Hoi allemaal,
Ik ben bezig met een drivemapping scriptje.
Ik heb de techniek uitgezocht met wat hulp documenten en deze werkt nu naar behoren. Maar nu heb ik deskundig advies nodig!
Ik heb niet heel erg veel verstand van vbs maar ik wil dus graag een optie toevoegen die zorgt dat het script stopt als de mappings al gemaakt zijn.
Ik zelf dacht aan een variable zetten op het profiel van de gebruiker die het script kan herkennen met een bepaalde if statement.
Die variable moet dan dus gezet worden nadat dmps.bat (afkorting voor Drivemappings.bat) is gedraait.
Het is de bedoeling dat er dus geen msgbox komt als ze er al zijn om steeds terugkomende boxen te verkomen.
Ik ben bezig met een drivemapping scriptje.
Ik heb de techniek uitgezocht met wat hulp documenten en deze werkt nu naar behoren. Maar nu heb ik deskundig advies nodig!
Ik heb niet heel erg veel verstand van vbs maar ik wil dus graag een optie toevoegen die zorgt dat het script stopt als de mappings al gemaakt zijn.
Ik zelf dacht aan een variable zetten op het profiel van de gebruiker die het script kan herkennen met een bepaalde if statement.
Die variable moet dan dus gezet worden nadat dmps.bat (afkorting voor Drivemappings.bat) is gedraait.
Het is de bedoeling dat er dus geen msgbox komt als ze er al zijn om steeds terugkomende boxen te verkomen.
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| result = MsgBox ("Wanna map your personal Drive Mappings?", _ vbYesNo+vbDefaultButton1, "Drive Mappings") Dim message Select Case result Case vbYes dim shell set shell=createobject("wscript.shell") shell.run "dmps.bat" set shell=nothing message = "Your drivemappings are succesfully mapped!" Case vbNo message = "No Drive Mappings are mapped!" End Select MsgBox message, vbInformation, "Drive Mappings" |
[ Voor 9% gewijzigd door Bielie993 op 16-09-2011 14:38 ]