ik heb een pc die onderhand al 3,5 jaar oud is en met de nieuwste games wat moeite begint te krijgen. Nu wil ik (zeker met battlefield 3 in het verschiet) een upgrade kopen voor deze computer.
Huidige specs:
(die e8200 linkt naar de e8500 omdat ik de 8200 niet kan vinden op tweakers).
Het moederbord ondersteund dus geen SLI (waar ik wel op had gehoopt) maar ik wil toch wel graag een nieuwe videokaart (of een dubbele dus). Is het nu slimmer om een nieuw moederbord te kopen die SLI ondersteund (wat nog best moeilijk is heb ik al wel geconstateerd) of kan ik beter een nieuwe videokaart (of 2 goedkopere ati-kaarten in crossfire) kopen?
daarnaast zal de cpu wel een bottleneck zijn maar ik weet niet welke cpu ik nu kan kopen zonder een paar honderd euro kwijt te zijn (de Q9550 was wel redelijk maar die is weer zo duur).
graag jullie advies.
Huidige specs:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus P5K EPU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX GeForce 8800 GTS 512MB DDR3 XXX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Intel Core 2 Duo E8200 | € 167,- | € 167,- |
| 1 | Antec NeoPower 430 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 167,- | |
(die e8200 linkt naar de e8500 omdat ik de 8200 niet kan vinden op tweakers).
Het moederbord ondersteund dus geen SLI (waar ik wel op had gehoopt) maar ik wil toch wel graag een nieuwe videokaart (of een dubbele dus). Is het nu slimmer om een nieuw moederbord te kopen die SLI ondersteund (wat nog best moeilijk is heb ik al wel geconstateerd) of kan ik beter een nieuwe videokaart (of 2 goedkopere ati-kaarten in crossfire) kopen?
daarnaast zal de cpu wel een bottleneck zijn maar ik weet niet welke cpu ik nu kan kopen zonder een paar honderd euro kwijt te zijn (de Q9550 was wel redelijk maar die is weer zo duur).
graag jullie advies.