Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Installeer problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb de best buy guide van september aangeschaft. Het high end systeem, alleen met maar 1 videokaart.
Echter nadat ik alle hardware heb geïnstalleerd ( ik denk dat ik het goed heb gedaan, had er geen ervaring in ) werkt het nog steeds niet. Als ik mijn windows 7 CD erin doe en hij boot vanaf de cd dan krijg ik te zien 'Windows is loading files', en daarna 'Starting windows', en vervolgens blijft hij hangen op © Microsoft Corporation. Met de laadbalk erboven die overgens geen voortgang maakt. Vervolgens blijft hij daar uren op hangen en zit er geen vooruitgang in.

Mijn eerste ingeving was dat de Windows 7 cd misschien corrupt was, maar ik heb van een vriend een andere cd gekregen en had daarmee precies hetzelfde probleem. De harde schijf word wel herkend in mijn bios, dus dat zal het waarschijnlijk ook niet zijn.

Heeft iemand misschien enig idee waar het aan kan liggen? Ik hoor het graag.

BVD :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat je HDD herkent wordt in de bios wil nog niet zeggen dat hij ook (goed) werkt. Test dat ding eens en kijk of die niet gewoon problemen geeft.

Verder kun je voor hangproblemen eens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Controleer eens in je BIOS of alle hardware goed wordt herkent.
Heb je een recovery cd, of andere bootable cd, probeer die eens dan.

Verwijderd

Staat je hdd in BIOS op ahci?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij word de hardware goed herkent. Bij de HDD is het volgende het geval,
SATA3_0 : SAMSUNG HD103SJ en hij staat op IDE MODE. Ik heb ahci ook al geprobeerd nog steeds geen resultaat....

Is er geen programma waarmee in de hardware kan controleren of het goed is aangesloten?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 14:14 ]

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Installeer je ook op die samsung of heb je ook de crucial m4 gekocht zoals in de BBG ?

Als je op de ssd wil installeren dan moet je de samsung hdd na installatie pas inbouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey, nee heb de SSD niet gekocht, ik probeer het op de samsung te installeren. Blijft hangen bij 'starting windows' nu. Linux installeren lukt ook niet, windows XP en windows 7 ook niet, bios al geupdate, externe dvd drive geprobeerd, installeren vanaf usb doet het ook niet, zoveel mogelijk uit zetten in bios, en dingen op het moederboord unplugged die niet nodig zijn geprobeerd, alles opnieuw aangesloten en alsnog het zelfde resultaat. RAM geheugen wisselen en eruit gehaald/andere erin ook geen resultaat..

Heeft iemand enig idee?

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Heb je in de bios die sata3-0 wel op enabled staan?

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Verwijderd

Topicstarter
ik had het een aantal keren geprobeerd, maar sata 2 zou ook moeten kunnen toch?

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
ja sata2 is genoeg voor normale HDD

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Verwijderd

Topicstarter
Kom er net overigens achter dat als ik mijn HDD in sata3 poort stop hij niet herkend word..
Maar sata2 moet dus genoeg zijn? ok, dan weer verder zoeken.. dankje!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11 15:54
Op een Sata2 poort zou hij gewoon moeten werken. Grote kans dat je Sata3 poorten via een aparte controller lopen, en dat Windows ze daarom niet gelijk pakt. Gewoon je harde schijf in één van de eerste twee Sata2 poorten stoppen en het probleem zou opgelost moeten zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al 100x geprobeerd, werkt helaas nog niet.. Hij word nu wel herkend door sata3, maar nog steeds blijft die hangen op Starting windows :(

• timmie78
Kijk anders even naar dit forum . Hier zijn meerdere mensen met dit probleem en worden ook een aantal oplossingen beschreven.

Verwijderd

Topicstarter
Een erg handige thread. Alleen heb bijna alles al geprobeerd wat daar gezegd word, want bij veel mensen hiel daar was de Corsair voeding vervangen. Die schijnen niet goed te werken met bepaalde moederboarden? Vind het toch wel raar, want ik zal heus niet de enigste zijn die de BBG van september heb gekocht, en toch lees ik nergens over een soort gelijk probleem.

• timmie78
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:12:
Een erg handige thread. Alleen heb bijna alles al geprobeerd wat daar gezegd word, want bij veel mensen hiel daar was de Corsair voeding vervangen. Die schijnen niet goed te werken met bepaalde moederboarden? Vind het toch wel raar, want ik zal heus niet de enigste zijn die de BBG van september heb gekocht, en toch lees ik nergens over een soort gelijk probleem.
Dat is inderdaad waar. Maar wel toevallig dat jij hetzelfde probleem hebt, ook met een Corsair voeding (ik ga ervan uit dat je de voeding uit de bbg hebt genomen?). Misschien dat je nog ergens een reserve voeding hebt liggen die je kan gebruiken? Kijken of het systeem daar wel mee op gang komt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd een Corsair voeding, maar heb geen 2de voeding ergens liggen. Ook in mijn omgeving kan ik niet bedenken wie dat zou kunnen hebben, dus ik kan het niet echt testen.. Ik heb al mijn onderdelen bij Alternate gekocht, ik zal maandag wel bellen en hopen dat hun iets weten.

Edit, ik heb net een video gevonden op het internet, en die heeft precies hetzelfde probleem:

http://tinypic.com/player.php?v=6qgoas&s=7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 16:53 ]

Pagina: 1