Toshiba Tecra S11-11G garantie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:02
Sinds een jaar heb ik nu een Toshiba Tecra S11-11G, met problemen vanaf het begin.
Ondertussen is mijn computer al 2x weggeweest van gerepareerd geweest te zijn, en heb ik ook al 5x gebeld.
De problemen die ik heb zijn met mijn touchpad en CPU whine. Vooral de CPU whine stoort mij (en medeklas genoten) ongeloofelijk.

De eerste keer dat ik belde (ongeveer 9 maand geleden), meldde de persoon mij dat het een gekend probleem was en dat ze mij een BIOS fix gingen sturen (voor de CPU whine). Dit was niet gebeurd waarna ik opnieuw belde en deze kreeg ik dan wel toegestuurd.
De fix had even geholpen maar niet voor lang, waarop ik terug begon te bellen deze zomer. De persoon stelde mij toen voor dat ze hem ophaalden (omdat ik ook schokken kreeg langs de onderkant, en de ventilator ook kraakte en loszat). De computer is toen teruggebracht met een nota: ventilator replaced, CPU ok, touchpad ok.
Ik belde de volgende dag dan maar opnieuw, waarop de medewerker mij nog eens een nieuwe BIOS fix stuurde, en ook vroeg of ik de laptop naar factory reset kon doen om te testen of de touchpad problemen niet werden veroorzaakt door software problemen. Beide uitgevoerd, en nog steeds hetzelfde probleem.
Opnieuw gebeld (en het nummer is NIET gratis) en deed ik mijn verhaal opnieuw (alsook een klacht over Dynafix omdat de leverancier de laptop gewoon liet vallen op de grond) waarop de persoon voorstelde om hem opnieuw te laten herstellen.
Na een week en een half, kreeg ik eindelijk mijn laptop terug (dit was vandaag). Nu stond er op de herstelbrief enkel en alleen "cpu replaced tested ok", maar stelde ik vast:
1. touchpad nog steeds dezelfde problemen
2. Nog altijd CPU whine
3. Alle onderdelen zijn er SLECHT terug ingestoken, want de onderkant van de laptop staat bol.

Nu vraag ik mij af, kan ik mijn geld terugeisen? Of vanaf wanneer kan ik mijn geld terugeisen?

TL;DR (verkort dus): 5x gebeld, 2 herstellingen zonder oplossingen en nu een bolle onderkant later, vraag ik mij af ok ik mijn geld terug kan krijgen.

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De CPU whie komt niet door de processor, maar vermoeddelijk door een goedkoop onderdeel op het moederbord. O.A. de sony E series heeft hier last van.

>Shopping Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Ja, had ik ook al gevonden :) Maar Toshiba heeft gewoon de CPU vervangen en nu staat de onderkant van mijn laptop bol... En constant mijn opsturen en bellen heb ik niet zoveel zin in, hoe of vanaf wanneer kan ik mijn geld terugeisen?

• Snobbieh
Bump, nog iemand die kan antwoorden vanaf wanneer ik mijn geld terugkrijg?

Verwijderd

Iets geduldiger mag wel; iets met topics kicken en dat dat niet gewaardeerd wordt - je stelt vrijdagavond een vraag en begint zaterdagochtend al te drammen...

Afijn...
De grote vraag is hier ook hoe je de garantie-afhandeling bent ingegaan. Waar is de laptop gekocht, en waar ben je heengegaan voor garantie. Bij laptops biedt de fabrikant vaak een eigen service, maar dat is niet per sé de beste weg.
In deze sticky (die je helemaal zelf had kunnen vinden) staat daarover een stukje over wie verantwoordelijk is voor garantie

De overeenkomst sluit jij namelijk met van wie je hem koopt, en puntje bij paaltje is dat de verantwoordelijke die je aan dient te spreken. Vertel dus eerst even wat meer over waar je hem gekocht hebt, of die op de hoogte zijn, er ander contact met hen is geweest, waar je heen bent gegaan voor garantie, etc.

Gezien je nogal gefocust lijkt te zijn op geld terug: er is geen wettelijk vastgesteld aantal keren reparatie. De wet stelt dat dit soort problemen binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast opgelost dient te worden - en zonder kosten. Echter, als jij een telefoonnummer belt van een andere partij dan je verkoper dan is dat jouw keuze.

Of het nog binnen redelijkheid valt, is ook afhankelijk van hoe lang de reparaties steeds duren, en uiteraard of dat je jouw wederpartij (de winkel) erbij betrokken hebt. En tenslotte niet onbelangrijk: is wat geleverd is werkelijk buiten specificatie, of valt de whine binnen het redelijke, en is de touchpad wel bruikbaar maar niet zo soepel als bv een capacitief touchscreen? Als de afwijking tussen wat je hebt en wat je had mogen verwachten te klein is, dan gaat hem dat ook niet worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 11:09 ]

• Snobbieh
Sorry voor de bump :$ Wou effe snel een antwoord, omdat ik vandaag nog Toshiba kon bereiken.

Ik heb de laptop aangekocht bij 2Compute in de buurt.
Omdat er op mijn Toshiba een garantieuitbreiding was van 3 jaar, met Pickup & Return.
Bij het probleem contacteerde ik eerst 2Compute, waarbij zij mij verwijsden naar Toshiba zelf.
Ik heb daarna Toshiba zelf (waar mijn garantie geregistreerd staat) gebeld, en deze hebben de reparaties laten uitvoeren door Dynafix.

De eerste maal duurde de reparatie 1 week, de keer erna duurde het 1 week en 5 dagen. Het probleem zit hem wel dat ik de 26ste terug begin met school en ik dus mijn laptop niet kan missen... En Toshiba zou ook pas vanaf dinsdag de laptop kunnen komen ophalen...

Heb nu ook opgemerkt dat er een lipje in mijn laptop zit en deze dus los zit in mijn case :/

Verwijderd

Dan zou ik in ieder geval met 2Compute contact opnemen en aangeven dat je van mening bent dat de problemen niet naar wens opgelost worden. De reparatietijden zijn aardig vlot lijkt het, maar niet naar wens.

Ga met de laptop bij hen langs, en laat ze de problemen zien en bevestigen. Als ze het ermee eens zijn dat het problemen zijn, laat of hen de aanmelding dan doen, of laat ze er op zijn minst een briefje bijdoen dat zij het probleem ook geconstateerd hebben.

Probeer ook met 2Compute dan af te spreken: wat als het nu wéér niet goed opgelost wordt? Want zoals gezegd, het is leuk dat je een garantieuitbreiding hebt gedaan, maar ik vermoed dat als je die voorwaarden leest, die meer beperkt zijn dan je wettelijke rechten naar de winkel toe. Je geld terug ga je nooit van Toshiba krijgen, dat is enkel iets wat je met 2Compute kan regelen. Vandaar ook het advies hen erbij te betrekken, en te proberen met hen af te spreken wat er verder dan gaat gebeuren als het niet opgelost wordt.

Let wel: 2Compute mag je niet afwimpelen dat je maar naar Toshiba moet gaan. Ze hebben de wettelijke verplichting als verkoper, om de problemen opgelost te krijgen.

• Snobbieh
Ik heb contact opgenomen met 2Compute en ze vroegen nu de dossiernummers zodat ze het kunnen nakijken.
De garantieuitbreiding heb ik niet voor gekozen, die kreeg ik standaard mee omdat het een professionele laptop is.
Verder moest ik enkel contact opnemen met Toshiba voor de herstellingen en voor de rest hebben ze mij al goed geholpen, en zal eventueel zien om eens langs te gaan naar hun en te laten controleren.
Nu wordt het afwachten en ik dank je al voor de hulp!

Pagina: 1