Draadloze netwerkadapter valt weg/error

Pagina: 1
Acties:

• Caveproductionz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 13:03
Nieuwe laptop, 2 dagen geleden binnen gekregen: pricewatch: Asus G74SX-TZ019V

Heb gelijk alle updates gedraait, zoals windows updates en asus live update.

Nu heb ik dus het volgende probleem.

Als ik de laptop opstart, heb ik na 3min deze foutmelding:

Deze computer heeft geen adres toegewezen gekregen van het netwerk (door de DHCP-server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 0x742F68848BA3. De volgende fout is opgetreden: 0x79. De computer zal blijven proberen om zelf een adres van de server met netwerkadressen (DHCP-server) te verkrijgen.

Ook zat ik vandaag gewoon op internet, en resette de adapter zich ook ineens, met dezelfde fout, maar herstelde zich gelijk weer..

Ik heb gewoon de laatste drivers ook, heb al geprobeerd tcip6 uit te schakelen in alle netwerk adapters, maar nog steeds de error.

Edit: Ik krijg de error als ik de netwerk adapter restart, ook al verbind ik niet met een netwerk, 3min nadat ik de netwerk adapter start geeft hij deze error.

[ Voor 8% gewijzigd door Caveproductionz op 17-09-2011 00:57 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
De code 0x79 geeft op google dit: MISMATCHED_HAL
Blijkbaar geeft je HAL (hardware abstraction layer) een ander nummer dan Windows eigenlijk zou moeten doen.
Probeer eens om in je apparaatbeheer je netwerkadapters te verwijderen. Start dan opnieuw op en installeer de netwerkadapters eens opnieuw. Haal wel eerst de juiste drivers van de site van Asus af, die kun je dan installeren voordat windows zijn drivers installeerd.

• Caveproductionz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 13:03
Bartjezz schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:35:
De code 0x79 geeft op google dit: MISMATCHED_HAL
Blijkbaar geeft je HAL (hardware abstraction layer) een ander nummer dan Windows eigenlijk zou moeten doen.
Probeer eens om in je apparaatbeheer je netwerkadapters te verwijderen. Start dan opnieuw op en installeer de netwerkadapters eens opnieuw. Haal wel eerst de juiste drivers van de site van Asus af, die kun je dan installeren voordat windows zijn drivers installeerd.
Het komt door de bluetooth adapter heb ik gemerkt, als ik deze uitschakel krijg ik de error nietmeer.