Hey mensen,
ik zit even met een javascript uitdaging. Ik ben bezig met een Facebook Tab waarbij feitelijk een website in een iframe wordt weergegeven binnen een Facebook Tab.
Nu is de website zo goed als klaar en werkt hij ook perfect zolang je hem niet in een iframe bekijkt, zodra ik hem via Facebook (dus in een iframe) bekijk gaat het mis met de Facebook Registration Plugin. Hier zit namelijk een klein stukje validatie bij die errors geeft omdat hij de Facebook pagina blijkbaar aanspreekt en niet binnen het iframe werkt.
Ik heb gezocht op internet maar kan alleen maar dingen vinden om javascript juist tussen meerdere iframes te laten werken ipv binnen 1 iframe te laten werken en ik hoop dus dat jullie mij verder kunnen helpen.
Google Chrome error:
Facebook Client side validation
ik zit even met een javascript uitdaging. Ik ben bezig met een Facebook Tab waarbij feitelijk een website in een iframe wordt weergegeven binnen een Facebook Tab.
Nu is de website zo goed als klaar en werkt hij ook perfect zolang je hem niet in een iframe bekijkt, zodra ik hem via Facebook (dus in een iframe) bekijk gaat het mis met de Facebook Registration Plugin. Hier zit namelijk een klein stukje validatie bij die errors geeft omdat hij de Facebook pagina blijkbaar aanspreekt en niet binnen het iframe werkt.
Ik heb gezocht op internet maar kan alleen maar dingen vinden om javascript juist tussen meerdere iframes te laten werken ipv binnen 1 iframe te laten werken en ik hoop dus dat jullie mij verder kunnen helpen.
Google Chrome error:
Facebook Registration PluginUnsafe JavaScript attempt to access frame with URL http://www.facebook.com/pages/pagina-naam/paginaid?sk=app_id from frame with URL http://www.bronvaniframe.nl. Domains, protocols and ports must match.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <fb:registration fields="[{'name':'name'}, {'name':'gender'}, {'name':'first_name'}, {'name':'last_name'}, {'name':'email', 'description':'Email adres'}, {'name':'location', 'description':'Woonplaats'}, {'name':'phone', 'description':'Telefoonnummer', 'type':'text'}, {'name':'voorwaarden', 'description':'Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden', 'type':'checkbox'}]" fb_only="true" fb_register="true" width="520" height="390" border_color="white" target="_top" onvalidate="validate"> </fb:registration> |
Facebook Client side validation
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| function validate(form) { errors = {}; if (form.phone.length < 8) { errors.phone = "Vul een geldig telefoonnummer in"; } if (!form.voorwaarden) { errors.voorwaarden = "U dient akkoord te gaan met de algemene voorwaarden"; } return errors; } |