Ik probeer een Linksys WRT160n als router te laten fungeren achter een Sweex onbekende modem/router. Allebei de apparaten hebben DHCP aan staan. Nu is mijn bedoeling dat de WRT160n een IP adres krijgt van de Sweex via de Dynamisch IP setting. De Linksys moet vervolgens de IP adressen aan de devices uitgeven die op de Linksys zijn aangesloten en niet de rest van het netwerk.
Ik heb om te testen nu een Netgear WNDR3700 router aangesloten op de "Internet" aansluiting van de Linksys. De PC die direct op de Netgear zit en de Linksys hebben allebei een 10-adres gekregen. Mijn laptop krijgt via de Linksys een goede 192-adres. Dit is tot zo ver allemaal goed en werkt tot nu toe prima. Het grote verschil tussen de Netgear en de Sweex is dat:
De Linksys is op dit moment ingesteld met de volgende instellingen:
Internet Connection Type: Automatic Configuration - DHCP (krijgt dus een IP-adres toegewezen door de Sweex)
IP-adres: 192.168.1.99
DHCP: Enabled
IP-adres range: 192.168.1.175 to 206.
Plaatje:

Al met al zitten er een paar systemen aangesloten op de Sweex en straks een paar extra op de Linksys.
Vervolgens een vraag wat zo simpel lijkt: kan de Sweex en Linksys harmonieus naast elkaar werken in dezelfde IP-range zonder IP conflicten te krijgen.
Ik heb om te testen nu een Netgear WNDR3700 router aangesloten op de "Internet" aansluiting van de Linksys. De PC die direct op de Netgear zit en de Linksys hebben allebei een 10-adres gekregen. Mijn laptop krijgt via de Linksys een goede 192-adres. Dit is tot zo ver allemaal goed en werkt tot nu toe prima. Het grote verschil tussen de Netgear en de Sweex is dat:
- Netgear een 10.0.0.x reeks uitdeelt
- Sweex hetzelfde als de Linksys, namelijk 192.168.1.x.
De Linksys is op dit moment ingesteld met de volgende instellingen:
Internet Connection Type: Automatic Configuration - DHCP (krijgt dus een IP-adres toegewezen door de Sweex)
IP-adres: 192.168.1.99
DHCP: Enabled
IP-adres range: 192.168.1.175 to 206.
Plaatje:

Al met al zitten er een paar systemen aangesloten op de Sweex en straks een paar extra op de Linksys.
Vervolgens een vraag wat zo simpel lijkt: kan de Sweex en Linksys harmonieus naast elkaar werken in dezelfde IP-range zonder IP conflicten te krijgen.
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.