Toon posts:

Beste kaart voor Triple Monitor.

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga binnenkort een 3e scherm aanschaffen, heb nu 2x iiyama 24" lcd op 2 DVI-i aansluitingen draaien en ik wou daar een 3e bij hebben. Ik was niet van plan straks op 3 schermen te gaan gamen en sli ben ik niet helemaal een fan van, want dan moet ik me hele kast daarop aanpassen. Weet ook niet of dat gaat passen.

Nou heb ik tot nu toe 1 kaart gevonden die aan al mijn eisen voldoet.
-nVidia GeForce ASUS ENGTX590/3DIS-
Nou vroeg ik mij af of jullie bekend zijn met andere kaarten die ook aan mijn eisen voldoen.

- Tussen € 0-1000
- 3x DVI-i uitgang
- Capaciteit at least 3072 MB
:)

• sutro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10-2024

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/1283069

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47
Waarom heb je persé 3GB nodig? Verder kun je een willekeurige ATI kaart met Eyefinity ondersteuning pakken en hierop mbv een extra actieve DisplayPort <--> DVI adapter drie DVI monitoren aansluiten.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:49
Waarom koop je niet een extra cheap-ass videokaart erbij voor je 3e monitor ?

-

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Bij dual gpu grafische kaarten moet je het geheugen delen door 2. De HD6990 heeft 4GBgeheugen, 2GB voor elke chip. De GTX590 is ook dual gpu en dus ook delen door 2.

[ Voor 20% gewijzigd door Black_Adder op 17-09-2011 10:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik was nog niet op de hoogte van het bestaan van een ' DisplayPort <--> DVI adapter'.
Vandaar dat ik persé 3x dvi-i wou. Dit kan weer wat cente besparen haha.
Alleen heb ik niet veel verstand van de ATI modellen. Weet iemand wat ongeveer gelijk staat aan een 480gtx ~ 590gtx. Ik ga zelf ook wel even kijken!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:58

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 07:44:
Hmm ik was nog niet op de hoogte van het bestaan van een ' DisplayPort <--> DVI adapter'.
Vandaar dat ik persé 3x dvi-i wou. Dit kan weer wat cente besparen haha.
Alleen heb ik niet veel verstand van de ATI modellen. Weet iemand wat ongeveer gelijk staat aan een 480gtx ~ 590gtx. Ik ga zelf ook wel even kijken!
Let wel dat je een actieve DisplayPort naar DVI adapter nodig hebt als je een derde DVI monitor wilt aansluiten via een DisplayPort op de videokaart. Een passieve adapter werkt niet als je al twee DVI monitoren gebruikt via de DVI aansluitingen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Nvidia gaat denk ik sowieso afvallen, want je hebt altijd 2 kaarten nodig voor 3 schermen, alleen AMD ondersteund triple op 1 kaart... iedere eyefinity kaart van AMD kan dat, eigenlijk alleen de goedkoopste kaarten krijgen dit niet mee, maar alles boven een HD5770/6770 ondersteunen het vrijwel altijd.

En als je sowieso niet van plan bent triple-monitor te gaan games, dan hoef je ook niet naar de knallers van kaarten te kijken. Op een enkele 24" 1920x1080 monitor ga jij meer dan genoeg hebben aan een HD6870 of een HD6950 oid. De eerder genoemde kaarten (HD6990 en GTX590) zijn toch wel wat overkill als je toch maar op 1 monitor gaat gamen, spaar jezelf daarmee dan een paar honder euro uit ;)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit soort vragen mogen uitsluitend gesteld worden in [BBG aanschaf] Videokaarten

Daar verder alsjeblieft :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.