Modem / netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• FerdinandeZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2025
Beste tweakers,

Ik zit met een vraag. Ik heb sinds kort een nieuwe modem namelijk: http://tweakers.net/price...n-wlan-7270.html#tab:info, hiervoor had ik een speedtouch st706 (geen wireless).

Het probleem is dat ik de telefoon en fax niet kan aansluiten op me nieuwe modem (Frtitzbox), terwijl het op mijn oude modem wel lukt.

Het enige verschil tussen de oude modem en de nieuwe is dat. Bij de oude modem is er één aansluiting DSL en één Tel. aansluiting. Terwijl bij de nieuwe (Fritzbox) modem één aansluiting is met DSL/TEL (dus gecombineerd)
Verder heeft de Fritzbox aansluitingen voor telefoon, fax, computer, usb, etc...

Mij is verteld dat het ligt aan de soort provider, we zitten namelijk bij "online" of dat waar is weet ik niet.

Ik heb een nieuwe modem gekocht vanwege het feit dat het draadloos is en dat het met portforwarding (xbox) makkelijker is.

Hieronder is een afbeelding van hoe het nu is en hoe het was. Het liefste heb ik natuurlijk opstelling 2
(rood is lankabel 8pins de rest is 4pins)

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y229/Ferdinandes/netwerk-1.png

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? daarbij had ik nog een klein vraagje, sinds kort kunnen we ons inschrijven voor glasvezel. Werkt dit met de nieuwe modem of moet men hier weer een andere modem hebben.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-02 21:51
Ik snap je probleem niet. Je zegt dat de Fritzbox een aansluiting heeft voor een fax en een telefoon, maar dat je je fax en telefoon niet kan aansluiten. Waar gaat het mis?

Ik ga er vanuit dat je een ADSL-verbinding hebt bij Online, zonder telefonie. De telefonie heb je bij een andere provider (waarschijnlijk KPN). Klopt dat? In dat geval moet je de eerste opstelling gebruiken die je hebt getekend. Daar schrijf je ook niets over, werkt die?

Als je een glasvezel-abonnement neemt, moet je inderdaad een andere modem hebben. Waarschijnlijk krijg je die bij je abonnement, dat moet je even zelf uitzoeken.

• FerdinandeZ
Ja sorry de 1ste opstelling werkt, we krijgen telefoon en internet over één en dezelfde lijn binnen. Ik dacht dat een nieuwe modem ook kon splitsen van telefoon en internet. Alleen de oude kan dat. Hoe moet ik dan een fax aansluiten? gewoon weg de telefoon kabel weer splitsen eentje naar telefoon en een naar fax?

Vindt dit echt zo vervelend dat het niet allemaal regelrecht van de modem wordt geregeld. Dus telefoon, internet, fax etc...

nu heb ik het zoals de 1ste opstelling

[ Voor 9% gewijzigd door FerdinandeZ op 16-09-2011 18:13 ]

Verwijderd

Bij de meeste modems is de ingebouwde telefoniepoort alleen geschikt voor VOIP (bellen over internet) en niet voor analoge telefonie. Kijk in je handleiding even na of dat het geval is. Zo ja, dan is het splitten van de telefoonlijn de enige optie.

• FerdinandeZ
okey, dan zit er niks anders op dan te splitten. Moet ik dan de telefoon lijn nog 1x splitsen, zodat er een naar de fax gaat en een naar de telefoon.

Dus een extra splitter zetten tussen de "1ste splitter en de telefoon (opstelling 1)

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-02 21:51
Ja, dat klopt. De telefoon en de fax delen de telefoonlijn (na de splitter). Je hoeft hier dus geen speciale splitter voor te kopen; simpelweg de draadjes op elkaar aansluiten is voldoende.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je 706 heeft een ingebouwde splitter gehad :)

404 Signature not found

Pagina: 1