PC plotseling kapot??!?!?

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zit net in Win2k, ik vond hem al wat vaag doen de laatste paar uur, want IE5 gaf soms ineens een foutmelding. Maar toen ik Counterstrike wilde doen zegt ie dat mn executable veranderd is ofzo en CS doet het dus niet. NFS porsche startte wel op maar win2k gaf een BSOD :(

vervolgens gereset en na het win2k bootmenu blijft het beeld zwart, gebeurt verder niks. Toen WinME geprobeerd: geeft aan dat de volgende apparaten beschadigd zijn:

vcomm
CONFIGMG
VCOMM

ik kan ook niet meer in safe mode opstarten :(

WTF is er aan de hand???? PC stond vanaf vanmorgen aan, heb alleen wat geinternet, dreamweaver en counterstrike. En opeens dit???

ik ga nu maar wat hardware uitwisselen enzo om te kijken of het misschien aan de hardware ligt, maar als iemand nog suggesties heeft help zeg het..

mn sys:

amd k6/2 500 (niet OC-ed)
dfi p5bv3+ mobo
2x128MB pc133 @ cas2
voodoo3 agp (OC-ed naar 175, maar das alleen in win2k zo)
SB pci64

alvast bedankt voor reacties

Verwijderd

Lijkt me het geheugen!! maar het kunnen ook corrupte window bestanden zijn...

Al geprobeerd of gewoon dos het goed doet?

Verwijderd

Lijkt op een virus besmetting :(

Verwijderd

Al eens met een bootable antivirus flop geboot en je pc gechecked?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
niks virus, gewoon wat dingen beschadigd, formateren die zooi en win98se installeren, reken maar dat dat draaid.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:01
En hoe komt zowel W2k als W98 dan beschadigt?

Gaat niet zomaar lijkt me.

• Palomar
  • Niet online
hij doet het alweer :)

ik heb ff scandisk gedraaid.. die vond 1 kruislings gekoppeld bestand (van Motocross Madness2 :?:?:?). Nu lijkt he tdr op dat alles weer goed is, counterstrike doet het weer enzo.

Ik was ff in paniek want ik had net de hele dag gewerkt aan een nogal belangrijke website :(

Enhoe kan zoiets nou weer komen dan?? PC is altijd 200% stabiel nooit geen crashes en dan opeens zo'n destructieve error :?

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:55

B4tman_DH

To the Bat.....

Maak je niet Druk Compuer Stuk :P

Geen id, maar boeit het als hij het nual weer doet ??
:)

• Palomar
  • Niet online
Op dinsdag 20 maart 2001 20:35 schreef B4tman_DH het volgende:
Maak je niet Druk Compuer Stuk :P

Geen id, maar boeit het als hij het nual weer doet ??
:)
ja kon niet zo snel een pakkende titel voor mn topic verzinnen :P

maareh.. hij liep net weer een keer vast tijdens counterstrike.. een BSOD onder win2k.. stond ook iets in over "pagefault" oid.. :?
Na een reset deed ie het wel weer gewoon maar ik vind het toch vreemd.. ik heb de huidige config nu ong. 3 maanden en tot vandaag wist ik niet eens hoe een BSOD dr uit zag in win2k :P.. de win2K install staat al 5 maanden dr op en nog nooit een crash ofzo gehad.. waarom gaat ie nu dan ineens zo vaag doen? Zou er toch iets hardwarematigs aan de hand zijn?

Verwijderd

hij doet het alweer :)
Je bent al gewaarschuwd, maar ben benieuwd hoe lang dit nog goed gaat. Iets wat de grote van exe file aanpast kan alleen maar een virus zijn.

• Palomar
  • Niet online
ja maar ik heb wel een virusscanner.. net nog ff een grondige check gedaan. Kan het misschien zijn dat de FAT een beetje corrupt was? Maar dat gaf ie weer niet aan in scandisk..

de grootte van die file is nu ook weer normaal.. het spel doet het gewoon weer. De foutmelinding was ook niet zozeer dat de grootte niet goed was.. de file was veranderd..

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

eind goed al goed...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Palomar
  • Niet online
Op dinsdag 20 maart 2001 23:25 schreef Windhoosje het volgende:
eind goed al goed...
hmz.. ja dat kun je makkelijk zeggen.. ik vertrouw alleen die laatste crash niet. Hij crasht normaal NOOIT.

Verwijderd

Zij dat vrouwtje van die hond ook! :)

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
5 Maanden voor een win2k instal is gewoon kort, daar kan het niet aan liggen. Pagefault kan veroorzaakt zijn door je geheugen. Mijn mening is dat je gewoon je belangrijke zooi op een andere pc backupped of op cd. En gewoon helemaal opnieuw alles installed. Het is natuurlijk vrij vreemd te noemen waarom die pc nu ineens deze kuren gaat vertonen.

Heb je de laatste tijd nog iets nieuws geinstalleerd en welke virusscanner gebruik je ?

• Palomar
  • Niet online
ik gebruik InoculateIT 5.2.. net de nieuwste update ged/l..

maar: net WEER een crash!! Gewoon tijdens het internetten een BSOD met IRQL_NOT_LES_OR_EQUAL en nog iets over NTOSKRNL :(
Daarna wilde die weer niet opstarten. En winME startte wel op maar begon helemaal te flippen over nieuwe hardware (alle mobospul detecteerde die opnieuw).
Ik heb wel weer scandisk gedaan en die vind wel weer wat foutjes, maar die foutjes komen natuurlijk door de crash. Na scandisk eerst winME opgestart, die gaf een error dat het register terug moest worden gezet. Vervolgens reset en weer nieuwe hardware gevonden (vanwege oude register teruggezet). Maar deze keer crashte winME tijdens het instellen van nieuwe hardware :(.
Toen weer scandisk gedaan en win2K opgestart; die doet het nu wel, maar ik vraag me af voor hoelang.

wat kan dit in godsnaam zijn??

Als deze vraag van iemand anders zou zijn zou ik zeggen "Verrot geheugen" oid.. maar het geheugen deed het altijd goed. 1 reepje is 3 maanden oud en de ander 2. Kan toch niet zomaar kapot zijn? En mobo is wel wat ouder.. jaar ofzo. Maar die kan toch ook niet plotseling kapot zijn? Ik heb ook nergens aan gesleuteld de laatste tijd...

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Persoonlijk denk ik niet dat dit een hardware probleem is. Ik denk toch echt meer aan een virus of pas geinstalleerde software die voor problemen zorgt.

Heel misschien je hardeschijf, maar dat lijkt me sterk.

• Palomar
  • Niet online
ja ik hoop natuurlijk ook dat het geen hardwareprobleem is.. maar dat zowel win2k als winME niet willen opstarten vin ik erg vreemd. WinME begon ook ineens nieuwe hardware te instelleren (alleen wat er op het moederbord zit, zoals PS/2 muis, Southbridge ofzo en nog wat dingen).
Welk virus zou dan zoiets kunnen doen? Ik heb mn schijven ook allemaal al gescand.
kzal ook nog ff een oppervlaktescan doen met scandisk..
Pagina: 1