Geheugenbank Asus moederbord werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Ik heb een nieuw Asus moederbord gekocht. Het gaat om de Asus P8H61-m
Dit moederbord heeft 2 geheugenbanken en ondersteund dual-channel. Het maximale geheugen dat het moederbord aan kan is 16 GB.

Ik heb 2 reepjes Corsair DDR3 geheugen gekocht van 2GB 1333Mhz (het moederbord support 1333 MHz en 1066 Mhz), maar deze zaten niet in een dualchannel kit.
Het moederbord heeft een geheugenbank A en B. Maar blijkbaar werkt geheugenbank A niet. Als ik beide geheugenreepjes in het moederbord zet, dan gaat de computer wel aan, maar ik hoor de bekende 2 korte piepjes en ik krijg geen beeld.

Als ik alleen geheugenbank A gebruik, precies hetzelfde. Als ik geheugenbank B gebruik dan hoor ik nogsteeds die 2 korte piepjes, maar dan krijg ik wel beeld en de computer/windows starten gewoon normaal op. Het ligt niet aan het geheugen, want beide reepjes werken prima in geheugenbank B

Een laatste detail is dat ik een ATX voeding gebruikt die maar een 20 pins moederbord connector heeft, terwijl het moederbord een 24 pins slot heeft. Dus 4 van de 24 gebruik ik niet, al las ik dat je computer dan wel gewoon moet werken, wat dus ook het geval is als ik alleen geheugenbank B gebruik.

Nu mijn vraag. Is geheugenbank A gewoon kapot? Werkt deze alleen als er een 24 pins voedingskabel gebruikt wordt. Is dualchannel uitgeschakeld kan dus geheugenbank A alleen werken als beide geheugen in een dualchannel kit gekocht zijn.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 20:19

Nox

Noxiuz

Denk gewoon een maandagochtend product. Ik zou hem gelijk terug sturen dan heb je zo snel mogelijk een nieuwe.

EDIT:

Je hoeft niet per se een DC kit te kopen. 2x hetzelfde geheugen kopen volstaat. Heb ik hier ook draaien.

[ Voor 34% gewijzigd door Nox op 16-09-2011 17:51 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW