Anoniem: 410272

Topicstarter
Iemand al geprobeerd om films mét ondertiteling te streamen van PC over WLAN naar tablet? Tot nog toe werkt het bij mij (SGT 10.1v) enkel met Dice-player, door films te selecteren in ES File Explorer, en te associëren met Dice, die de mogelijkheid biedt om de locatie van het srt-bestand te kiezen. Dit bestand dient dan wel eerst te worden geplaatst op een locatie in 't geheugen van de tablet. Bij de "freeware" media-players (Rockplayer, Moboplayer, e.d.) is het opzoeken van het ondertitelings-bestand tot nog toe niet mogelijk.

De synchronisatie werkt prima. De kwaliteit is verbluffend: Ik merk geen onderscheidt tussen het afspelen van een kopie van de video in het geheugen van de tab en de gestreamde versie! Bovendien zijn via ES File Explorer al de (gedeelde) video's op interne en externe HD's van je PC direct toegankelijk. Tenslotte verlies je geen tijd met het converteren. Het grootste nadeel blijft voor mij nog het beperkte aantal ondersteunde video-formaten van Dice-player. Voor de rest toppie! :D

Een ander verhaal is echter het laten herkennen van een player-list (zoals m3u) om films die zich op de PC bevinden achter mekaar te kunnen bekijken. Wat wél lukt met films die zich in 't geheugen van de tablet bevinden, werkt tot nog toe niet via WLAN, of wel... :?

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 410272 op 16-09-2011 20:32]

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 19:36
Vlc zou dat streamen met ondertitels moeten kunnen via vlc direct, geen ervaring mee verder...

[Voor 15% gewijzigd door kutagh op 16-09-2011 13:34]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:09
Ik gebruik de AirVideo-app om video met srt vanaf mijn pc naar mijn iPad te streamen.
Wellicht dat deze app ook voor android beschikbaar is.

[Voor 34% gewijzigd door frickY op 16-09-2011 13:40]

Anoniem: 410272

Topicstarter
@kutagh: VLC is idd een oplossing maar minder gebruiksvriendelijk imho omdat je zowel op je PC als op je tablet een programma moet starten.

@frickY: al veel goeds gehoord over AirVideo maar is tot nog toe niet mogelijk onder Android... :(

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee