[Mac mini] Problemen batterij / vanzelf opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Tweakers,

Enkele maanden geleden heb ik een prima werkende Mac mini verkocht op marktplaats. Toen ik hem verkocht had ik nergens problemen mee. Maar de verkoper mailde mij enkele weken geleden met wat vreemde problemen.

De beste persoon gebruikt dit apparaat in een boot waar hij dus soms zonder stroom komt te zitten voor een korte duur (enkele uren). Helaas start hij iedere keer dat er weer stroom op komt automatisch op. En vervolgens is hij de resolutie instellingen kwijt en de datum / tijd. Dit gebeurd ook als er een korte onderbreking is.

Nu dacht ik zelf aan het PRAM geheugen wat verloren ging. Logische oplossing is dus batterij vervangen. Dit is reeds 2 keer gebeurd en geeft nog steeds hetzelfde probleem.

De kopende partij weet hier geen raad meer mee en ik zelf ook niet meer.
Hebben jullie enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:58
Netjes dat je nazorg levert!

Ben geen Macgebruiker, maar denk dat zoiets bij een mac ook in het bios/EFI in te stellen is.

ik dacht 'command s' bij het opstarten.
zoeken naar een optie als: restart after power failure

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:25
Het opstarten staat onder Energie bij systeemvoorkeuren:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/umFob.png

• BlueKeenan
  • Niet online
Knopsje schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:42:
Het opstarten staat onder Energie bij systeemvoorkeuren:
[afbeelding]
Ik weet dat het een instelling is, maar zodra het PRAM zijn instellingen verliest gaat deze instelling ook terug naar default (en dat is opstarten na stroomuitval).

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:58
Na gewoon afsluiten blijven de instellingen behouden, maar na een spanningsonderbreking niet.
Dat betekent dat het batterijtje gewoon werkt.

Na wat googelen kom ik op dit, misschien dat dit ermee te maken heeft:

http://support.apple.com/kb/HT2183?viewlocale=nl_NL

Een ups lost het ook op natuurlijk, (geen verkeerd apparaat op een boot)kan je ook nog koffiezetten als de spanning wegvalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 17-09-2011 13:11 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
Tens schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:07:
Na gewoon afsluiten blijven de instellingen behouden, maar na een spanningsonderbreking niet.
Dat betekent dat het batterijtje gewoon werkt.

Na wat googelen kom ik op dit, misschien dat dit ermee te maken heeft:

http://support.apple.com/kb/HT2183?viewlocale=nl_NL

Een ups lost het ook op natuurlijk, (geen verkeerd apparaat op een boot)kan je ook nog koffiezetten als de spanning wegvalt.
Zelfs als je hem netjes afsluit en daarna de stroom afhaalt verliest hij z'n instellingen. De link die je gaf is reeds meerdere malen geprobeerd en ook daar blijft het probleem.

Ik denk dat ik de beste man maar een UPS aan ga raden want ik weet het anders ook niet.
Pagina: 1