FTP server bestanden openen, niet opslaan als.

Pagina: 1
Acties:

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:09
Ik heb een conceptronic NAS staan, waarvan ik de FTP server heb ingeschakeld. Ik heb internet van UPC(=dynamisch ip) dus doormiddel van een account op dynDNS heb ik alles zo ingesteld dat ik via internet toegang heb tot mijn FTP server.
Dit alles werkt perfect, in windows verkenner kan ik keurig op mijn FTP server komen, en ik zie mijn bestanden.

Als ik een bestand probeer te opnenen, wordt het bestand echter niet geopend maar wordt er een link geopend in chrome(mijn standaard browser) waar ik dan het bestand kan opslaan.
In de instellingen van IE heb ik het volgende al ingesteld:
-FTP-mapweergave inschakelen (zonder IE)
-Passief FTP protocol gebruiken is uitgeschakeld (inschakelen geeft geen verschil)

Is het mogelijk om bestandend direct te openen vanuit windows verkenner, dus zonder de omweg via chrome/IE?

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:29
Via Explorer zou kunnen, maar waarom gebruik je niet iets zoals Filezilla, een dedicated FTP progje.
Zie: http://filezilla-project.org/
Dit werkt, wat mij betreft, een stuk beter. Btw, is gratis. :9

[ Voor 18% gewijzigd door apollo13 op 16-09-2011 21:33 ]

apollo13

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hij zal ten alle tijden gewoon worden gedownload voordat windows er iets mee kan

via explorer kan je gewoon bij je bestanden

explorer.exe ftp://[adres]

Iperf

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

apollo13 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:31:
Via Explorer zou kunnen, maar waarom gebruik je niet iets zoals Filezilla, een dedicated FTP progje.
+1

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Zoek je eigenlijk niet iets als WebDAV?

• hellboy123
apollo13 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:31:
Oke zo kan het inderdaad ook.

Het gene dat ik van plan was, de FTP share benaderen als een networkshare(dus gewoon bestand openen, bestand bewerken en weer opslaan), kan dus niet?

Met filezilla werkt dat overigens wel, maar dan moet ik dus een extra programma gebruiken. Opzich heb ik daar niets op tegen, maar het zou mooi zijn geweest als het zonder kon.

edit:
Zo te lezen is dat inderdaad meer wat ik zoek. Nu nog rondzoeken of mijn NAS dit ondersteund, maar ik zie het somber in (al jaren geen firmware-update meer gehad)

[ Voor 30% gewijzigd door hellboy123 op 16-09-2011 21:52 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb het zelf nooit geprobeerd...maar kun je niet met het command "net use" aan de slag?
Gewoon drivemapping maken...durf alleen niet te zeggen of dat ook voor FTP werkt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
FTP protocol is File Transfer Protocol. Je nas zal dus de bestanden transporteren, niet afspelen/openen.
Wat je wilt doen met die bestanden gaat wel, maar dan moet je in Windows een netwerkschijf aanmaken. Dan krijg je je nas als harddisk in verkenner te zien, kun je een bestand openen, bewerken en weer opslaan.

• hellboy123
Bartjezz schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:38:
FTP protocol is File Transfer Protocol. Je nas zal dus de bestanden transporteren, niet afspelen/openen.
Wat je wilt doen met die bestanden gaat wel, maar dan moet je in Windows een netwerkschijf aanmaken. Dan krijg je je nas als harddisk in verkenner te zien, kun je een bestand openen, bewerken en weer opslaan.
Wanneer je in het zelfde netwerk zit werkt dat inderdaad perfect, maar ik heb deze constructie juist bedacht om ook vanaf de Uni bij mijn bestanden van school(die ik dus thuis op de NAS wil zetten) te kunnen. In principe werkt dat dus ook, maar helaas dus niet zo handig als zegmaar dropbox.

Maar ik denk dat ik als oplossing een nieuwe NAS ga kopen welke standaard webDAV aan boord heeft. Ik was toch al van plan mijn huidige nas te vervangen vanwege de lage transfer snelheden en slechts 2 drive-bays.

[ Voor 6% gewijzigd door hellboy123 op 17-09-2011 17:07 ]

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49
Netdrive kan een ftp (en ssh) connectie aan een schijfstation koppelen.
Misschien is dat iets voor je, kun je de remote bestanden vanuit explorer gewoon benaderen alsof ze lokaal staan.

π-♭

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt een ftp station ook vanaf internet bereikbaar maken, das ook niet zo'n punt...
Pagina: 1