Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer
Gebruik anders een fontmanager.
Dit heeft meerdere voordelen.
1. je pc wordt niet traag omdat windows zo nodig alle fonts wil inladen.
2. je kunt heel makkelijk je fonts beheren
3. fonts kunnen in apparte mappen verdeeld worden en dus overzichtelijk
4. makkelijk fonts te installeren / deinstaleren
er bestaan diverse gratis en betalende varianten
Dit heeft meerdere voordelen.
1. je pc wordt niet traag omdat windows zo nodig alle fonts wil inladen.
2. je kunt heel makkelijk je fonts beheren
3. fonts kunnen in apparte mappen verdeeld worden en dus overzichtelijk
4. makkelijk fonts te installeren / deinstaleren
er bestaan diverse gratis en betalende varianten
[ Voor 3% gewijzigd door D-rez op 16-09-2011 09:35 ]
Zolang het niet om hele grote aantallen fonts gaat is er toch geen voordeel te behalen met het beheren van fonts? Je beheert toch ook niet apart de DLL bestanden in je windows map?
Ik heb even gestoeid met Cfont pro, maar als ik daar het probleem-font "permanent" installeer is 'ie bij de volgende boot weer niet te openen. (hij is wel gewoon te vinden in de Fonts directory in Windows)
Ik ga de software verder wel gebruiken, het maakt alles een stuk overzichtelijker. Vooral het zoeken naar een geschikt font is wat makkelijker dan alles doorbladeren in de software zelf.
Overigens, als je veel fonts gebruikt heeft het wel degelijk impact op het starten van Windows en Illustrator ;-)
Thanks, maar het blijft vreemd. ach... windows....
Ik ga de software verder wel gebruiken, het maakt alles een stuk overzichtelijker. Vooral het zoeken naar een geschikt font is wat makkelijker dan alles doorbladeren in de software zelf.
Overigens, als je veel fonts gebruikt heeft het wel degelijk impact op het starten van Windows en Illustrator ;-)
Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer
Font management blijft soms nog steeds een mysterie zowel op de pc als mac, meestal is het ook niet op te lossen. Het kan zijn dat het probleem binnen het font zelf zit, dus als je een andere versie ervan hebt kan je dat altijd proberen. Of je kan het even doorlichten of her-exporteren met een programma als fontlab. Maar zonder wat voorkennis kan je daarin ook niet echt zien of er iets mis is of niet.360Degreez schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:59:
[ Voor 4% gewijzigd door agentorangina op 17-09-2011 00:19 ]
Installeer je de fonts of gebruik je ze met een shortcut, dat heeft bij mij ook wel eens het verschil gemaakt.
Nee ik "dump" ze gewoon in de fonts directory van Windows waardoor ze automatisch geïnstalleerd worden.
Fonts blijven inderdaad een mysterie. Zo heb ik ook bij het via het pulldown menu bladeren door fonts (in illustrator) dat hij bij sommige fonts blijft hangen en/of doorschiet naar het allerlaatste font in de lijst. Heel irritant.
Ik heb nu een houtje-touwtje oplossing gevonden : Ik sla de gebruikte en/of problematische fonts op in de projectmap en sleep deze voor het openen van een bestand naar een snelkoppeling naar de fonts map op het bureaublad. Easypeasy!
Fonts blijven inderdaad een mysterie. Zo heb ik ook bij het via het pulldown menu bladeren door fonts (in illustrator) dat hij bij sommige fonts blijft hangen en/of doorschiet naar het allerlaatste font in de lijst. Heel irritant.
Ik heb nu een houtje-touwtje oplossing gevonden : Ik sla de gebruikte en/of problematische fonts op in de projectmap en sleep deze voor het openen van een bestand naar een snelkoppeling naar de fonts map op het bureaublad. Easypeasy!
Pagina: 1