Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ISA 2006] probleem met RTLGemist (DRM)

Pagina: 1
Acties:

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:15

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb een probleem in bedrijfsnetwerk met RTL Gemist. Alle clients (voornamelijk Windows 7 en nog een paar XP clients) kunnen via de Proxy server geen RTL Gemist filmpjes kijken. Ze krijgen dan error : "(fout 4001) Het bestand kan niet worden geopend."

Alle clienst krijgen geen default gateway mee en zijn dus afhankelijk van de Proxy server voor internet. Wanneer we als test een tijdelijke gateway meegeven, dan lukt het wel, dus het ligt niet aan de client (instellingen) zelf.

Ik vermoed dat ISA server 2006 geen DRM content door kan sluizen naar de clients. Is dit iets wat ik ergens in ISA server kan veranderen? Ik heb veel gezocht, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Hopelijk kan iemand mij de juiste richting toe wijzen?

Update:

Ik heb Microsft firewall client 2006 geinstalleerd en daarmee gaat het wel goed. Ik lees op internet dat het niet zozeer met DRM te maken zou hebben, maar dat het te maken heeft met Silverlight authenticatie op de ISA server. Er werd voorgesteld een rule aan te maken zonder AD authentication. Alleen staat hier de internet access al op "All users" ipv "Authenticated users", dus dat stond al goed. :?

Rule geprobeerd, maar werkt helaas niet.

[ Voor 22% gewijzigd door HellBeast op 16-09-2011 09:48 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:15

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk het probleem zelf op weten te lossen. Voor de volledigheid komt hier mijn workaround.

Ik had in eerste instantie in ISA 2006 een URL set aangemaakt met http://www.rtl.nl/* die als destination in de rule was opgegeven.
Daarbij "all users" van intern naar extern toegang gegeven op alle protocollen. Dit wilde dus niet werken. Toen heb ik het iets anders aangepakt. Ik heb een ping gedaan naar de website van RTL (www.rtl.nl). Het IP adres wat ik terugkreeg, heb ik in een Address Range gezet. Voor het gemak de eindreeks op .254 gezet. Deze Address Range in een rule geselecteerd als destination.

Hierna konden de clients wel een verbinding krijgen via Silverlight op de RTL site en bleef de vervelende error 4001 weg. Er zit een voordeel en wat nadelen aan deze aanpak.

Voordeel: Voor alle sites blijft nog steeds gelden dat alleen geauthenticeerde users via de proxy mogen internetten.

Nadeel: Voor elke website moet er een Address Range worden aangemaakt. Als de website veranderd van IP adres, zullen we de nieuwe IP set weer moeten invoeren.

Hopelijk heeft iemand hier later nog wat aan.

[ Voor 4% gewijzigd door HellBeast op 19-09-2011 12:37 ]

Beauty is in the eye of the beerholder