Toon posts:

Email via Sygate 4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn internetserver draai ik Sygate 4. Alleen nu kan ik op de client geen popmail meer verzenden via Outlook Express. Ophalen van de mail wil wel, alleen verzenden dus niet. Wie weet hier een oplossing voor? De client heeft een vast ip en sygate in client mode geinstalleerd!

Hier de foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.unlockall.f2s.com/screenshot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit schijnt sygate wel vaker te doen
Installeer gewoon Winroute!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is conceptsfa (studenten net) wel de provider waar je nu gebruik van maakt? Je moet de smtp server van je provider instellen om mail te kunnen verzenden.

Een andere oplossing is een smtp server te installeren op de pc waar ook sygate op staat (bijv argosoft mailserver) . Dan wordt je smtp server het ip adres van de computer waar die mail server op staat.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YT croc: misschien bedoel je Theo maassen ipv Theo Maarsen in je signature????

Overigens: het is gewoon onzin dat winroute wel mail zou kunnen zenden en sygate niet. Ik heb hier sygate draaiend en die stuurt alles prima door. De programmaatjes doen namelijk allebei hetzelfde: Network Adress Translation (NAT).

Z'n mailtje wordt geweigerd omdat hij vanaf z'n eigen provider een mailtje stuurt via een smtp server van een andere provider. Relayen wordt door he vele spammen niet zo maar toe gelaten.

Dus:
De oorzaak ligt ergens anders dan het programmaatje waarmee internet gedeeld wordt.

Rob