de website een "chat pagina" (java?).

Ik hoor graag en alvast bedankt voor het meedenken!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Als je nou met een soort van temporary accounts werkt kunnen ze met bepaalde credentials op een bepaald tijdstip een verbinding maken.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Het lijkt me een tof idee als je zelf eerst eens wat onderzoek gaat doen. Ik krijg ondertussen een beetje het idee dat we hier alleen maar zitten om jouw problemen op te lossen. Nu is dit forum natuurlijk een goede plek om vragen te stellen, maar vooronderzoek naar de mogelijkheden om een project te realiseren mag je echt zelf doen.

Ik kan dit met geen mogelijkheid ergens binnen de Devschuur plaatsen. Het gaat niet om het programmeren van een stuk software, het ontwerp daarvan is ook niet de discussie. Ik kan me ook zo geen ander forum voorstellen waar ik dit topic kwijt zou kunnen. Daarom (en vanwege bovenstaande) gooi ik het dicht. Ik zou het ook enorm op prijs stellen als je de Quickstart en Devschuur® Beleid een keer goed doorleest. Je scoort helemaal punten als je ook een keer anderen zou helpen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.