Synology of Zelfbouw uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 14:23

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ik zit met een keuze die ik graag wil voorleggen aan de gebruikers hier.

Ik heb momenteel een Server staan gebaseerd op Linux die dienst doet als, Samba, NFS, SABnzbd, DHCP met daarbij MySQL, Apache2 en PHP.

Wat veel gebruikt wordt is Samba, NFS en SABnzbd, website is eigenlijk alleen om intern te testen en om zaken die in een database staan terug te vinden. De load van de server komt eigenlijk zelden boven de 1 en alleen als ik download met SABnzbd.

Nu komen er wel steeds meer documenten, muziek, films, series etc etc er op te staan alleen mijn documenten zijn redelijk belangrijk in dit geheel. Ik heb een backup maar wil graag overstappen naar rad zodat ik toch iets extra bescherming heb je zal net niet op tijd een backup maken.

Ik zit in twee strijd of ik koop een raid controller voor mijn server die onder Linux werk en goed is om problemen op te vangen of ik koop een Synology NAS server. Wat ook belangrijk is dat ik eigenlijk niet wil werken aan Linux ik kan het wel maar niet echt me grootste hobby ik kan me tijd beter gebruiken voor andere zaken.

Wat ook belangrijk is is het stroom gebruik de server staat eigenlijk alleen maar aan als ik thuis ben en gaat 's nachts ook uit aangezien er geen gebruik van gemaakt wordt.

Hebben jullie nog iedereen, tips of opmerkingen ik hoor het graag.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
De hardware van de betaalbare Synology systemen is niet super. Dus zeer uitgebreide Databank systemen zou ik er niet op draaien.

Een zelf gebouwd systeem zal altijd beter zijn voor zelfde prijs, dus het is een beetje hoeveel waarde je hecht aan het werk dat je zelf moet doen.
Een Synology zal meestal wel minder energie verbruiken als een eigen server, dus op de lange duur verdien je wel een deel van de meerprijs terug natuurlijk.

Ik zou zeggen kijk hier http://tweakers.net/ext/f/YPf56p8keGmAHJ5ur2vUxQU8/full.jpg en zoek is de prijs van het product dat je wenst op.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 14:23

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Wel energie is ook belangrijk maar het moet wel betaalbaar blijven ik wil eigenlijk ongeveer 10TB opslag hebben dus ben aangewezen op een goede Synology kosten minimaal 300 euro. Alleen wat kost een goede raid controller zodat ik raid 5 heb onder Linux (Ubuntu) en waar de kosten wel te overzien zijn. Hoewel Synology goed is ben ik bang dat ik later toch weer meer wil, nu zijn mijn prioriteiten verschoven maar misschien als ik wat meer tijd heb (ongeveer tegen de kerst) dan hou ik toch wel van proberen. De server die ik nu heb ik ook geschikt voor visualisatie wat ik toch misschien weer een plus vindt. Dan zoek ik eigenlijk een raid controller die onder Xenserver werkt.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.