Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423031

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik heb een raar probleem. Vandaag 'ziet' mijn laptop (met Windows 7 Home Premium) mijn draadloze router (een SMC Barricade N Wireless Broadband Router) opeens niet meer, terwijl mijn mobiele telefoon (Blackberry Bold 9700) het draadloze netwerk wel vindt en terwijl de laptop wel de draadloze routers van diverse buren wel 'ziet' -- alleen die van mij niet.... Voorheen maakte de laptop direct automatisch verbinding met mijn draadloze netwerk.

Ik heb de router en de laptop al een paar opnieuw opgestart, maar ik heb geen idee wat nu precies het probleem is: de router of de laptop? En belangrijker nog: hoe kan ik het probleem oplossen?

Iemand enig idee?

Beste antwoord (via rens-br op 25-09-2018 11:10)

Topicstarter
Hoera, hij doet het weer!

Nadat ik de router voor de zoveelste keer heb gereset en de lijst met draadloze netwerkverbindingen op de laptop heb ververst, komt de naam van mijn router in beeld en wordt weer automatisch verbinding gemaakt. Pfew!

Vraag me niet hoe het kan, maar hij doet het dus weer....

Iedereen bedankt voor het meedenken!!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien per ongeluk je wifi uitgezet??
Anders proberen om het netwerk te verwijderen uit Draadloze Netwerken en opnieuw kijken of hij netwerken vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:14
Je kan proberen de drivers van de netwerkkaart van de laptop en/of de drivers van de router te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:07
Wellicht heb je ergens een hardware matige aan/uit knop op je laptop zitten, of een combinatie van de FN & een F toets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bartjezz schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:58:
Misschien per ongeluk je wifi uitgezet??
Nee, Wifi (WLAN) staat aan op de router...
Bartjezz schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:58:
Anders proberen om het netwerk te verwijderen uit Draadloze Netwerken en opnieuw kijken of hij netwerken vind.
De laptop vindt een stuk of vijftien draadloze netwerkverbindingen, maar mijn router staat niet in de lijst. Dus ik zou niet weten hoe ik 'm moet verwijderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rscheper schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:16:
Wellicht heb je ergens een hardware matige aan/uit knop op je laptop zitten, of een combinatie van de FN & een F toets?
Er zit inderdaad een hardwareknop op de laptop waarmee je wifi aan/uit kunt zetten, maar deze staat gewoon aan.... (heb 'm al een paar keer aan en uit gezet, maar dat maakt geen verschil.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Laatst online: 19:27

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Anoniem: 423031 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:29:
[...]

Nee, Wifi (WLAN) staat aan op de router...

[...]

De laptop vindt een stuk of vijftien draadloze netwerkverbindingen, maar mijn router staat niet in de lijst. Dus ik zou niet weten hoe ik 'm moet verwijderen....
even in: Control Panel\Network and Internet\Network Connections
je draadloze verbinding weggooien.

en 15 andere netwerken? check voor de zekerheid even of je met je mobiel wel op je eigen netwerk zit.

Het zou zomaar kunnen dat er een sterk netwerk op 'jouw' kanaal zit

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Laatst online: 16-06-2024
Trek eens je wifi router uit het stopcontact, wacht een minuutje en steek hem weer in. Ik denk er net aan dat ik een tijdje terug zelf dit gekloot eens gehad met een tele2 modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tens schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:33:
[...]

even in: Control Panel\Network and Internet\Network Connections
je draadloze verbinding weggooien.
OK, gelukt. Maar als ik een nieuwe draadloze netwerkverbinding aanmaak ziet ie 'm nog niet...
Tens schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:33:
en 15 andere netwerken? check voor de zekerheid even of je met je mobiel wel op je eigen netwerk zit.

Het zou zomaar kunnen dat er een sterk netwerk op 'jouw' kanaal zit
Ja hoor, mijn mobiel zit op mijn eigen netwerk, dat zie ik aan de netwerknaam die in het scherm wordt getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bartjezz schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:38:
Trek eens je wifi router uit het stopcontact, wacht een minuutje en steek hem weer in. Ik denk er net aan dat ik een tijdje terug zelf dit gekloot eens gehad met een tele2 modem...
OK, ik heb de modem in de meterkast en de router tussen mijn pc en laptop 2 minuten van de stroom gehaald.

Nog geen resultaat helaas....

Wel iedereen bedankt voor het meedenken! Ik hou me aanbevolen voor een gouden tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Laatst online: 19:27

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Vanwege het grote aantal netwerken dat je ziet zit ik te denken aan een dubbel bezet kanaal (hoewel de verbinding van je telefoon dat weer tegenspreekt)

Als je met je laptop vlak bij de router staat, zie je dan wel je eigen netwerk?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tens schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:06:
Als je met je laptop vlak bij de router staat, zie je dan wel je eigen netwerk?
Nee....

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoera, hij doet het weer!

Nadat ik de router voor de zoveelste keer heb gereset en de lijst met draadloze netwerkverbindingen op de laptop heb ververst, komt de naam van mijn router in beeld en wordt weer automatisch verbinding gemaakt. Pfew!

Vraag me niet hoe het kan, maar hij doet het dus weer....

Iedereen bedankt voor het meedenken!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bojojoho
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-04-2022
Ik heb hetzelfde probleem gehad: laptop kan netwerken zien, maar niet mijn eigen netwerk (windows 10).
Na lang zoeken heb ik de oplossing gevonden. Mijn netwerk is ingesteld op kanaal 13, maar de draadloze netwerkadapter zocht maar de kanalen 1 tot 11. Het probleem is als volt verholpen:
- Ga naar Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen
- ga op wireless netwerk card staan, druk op rechter muisknop, kies voor Eigenschappen;
- druk op Configureren;
- kies tabblad Geavanceerd;
- kies Country Region en kies voor waarde #1 (1-13)

Na deze instelling gewijzigd te hebben, komt het netwerk tevoorschijn. Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1120111

Ik heb dezelfde probleem gehad, is uiteindelijk verholpen op 1 laptop, en op Laptop 2 nog niet maar op de 1 was het verholpen door middel van de router opnieuw opstartten daarna stond i weer tussen de wifi lijstje.
Nu heb ik het nog op een andere laptop maar ik heb de oplossing inmiddels al gevonden mede dank door deze thread met de oplossing van Bojojoho.
ik vraag me alleen af hoe dit zich kan voordoen want heb dit probleem nog nooit meegemaakt en ik vraag me echt af wat de aanleiding zou zijn dat dit gebeurt misschien door een windows update, of een driver update die niet correct geinstalleerd is na een update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1120111 wil je even een nieuw topic aanmaken? Dit topic is al wat ouder en wellicht niet meer up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubertderidder
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-12-2020
Verschillende keren geprobeerd met reset van modem maar niet gelukt... tot ik met laptop vlakbij modem ging staan en dan een reset doorvoerde. Toen lukte het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:28
hubertderidder schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:54:
Verschillende keren geprobeerd met reset van modem maar niet gelukt... tot ik met laptop vlakbij modem ging staan en dan een reset doorvoerde. Toen lukte het wel.
*knip* zou je de volgende keer een topic report willen aan maken?

[ Voor 49% gewijzigd door rens-br op 30-12-2020 15:13 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
hubertderidder schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:54:
Zou je even een nieuw topic willen starten? Het overnemen van het topic van iemand anders is niet gewenst.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.